[XP] Win XP Home opstart probleem*

Pagina: 1
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hey people,

Mijn moeder heeft op der pctje een aantal updates geinstalleerd zegt ze, ik weet niet wat/hoe en waarom maar heel de pc is van slag.

Ik kan mezelf niet meer aanmelden op de verschillende gebruikers accounts.
Ze had er twee: Eigenaar en Kinderen beide zonder wachtwoord beveiligd.

Het probeem is alsvolgt: Als je windows nu opnieuw opstart kom je in een loginscherm waar je je gebruikers naam e.d. in kan vullen met wachtwoord.

Als ik eigenaar invul geen wachtwoord invoer (dat hadden ze nl niet) zie/en hoor je windows inloggen (uw persoonlijke instelling worden geladen..) nog geen sec. later zie je heel vluchtig (uw persoonlijke instellingen worden opgeslagen) en je zit gelijk weer in het inlog scherm. wtf?! ik kan met geen mogelijkheid inloggen.. is dit misschien een nieuwe vorm van blaster.sasser?

Ook in veilige modus hetzelfde probleem.. Hoe kan ik dit oplossen?

Thx

Verwijderd

Nieuwsbericht @ T.Net: Microsoft-update zorgt voor blokkering inlogfunctie.
Topic @ GoT: [WinXP] Hangt na aanmelden.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:22 ]

• 3mph
Hmmz lijkt er veel op _/-\o_

thx

• 3mph
Hmm, windows helpdesk gebeld als je de hotfix wilt hebben, duurt het tot max 24h tot je dat ding eindelijk hebt :(

Heeft iemand anders hem al?

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 21:43
3mph schreef op 06 mei 2004 @ 13:23:
Hmm, windows helpdesk gebeld als je de hotfix wilt hebben, duurt het tot max 24h tot je dat ding eindelijk hebt :(

Heeft iemand anders hem al?
Ja ook ik heb hier een PC met dezelfde problemen.
XP home en als je wilt inloggen dan logt ie je meteen weer uit.
Zelfs met ' Administrator ' krijg ik de melding : Kan u niet aanloggen ivm een account beperking.
Heeft iemand die hotfix al ?
En de volgende vraag rijst ...Hoe pas je die hotfix toe als je niet in kan loggen c/q aanmelden ???

Of heeft iemand een ander idee hoe dit op te lossen zonder te hoeven te formateren ?

[ Voor 9% gewijzigd door stretch op 29-06-2004 12:31 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

stretch schreef op 29 juni 2004 @ 12:18:
[...]

Ja ook ik heb hier een PC met dezelfde problemen.
XP home en als je wilt inloggen dan logt ie je meteen weer uit.
Zelfs met ' Administrator ' krijg ik de melding : Kan u niet aanloggen ivm een account beperking.
Heeft iemand die hotfix al ?
En de volgende vraag rijst ...Hoe pas je die hotfix toe als je niet in kan loggen c/q aanmelden ???
Typisch, ik heb dit probleem ook bij een vriend gezien (en die heeft ook nog geen oplossing), maar wat betreft je opmerking over 'Administrator': je kan alleen in Veilige modus inloggen met Administrator.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• stretch
Ik werk nooit met Home maar bedankt voor de tip.
Het zou fijn zijn als iemand er een oplossing voor heeft.
Ondertussen zoek ik 'vrolijk' door... :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

stretch schreef op 29 juni 2004 @ 13:14:
Ik werk nooit met Home maar bedankt voor de tip.
Het zou fijn zijn als iemand er een oplossing voor heeft.
Ondertussen zoek ik 'vrolijk' door... :)
Er is eigenlijk geen tussenoplossing. Ik lees veel over het repairen tijdens de setup van XP. Dat kan een oplossing zijn.

Ik weet niet of MS nog met een oplossing komt. Die vriend van mij heeft nl. een herstelpartitie (lang leve HP) en hier kan ook niet naartoe geboot worden! Dus herstellen is voor hem ook geen optie ;(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
BtM909 schreef op 29 juni 2004 @ 13:27:
[...]

Ik weet niet of MS nog met een oplossing komt. Die vriend van mij heeft nl. een herstelpartitie (lang leve HP) en hier kan ook niet naartoe geboot worden! Dus herstellen is voor hem ook geen optie ;(
Hoezo niet je kunt toch ook gewoon in dat HP herstel menu komen voordat windows is gestart ?

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Schiksie schreef op 29 juni 2004 @ 14:12:
[...]

Hoezo niet je kunt toch ook gewoon in dat HP herstel menu komen voordat windows is gestart ?
Nope... Blue Screen error -- Unknown failure while accessing Recovery partition. Sinds dit probleem :/

• stretch
Repair bood ook geeen soelaas.
Ik heb de schijf maar geformateerd en XP Pro er opgezet.
Het is een Dell Dimension en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Microsoft begon gelijk te mekkeren over 50 euro kosten want Dell handeld het zelf af...Maar Dell stuurde me ijskoud weer terug naar Microsoft...

Ik wou dat ik mijn geld ook zo kon verdienen....

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb inmiddels wel een oplossing gevonden. Mocht men er geinteresseerd zijn, dan drop ik het wel in dit topic :)

• stretch
BtM909 schreef op 01 juli 2004 @ 09:17:
Heb inmiddels wel een oplossing gevonden. Mocht men er geinteresseerd zijn, dan drop ik het wel in dit topic :)
GRAAG!!!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok, komt ie:

In de key:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon

Moet UserInit de volgende waarde hebben:
code:
1
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

Om een of andere reden is deze waarde veranderd in:
code:
1
C:\WINDOWS\system32\wsaupdater.exe,

Dit heb ik met een opstartdiskette van hier bekeken. Met deze tool kan je o.a. de registry bekijken.

Vervolgens heb ik met opstartdiskettes van XP de recovery console gestart, waarmee ik de userinit.exe heb gekopieerd naar wsaupdater.exe met:
code:
1
copy c:\windows\system32\userinit.exe c:\windows\system32\wsaupdater.exe

rebooten, inloggen :D en de registry aanpassen (terugzetten naar userinit.exe).
Vervolgens meteen ad-aware, search & destroy en virusscan uitvoeren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 19-07-2004 23:26 ]

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
BtM909,

Ik wil je hartelijk bedanken voor je post. Een oom van mij belde mij op om te vragen of ik zijn computer kon maken; hij had last van de problematiek die in dit topic werd beschreven.

Na enig zoeken vond ik godzijdank dit topic. Het was precies wat ik nodig had dus daarvoor hartelijk dank.

Echter 1 klein puntje; ik heb er uiteindelijk nog 2 uur over gedaan voor ik het had opgelost.... zou je je laatste punt willen editten. 1 Letter maakt namelijk enorm verschil -> wsaupdate.exe moet zijn wsaupdater.exe ...

Verder; bedankt!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

bluejay28 schreef op 19 juli 2004 @ 23:23:
Echter 1 klein puntje; ik heb er uiteindelijk nog 2 uur over gedaan voor ik het had opgelost.... zou je je laatste punt willen editten. 1 Letter maakt namelijk enorm verschil -> wsaupdate.exe moet zijn wsaupdater.exe ...

Verder; bedankt!
Typefoutje, maar dat had je eigenlijk zelf moeten zien dmv van die opstartdiskette die ik je gaf ;)

Heb het trouwens aangepast :)

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
BtM909 schreef op 19 juli 2004 @ 23:27:
[...]

Typefoutje, maar dat had je eigenlijk zelf moeten zien dmv van die opstartdiskette die ik je gaf ;)

Heb het trouwens aangepast :)
Uiteindelijk heb ik het dus ook gezien op die manier; maar ik had het even opgeschreven die stappen van jou en zodoende bleef ik maar vastzitten op 1 suffe letter... grrr. Maar; complimenten!

Verwijderd

Hoe kom ik aan opstartdiskettes van XP de recovery console?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
je kan ook de winxp cd gebruiken om te booten en dan achter de prompt belanden

Verwijderd

Dank je wel.
Ik ben net wakker en ik merk nu dat het een beetje een stomme vraag is, sorry daarvoor.

Verwijderd

Ik heb ook het zelfde probleem. NU wil ik dus ook het register veranderen maar ik krijg het niet voor elkaar om via een boot-cd in het register te komen en de sleutel weer terug te zetten. Kan iemand me precies uitleggen hoe dat ik zijn werk gaat, hoe kom ik aan de juiste boot cd met de mogelijkheid om daarna het register te edditen.

b.v.d.

Woody

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025

Jikra

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb dit probleem ook, nadat ik me installatie op een andere harddisk heb geghost.
Zowel met Windows 2000 als XP. Eerst had ik windows gewoon opnieuw geinstalleerd, maar nu heb ik daar geen zin in. De waarde in het register stond gewoon goed. Dus het werkt bij mij niet.
Wie weet er een andere manier?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals in [rml]sanfranjake in "[ XP] Meld na aanmelden meteen weer af"[/rml] en [rml]sanfranjake in "[ XP] Meldt alle gebruikers direct weer a..."[/rml] ook al aangegeven, open even een topic met uitgebreide info. Met de post die je nu geeft kunnen we niet zo veel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.