Ik ben bezig met een Film database met PHP en MySQL. Deze database extraheerd data van IMDb.com (titel, jaar, rating, plot outline e.d.) en vereist nog wat gebruikersinput (film gezien, formaat (DVD, VHS) en aantal discs (banden).
De afgelopen periode heb ik alle DVD's en VHS banden bijgehouden in een Excel spreadsheet. Daarin staat alle benodigde informatie (IMDB nummer, film gezien, formaat, aantal).
Deze informatie zou ik graag willen gebruiken om alle records automatisch in de database te zetten.
Nu gebeurd het via deze route:
• IMDb nummer kopieren van Excel en plakken in webpagina
• Informatie ophalen van IMDb.com en weergeven in formulier
• Extra informatie opzoeken in Excel
• Extra informatie toevoegen aan formulier
• Knopje indrukken en toevoegen aan de database
Ik zou liever iets hebben wat uit een tekst file (CSV?) het IMDB nummer ophaalt, vervolgens de IMDB gegevens ophaalt en tot slot uit de tekst file de overige informatie pakt en deze insert in de database.
Ik weet alleen niet wat er mogelijk is en hoe ik het aan zou moeten pakken.
Andere relevante info:
get_imdb.php heeft als input $imdb en trekt de informatie uit http://imdb.com/title/$imdb/.
De volgende variabelen worden onder meer opgeslagen in deze php file:
Title : $title
Year : $year
Poster: $poster
Genre : $genre
Rating : $rating
Actor : $actor
Director: $director
Deze worden geladen in het invoerformulier en daarnaast komen nog de variabelen:
Format: $format
Seen: $seen (komt uit een checkbox van mijn form)
Discs: $discs
Dit allemaal komt dus in de database terecht.
Kan ik dit makkelijk automatiseren? Zo ja, hoe geef ik de variabelen automatisch door? (nu doe ik dat via een Include van get_imdb.php na submitten)
De afgelopen periode heb ik alle DVD's en VHS banden bijgehouden in een Excel spreadsheet. Daarin staat alle benodigde informatie (IMDB nummer, film gezien, formaat, aantal).
Deze informatie zou ik graag willen gebruiken om alle records automatisch in de database te zetten.
Nu gebeurd het via deze route:
• IMDb nummer kopieren van Excel en plakken in webpagina
• Informatie ophalen van IMDb.com en weergeven in formulier
• Extra informatie opzoeken in Excel
• Extra informatie toevoegen aan formulier
• Knopje indrukken en toevoegen aan de database
Ik zou liever iets hebben wat uit een tekst file (CSV?) het IMDB nummer ophaalt, vervolgens de IMDB gegevens ophaalt en tot slot uit de tekst file de overige informatie pakt en deze insert in de database.
Ik weet alleen niet wat er mogelijk is en hoe ik het aan zou moeten pakken.
Andere relevante info:
get_imdb.php heeft als input $imdb en trekt de informatie uit http://imdb.com/title/$imdb/.
De volgende variabelen worden onder meer opgeslagen in deze php file:
Title : $title
Year : $year
Poster: $poster
Genre : $genre
Rating : $rating
Actor : $actor
Director: $director
Deze worden geladen in het invoerformulier en daarnaast komen nog de variabelen:
Format: $format
Seen: $seen (komt uit een checkbox van mijn form)
Discs: $discs
Dit allemaal komt dus in de database terecht.
Kan ik dit makkelijk automatiseren? Zo ja, hoe geef ik de variabelen automatisch door? (nu doe ik dat via een Include van get_imdb.php na submitten)
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005