Toon posts:

Two way inet via router + modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een netwerk met 3 pc en aldus met een router en ethernet modem via het internet verbonden.
De modem is een Tomson Speedtouch 510 en
de router is een SMC 7004VBR.
Nu moet ik met 1 van deze 3pc's enkele aplicaties runnen waarvan het nodig is via enkele poorten via het internet te verbinden alleen heb ik nog maar een paar van deze gebruikte poorten gevonden en opengezet in de NAPT van men modem en in de NAT van men modem, maar nu werkt nog maar de helft van hetgeen dat ik wil bereiken, dus het moet zijn dat der nog enkele andere poorten gebruikt worden maar ik weet natuurlijk niet welke .
Nu had ik graag gevraagd of iemand weet hoe het mogelijk is om die ene pc gewoon rechtstreeks via het internet te verbinden en aldus zonder de NATP van men modem en zonder de NAT van men router.
In de router heb ik een optie DMZ gevonden waar gezegt word dat bij het inschakelen van die optie (DMZ) de pc rechtstreeks word met internet verbonden.
("If you have a local client PC that cannot run an Internet application properly from behind the NAT firewall, then you can open the client up to unrestricted two-way Internet access by defining a Virtual DMZ Host.")
Maar dat maak jammergenoeg nog niet dat men modem (NATP) deze actie ondersteund en de pc rechtstreeks met inet verbind.
Iemand enig idee hoe ik dit best zou aanpakken?
Of hoe ik ook een soort DMZ optie in de modem zou kunnen aanleggen ?
Of ik een prog kan installen die me zegt welke poorten door welke aplicatie worden gebruikt, en dan deze op te zetten?

Dank bij voorbaat.

Mvg,
Menthe

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag.

Maar even een uitlegje, met DMZ worden alle poorten geforwarded naar het ip-adres van de pc die e opgeeft.

Dit zou dus moeten werken...

Over wat voor applicaties gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
Onder andere over een ftp te draaien op die pc en nog enkele programma's dien het nodig achten om een niet openstaande poort te gaan gebruiken.
Ik heb al poort 69 opgegezet omdak ik zag dat een van de programma's dit gebruikte maar moet zijn dat da program zelf en nog andere programma's ook andere poorten nodig hebben.
In principe gaat het om de poorten te forwarden in de router en in de modem en dan gaan de applicatie maar het probleem is dak nie weet welke ze al gebruiken :).
Dikwijls een prog dus om de poorten te zien of na te gaan zou ook al goed kunnen zijn, maar makkelikst zou zijn die soort dmz in de modem.
Maar toch bedankt voor de dmz uitleg nu weet ik al dat ik al de poorten kan doorlaten naar die pc door de router :).

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb hier zelf ook zo'n Speedtouch 510 met firmware v. 4.2.3.0.0, dus hier ga ik even vanuit.
Als je bij advanced, dan NAPT, dan het tabblad "Default server", bij ip-address het ip-adres van de pc invult dan staan voor die pc als het goed is alle poorten open waardoor je probleem dus opgelost zou moeten zijn.

Ik had met Splintercell: Pandora tomorrow ook het probleem dat er een hele hoop poorten open moesten staan en daar had ik geen zin in om die allemaal handmatig open te zetten. Nadat ik bij default server het ip-adres van mijn pc had ingevuld kon ik gewoon online spelen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat zal ik doen.
En bedankt voor de hulp. :)

Mvg,
Menthe.