Toon posts:

Cd-rom speler pakt sommige cd's niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, MISTERJONGE heeft drie kwartier aan de search verspilt maar, heeft geen antwoord gekregen op zijn vraag.
We zullen eerst maar es efies ut vrolijke verhaal vertellen:

Op een zonnige dag besloot ik es naar de computerboer te lopen en een 56 speed cd-rom speler te kopen (merkloos)
Thuis gekomen, in me pc geschroefd. Opgestart. En jawel hij vond een nieuwe cd-rom speler!
Nou alles owkee, hierna een paar spelletjes geinstalleerd. Niks aan de hand. De volgende dag een paar arita cd's gebrand en efies geprobeerd.... ook geen problemen.
Maar als ik nu arita cd's er donder kan je eerst een enorme hoop gekreun van de cd-rom speler aan gaan horen en lijkt het net as of hij ieder moment uit mekaar kan spatten.
Na ongeveer een kwartier geeft ie je de vraag op je um wil verkennen of muziek afspelen.
Kan je weer tien minuten wachten en dan werkt het.
Kortom het probleem:

56 speed (merkloze cd-rom speler gekocht)
Eerst geen problemen met ALLE cd-roms (dus ook niet met arita)
Sinds kort werken ALLEEn arita cd-roms niet meer.

Wat heeft MISTERJONGE geklooid om het zelf op te lossen?

Arita cd-rom in 5 dezelfde cd-rom spelers gedouwd (hier geen problemen)
Verschillende brandsnelheden geprobeerd.
Kabeltjes aangeduwd
van een ander merk cd's ook eventjes een paar gebrand. Deze werken wel goed

Zou ut egt niet meer weten.
Iemand een oplossing?

Lean

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 12:07 ]

Verwijderd

Probleem kwam vroeger ook vaak voor met Samsung CDrom spelers.

Probeer je lens eens schoon te maken met een wattestaafje en wat glasreiniger.
Of geen no-name cdrom speler meer kopen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 11:51:
Probleem kwam vroeger ook vaak voor met Samsung CDrom spelers.

Probeer je lens eens schoon te maken met een wattestaafje en wat glasreiniger.
Of geen no-name cdrom speler meer kopen
Tlijkt mij zeer sterk dat een cd-rom speler (van nou hoe oud zou hij zijn) 2 maanden al vuil is. Echt, ik gebruik hem niet veel. en hoe zou het dan komen dat hij andere cd-roms zonder problemen af speelt?

Verwijderd

De 56 speed kan door instabiliteit leesproblemen krijgen bij bepaalde gebrande schijfjes waardoor deze niet goed gelezen kan worden (pas na herhaaldelijk op en downspinnen).

Oplossing: CDbremze, een <52 speed cd speler of schijfjes met minder lees/brandfouten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
tjoa, dat was ik er nog vergeten bij te zetten.... Ik had van een ander merk (vergelijkbare cdtjes) er ook een paar gebrand. En deze werken wel goed.... Lekker vaag dus!

Verwijderd

Topicstarter
Ben eventjes langs de computerboer gelopen of ik nog garantie had. zowaar, het zat mee! Dus ik de drive eruit gesloopt en ga 'em vanavond eventjes brengen: of krijg een nieuwe, of hun maken 'em gratis schoon.
bedankt alvast.
Pagina: 1