Functionele eisen WDO4

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Goeiemorgen een ieder. We hebben de afgelopen tijd wat dingen op een rij gezet wat er op het nieuwe WDO moet gaan verschijnen. Deze functionaliteiten zijn opgedeeld in 4 groepen, volgens het MoSCoW principe:
Must:
Dit is noodzakelijk, zonder dit kan je geen werkend iets afleveren. In ons geval betekent dit dat deze dingen in de eerste versie van WDO4 moeten zitten voordat de website gebruikt kan worden. Dit is bijvoorbeeld de mogelijkheid om nieuwsitems te tonen. Zonder deze functionaliteit hebben we gewoon geen nuttige website.
Should:
Deze dingen zijn eigenlijk wel noodzakelijk, maar een eerste versie zou ook zonder kunnen. Deze punten worden zo snel mogelijk gerealiseerd na alle 'Must'-punten.
Could:
Deze punten kunnen er wel in, maar zijn van dien aard dat de website makkelijk zonder kan, bijvoorbeeld de DPCH's zijn nu ook nog op GoT te bekijken.
Would be nice:
Dit zijn dingetjes die geen directe functionele waarde hebben, maar meer de puntjes de i. Dingen als icq-bloemetjes naast een posters naam.

Zo is nu onze voorlopige lijst van zaken geworden:

Must
  • Nieuwsitems (Met reacties)
  • Admin-site voor het geheel
  • Usersysteem voor reacties etc.
  • Projectinformatie
    • Hoe doe je mee
    • FAQs
  • Overige FAQs
  • .Plans voor de crews, threaded zodat het overzicht wat beter bewaard blijft.
  • Bedank pagina voor donaties, met overzicht donatie-mogelijkheden
  • Forum (huidige/een andere bestaande oplossing)
Should
  • Subteamadministratie
    • Memberpages & subteampages, waarop iemand zich voor kan stellen
  • Pollsysteem op basis van login/ip/etc. zodat er eerlijk gestemd kan worden voor bijv. een stampede. Dit zorgt er tevens voor dat mensen wel naar WDO moeten komen ;)
  • Centrale stats van alle projecten. De DPCH's moeten hier dus uit gegenereerd worden, voor de projecten die op /5 staan. Van alle projecten (dus meer dan op /5) komen de DPCH's op WDO.
  • Zoekfunctie binnen nieuws enzo
Could
  • 'Link'-pagina (links naar externe DC gerelateerde sites)
  • Columns en voorstel-praatjes
Would
  • Mailinglists
  • Shoutbox
Aan jullie nu de vraag: wat voor functionaliteit moet er (ooit) op WDO4 gaan verschijnen wat nog niet in ons lijstje staat?

[ Voor 4% gewijzigd door NightBird op 06-05-2004 20:39 ]

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik heb nog wel wat ideetjes voor erbij
- een registratiesysteem / login-mechanisme zodat je nieuwe berichten kunt laten markeren oid
- een zoekfunctie waarmee je door de nieuwsberichten etc. kan zoeken
- Een donatiesysteem (misschien via paypall oid?) als er een bedank-pagina zou komen is dit misschien wel handig zodat je ook wat kunt doneren

offtopic:
stond die w in de praktijk niet voor Won't haves?

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
JR1974 schreef op 06 mei 2004 @ 12:02:

- Een donatiesysteem (misschien via paypall oid?) als er een bedank-pagina zou komen is dit misschien wel handig zodat je ook wat kunt doneren

offtopic:
Waaraan worden de donaties eigenlijk uitgegeven? Als er namelijk niet echt een motivatie is om te doneren dan denk ik niet dat het nuttig is om zo'n pagina te maken. :)

Ik denk eigenlijk dat wil WDO4 een nuttige taak krijgen dat de centrale stats eigenlijk meer als een must dan als een should gezien moeten worden. WDO3 sloeg niet echt aan omdat het immers dezelfde functionaliteit had als GoT/Dutch Power Cows...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Wat mij erg belangrijk lijkt is flexibiliteit. Maak het ontwerp niet te strak (zoals nu) zodat je later bv geen projecten kan toevoegen.

Bedankt-pagina (ik denk dat het over de donaties van Audhulma gaat) lijkt me absoluut geen must (maar misschien ook niet veel werk).

De mogelijkheid te reageren op een bericht of .plans (dus niet het forum) wordt niet genoemd. Vergeten of al ingecalculeerd??

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Allereerst _/-\o_ voor jullie inspanningen als WDO4 crew tot zover!

Het voorstel dat ik hier zie ziet er goed uit, alhoewel ik nog wel enkelen kanttekeningen wil maken bij de mate van prioriteit die aan sommige punten wordt gegeven.

Ik ben het met Mobster eens dat een bedank pagina niet bepaald een Must is. Eerder een Should. Verder lijkt me dit ook te gelden voor het forum. Ik denk niet dat er veel aangepast moet, en zal, gaan worden aan de functionaliteit van FDO op dit moment. Je kan het misschien wat anders indelen, maar dit lijkt me geen directe prio hebben aangezien jullie toch vooral aan de site (dus WDO) gingen werken?
Enlighten me please B)

Verder heb ik nog een vraagje over de centrale stats. Bedoelen jullie daarmee dat:
a) Alle statsscripten aan te roepen zijn vanaf 1 punt op WDO waardoor er eenvoudig stats voor WDO kunnen worden gegenereerd?
b) Alle statsmakers hun gegenereerde stats automatisc op WDO plaatsen?
c) Alle statsscripts op WDO draaien en daar lokaal dus meteen de stats genereren?

Dat laatste lijkt me in ieder geval wat lastig vanwege de diversiteit in gebruikte programmeertalen van de verschillende statsscripts.

Verder ziet het er dus allemaal goed uit! Ik zal nog eens nadenken over andere features ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

offtopic:
offtopic:
Ik heb geleerd:
Must have, Should have, Could have, Would have; dit zoals het hierboven is uitgewerkt is het goed :)

• Joinen van teams. Zodra er iemand een team wil joinen, dat er dan een mail wordt gestuurd naar de team-vertegenwoordiger. Deze neemt dan contact op met de persoon die wil joinen.
• "Home" voor de teams, waar zij een stukkie kunnen schrijven over hun team, met daarbij ook een ledenlijst. Dit ivm. bovenstaande. De "joiner" kan dan zelf op zijn gemak lezen wat welk team doet en of het hem leuk lijkt dat team te joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Ik wil iets dieper ingaan op het subteamregistratie pagina. Wat nu vooral het probleem is op WDO3 is dat de teamleider geen inactieve leden kan verwijderen. Ook heerst bij sommige nieuwe leden wel eens het misverstand dat ze zich op WDO moeten aanmelden bij een subteam en dat de rest dan vanzelf gaat.

Graag zou ik zien dat bij een nieuwe aanmelding op WDO de teamleider een notificatie emailtje krijgt. Daarnaast dat de teamleider de mogelijkheid heeft om mensen uit zijn subteam te verwijderen.

Ook kampt WDO op het gebied van subteam/leden registratie met het probleem dat er een hoop tussen staan die allang niet meer actief zijn. Ik zou graag sowieso wel een Last Updated willen zien. Daarnaast is het misschien een idee om eens per 3 maanden of een half jaar een zogenaamd activiteits controle uit te voeren. Gewoon een mailtje naar alle leden/subteamleiders en dat die dan bevestigd moet worden binnen een aantal dagen. Gebeurd dat niet dat wordt je verwijderd uit de lijst. Beetje het systeem zoals dyndns.org domeinen dat kennen bijvoorbeeld. Zo houd je die lijst iig enigzins actueel.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mr_Atheist schreef op 06 mei 2004 @ 12:09:
[...]

Waaraan worden de donaties eigenlijk uitgegeven? Als er namelijk niet echt een motivatie is om te doneren dan denk ik niet dat het nuttig is om zo'n pagina te maken. :)
De uitgaves en inkomsten gaan we in een later stadium idd helemaal duidelijk maken. Verwacht dat niet vandaag of morgen, maar we zijn er mee bezig.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op 06 mei 2004 @ 13:02:
[...]

De uitgaves en inkomsten gaan we in een later stadium idd helemaal duidelijk maken. Verwacht dat niet vandaag of morgen, maar we zijn er mee bezig.
Ik help je wel:
  • Bier
  • Bier
  • Smirnoff
  • Bacardi
  • Bier
:P

edit: Een should: Nieuws-submit-mogelijkheden
En een mogelijkheid om projecten onder de aandacht te brengen (nieuwe dpc dingen oid, voor de crew..)

edit: Ook een Must (vind ik dan..) Een lijst met de posities van DPC in alle projecten! (dus niet alleen de officiele..)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik denk niet dat WDO een site moet worden waar leden naar toe gaan om subteams te checken en waar elk subteam zijn eigen stukje heeft.

WDO is voor DPC en dat daar toevallig een stukje over subteams op komt is mooi mee genomen, maar het moet zeker geen hoofdtaak worden.

Sterker nog. Het hele subteam geneuzel kan wat mij betreft best een priootje lager.
Stats en FAQs zijn veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 06 mei 2004 @ 15:10:
[...]
Ik denk niet dat WDO een site moet worden waar leden naar toe gaan om subteams te checken en waar elk subteam zijn eigen stukje heeft.

WDO is voor DPC en dat daar toevallig een stukje over subteams op komt is mooi mee genomen, maar het moet zeker geen hoofdtaak worden.

Sterker nog. Het hele subteam geneuzel kan wat mij betreft best een priootje lager.
Stats en FAQs zijn veel belangrijker.
Imho zijn subteams 1 van de redenen waardoor DPC zo groot kan zijn en blijven. Elk subteam verzorgt werving van leden (groei, extra output), communicatie tussen leden (in kleine groepen communiceren/samen spelen is vaak leuker dan opgaan in de massa), meer interne strijd, zonder dat DPC er iets voor hoeft te doen. :)

Even duidelijk stellen: ik vind (absoluut) niet dat we subteams moeten promoten ofzo, maar meestal hebben mensen toch een duidelijke mening van "ik wil in een subteam" of "ik graas liever alleen", en dan vind ik dat je die eerste groep net zo goed op weg moet helpen als de 2e groep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

Allereerst _/-\o_ _/-\o_ voor al jullie inspanningen.

Mijn visie op WDO is dat het ook een stukje voor de werving moet zorgen. Dus als je iemand wilt werven voor het zij je eigen subteam of voor de DPC, dat er dan een site is met hoe en wat de dutch power cows zijn en wat we doen.

my 2 cent

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
ik wil alle subteamfunctionaliteit ook voor 'single users' hebben :)
(daarom staat er ook member & subteam pages)

dingen die je dan kan tonen:
- projecten waar je aan mee doet
- processorkracht/pc-park
- je positie binnen verschillende projecten
- etc

deze info is dus ook gewoon leuk om als lonely user te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik denk/vind dat de eerste prio bij de losse users moet liggen. Mensen in subteams hebben al genoeg contacten om dingen uit te vogelen etc.

Maar weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Ik zou denken dat losse users een prio hebben boven subteam users, maar dat uiteindelijk beide in de site verwerkt moeten worden/zijn!!

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
[eNeRGy] schreef op 06 mei 2004 @ 16:44:
ik wil alle subteamfunctionaliteit ook voor 'single users' hebben :)
(daarom staat er ook member & subteam pages)

dingen die je dan kan tonen:
- etc

deze info is dus ook gewoon leuk om als lonely user te hebben
Gaat dat automatisch ge-update worden aangezien de stats (DPCH's) ook daar ergens komen te staan? Dat zou wel ideaal zijn zodat je niet steeds bij een plek winst dingen moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Ik heb nog wel wat ideetjes voor erbij
- een registratiesysteem / login-mechanisme zodat je nieuwe berichten kunt laten markeren oid
- een zoekfunctie waarmee je door de nieuwsberichten etc. kan zoeken
1. Login komt er net als dat er nu is
2. Zoekfunctie hebben we het inderdaad nog niet over gehad, moet er ook in
3. Jep, kan daar inderdaad bij komen te staan.
Mr_Atheist schreef op 06 mei 2004 @ 12:09:
[...]

Ik denk eigenlijk dat wil WDO4 een nuttige taak krijgen dat de centrale stats eigenlijk meer als een must dan als een should gezien moeten worden. WDO3 sloeg niet echt aan omdat het immers dezelfde functionaliteit had als GoT/Dutch Power Cows...
1. Bijvoorbeeld: Audhumla.
2. MoSCoW zegt meer iets over in welke versie iets komt, niet over de kans dat het er komt. Dus eerst begin je met alle Must's, dan open je de site, dan ontwikkel je de Shoulds, daarna de Coulds en als je tijd en zin over hebt kun je nog naar de Woulds gaan kijken. Centrale stats kost heel veel tijd en moeite van veel verschillende mensen, wat we dus pas willen doen als WDO4 zelf draait.
Mobster schreef op 06 mei 2004 @ 12:39:
Wat mij erg belangrijk lijkt is flexibiliteit. Maak het ontwerp niet te strak (zoals nu) zodat je later bv geen projecten kan toevoegen.

Bedankt-pagina (ik denk dat het over de donaties van Audhulma gaat) lijkt me absoluut geen must (maar misschien ook niet veel werk).

De mogelijkheid te reageren op een bericht of .plans (dus niet het forum) wordt niet genoemd. Vergeten of al ingecalculeerd??
1. Neuh, daar willen we wel rekening mee houden, vandaar ook dit draadje :)
2. Mensen hebben geld en spullen gegeven, en willen daar vaak ook wel in enige vorm voor 'beloond' worden. Die bedank-pagina is natuurlijk weinig werk, maar voor de donateurs is het wel erg prettig.
3. Dat is zeker wel de bedoeling, maar niet expliciet vermeld. Maar wel in het voorlopige ontwerp meegenomen.
Funcracker schreef op 06 mei 2004 @ 12:54:
Allereerst _/-\o_ voor jullie inspanningen als WDO4 crew tot zover!

Het voorstel dat ik hier zie ziet er goed uit, alhoewel ik nog wel enkelen kanttekeningen wil maken bij de mate van prioriteit die aan sommige punten wordt gegeven.

Ik ben het met Mobster eens dat een bedank pagina niet bepaald een Must is. Eerder een Should. Verder lijkt me dit ook te gelden voor het forum. Ik denk niet dat er veel aangepast moet, en zal, gaan worden aan de functionaliteit van FDO op dit moment. Je kan het misschien wat anders indelen, maar dit lijkt me geen directe prio hebben aangezien jullie toch vooral aan de site (dus WDO) gingen werken?
Enlighten me please B)

Verder heb ik nog een vraagje over de centrale stats. Bedoelen jullie daarmee dat:
a) Alle statsscripten aan te roepen zijn vanaf 1 punt op WDO waardoor er eenvoudig stats voor WDO kunnen worden gegenereerd?
b) Alle statsmakers hun gegenereerde stats automatisc op WDO plaatsen?
c) Alle statsscripts op WDO draaien en daar lokaal dus meteen de stats genereren?

Dat laatste lijkt me in ieder geval wat lastig vanwege de diversiteit in gebruikte programmeertalen van de verschillende statsscripts.

Verder ziet het er dus allemaal goed uit! Ik zal nog eens nadenken over andere features ;)
1. 'bedanktpagina': zie hier boven :) .. Forum is er nu al, die wordt voorlopig gewoon overgezet. Maar dat is wel iets wat aanwezig moet zijn meteen bij oplevering. Maar we gaan het niet zelf maken nee.
2. Het mooiste zou natuurlijk c. zijn, maar dat is heel lastig te regelen met alle statbouwers. Daarom gaan we beginnen met een tussen-oplossing, waarbij in elk geval een kopie van de databases op WDO moet komen, om verdere stats-integratie mogelijk te maken (zie ook hier onder).
SuspiciouS schreef op 06 mei 2004 @ 12:55:
• Joinen van teams. Zodra er iemand een team wil joinen, dat er dan een mail wordt gestuurd naar de team-vertegenwoordiger. Deze neemt dan contact op met de persoon die wil joinen.
• "Home" voor de teams, waar zij een stukkie kunnen schrijven over hun team, met daarbij ook een ledenlijst. Dit ivm. bovenstaande. De "joiner" kan dan zelf op zijn gemak lezen wat welk team doet en of het hem leuk lijkt dat team te joinen :)
1. Jep. Zo willen we het gaan doen.
2. Zie eerste punt van 'Should'. Dat bedoel je toch?
ColdFusion schreef op 06 mei 2004 @ 13:02:
Ik wil iets dieper ingaan op het subteamregistratie pagina. Wat nu vooral het probleem is op WDO3 is dat de teamleider geen inactieve leden kan verwijderen. Ook heerst bij sommige nieuwe leden wel eens het misverstand dat ze zich op WDO moeten aanmelden bij een subteam en dat de rest dan vanzelf gaat.

Graag zou ik zien dat bij een nieuwe aanmelding op WDO de teamleider een notificatie emailtje krijgt. Daarnaast dat de teamleider de mogelijkheid heeft om mensen uit zijn subteam te verwijderen.

Ook kampt WDO op het gebied van subteam/leden registratie met het probleem dat er een hoop tussen staan die allang niet meer actief zijn. Ik zou graag sowieso wel een Last Updated willen zien. Daarnaast is het misschien een idee om eens per 3 maanden of een half jaar een zogenaamd activiteits controle uit te voeren. Gewoon een mailtje naar alle leden/subteamleiders en dat die dan bevestigd moet worden binnen een aantal dagen. Gebeurd dat niet dat wordt je verwijderd uit de lijst. Beetje het systeem zoals dyndns.org domeinen dat kennen bijvoorbeeld. Zo houd je die lijst iig enigzins actueel.
We willen inderdaad de leden van de subteams via de leider(s) laten verlopen, daar hebben we in het voorlopige ontwerp ook rekening mee gehouden.
De inactieve leden hebben we nog niet besproken, daar moet wel naar gekeken worden. Goed punt.
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:20:
edit: Een should: Nieuws-submit-mogelijkheden
En een mogelijkheid om projecten onder de aandacht te brengen (nieuwe dpc dingen oid, voor de crew..)

edit: Ook een Must (vind ik dan..) Een lijst met de posities van DPC in alle projecten! (dus niet alleen de officiele..)
1. Dat komt er ook, net als die er nu is.
2. Je kan de crew altijd benaderen via irc/mail/forum, zoals in de FAQ staat. Een speciaal web-formulier maken lijkt me niet zo zinvol.
3. Die lijst heeft te maken met de centrale stats, is zeker geen must. De site kan prima zonder positie-overzicht online. Maar het hoort bij het derde puntje van Should.
Witlof schreef op 06 mei 2004 @ 19:36:
[...]

Gaat dat automatisch ge-update worden aangezien de stats (DPCH's) ook daar ergens komen te staan? Dat zou wel ideaal zijn zodat je niet steeds bij een plek winst dingen moet aanpassen.
Maar natuurlijk gaat dat automatisch :)
Ik denk dan aan een systeem waar de subteam-leider kan kiezen welk account per project bij het betreffende subteam hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

[eNeRGy] schreef op 06 mei 2004 @ 16:44:
En dat natuurlijk linken aan de verschillende stats engines zodat je zelf niet elke dag de boel opnieuw in hoeft te vullen (behalve een ID oid aan t begin die jouw account bij betreffend project aangeeft). Vervolgens kan je koebot daar ook weer aan koppelen, zodat '!stats' wat minder houtje-touwtje wordt :P.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, heb nog een Should bedacht.. Een post op de frontpage bij de lancering van WDO! Het is geen Must, omdat het niet kan voordat de site gelanceerd word.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

NightBird schreef op 06 mei 2004 @ 20:30:

1. Jep. Zo willen we het gaan doen.
2. Zie eerste punt van 'Should'. Dat bedoel je toch?
Ik bedoelde inderdaad punt2 van de should. Heb ik overheen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, hier zijn mijn 2 euri centen

Mij bekruipt een beetje een "commissie voor de samenstelling van de commissie" gevoel bij deze post :)
Daarmee bedoel ik dat we op deze manier een (vrij) lang uitgesponnen discussie gaan krijgen of wat WDO4 MoSCoW zou moeten kunnen.
Het is prima dat hiervoor ruimte is cq geboden wordt, maar... in de tussentijd zal er weinig vooruitgang geboekt worden op WDO4, denk ik.

Mijn ervaring is dat dit soort projecten vlotter loopt wanneer er een voorbeeld is (dus een echte WDO4 waar we naar kunnen kijken) waarover de crew het eens is dat alle Musts (en misschien de Shoulds) er op/aan zitten. Wat mij betreft heeft de Crew van DPC bij hun aanstelling mandaat gekregen om (ondermeer) hierover te beslissen. Die mogen ze wat mij betreft dan ook gebruiken. De crew is wat mij betreft dus kundig genoeg om dit te kunnen invullen.

Wanneer deze V0.9 beta (om em zo maar eens te noemen) van WDO4 gereed is, is het m.i. vroeg genoeg om verder te kijken naar extra functionaliteit (de Coulds en Woulds. Dan kan dus alsnog deze vraag gesteld worden.

Anyway, just my 2 euricent

Greetz
Bas (BaDu) van Duijnhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik denk ook niet dat de coders hier om toestemming vragen of helemaal geen inspiratie hebben.

Maar wat is nou makkelijker om wensen meteen mee te nemen en in WDO4 te sleutelen. En persoonlijk vind ik dit weer een goede communicatie naar iedereen toe :)

[ Voor 1% gewijzigd door Pim. op 08-05-2004 22:53 . Reden: reiker liep te zeuren ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Op dit moment worden o.a. de programmeer richtlijnen opgesteld, dus we kunnen nog nergens aan beginnen :) dus kunnen we nuttig onze tijd gebruiken om tegelijkertijd jullie input mee te nemen.
De site is voor alle DPC'ers, dus hoe meer input: hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 22:26:
Het is prima dat hiervoor ruimte is cq geboden wordt, maar... in de tussentijd zal er weinig vooruitgang geboekt worden op WDO4, denk ik.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er is wel degelijk leven in het coding forum hoor, vooral gericht op praktische aanpak :) En zoals [eNeRGy] al aangeeft: we zijn toch nog niet meteen aan coden toe, dus lijkt dit ons heel nuttig. Want als wij developers het samen met de crew doen heb je de kans dat er commentaar komt dat dit mist of dat niet helemaal is zoals men het wou (nu zul je dat altijd wel enigszins hebben), maar veel belangrijker: dat men ons verwijt dat men geen input kon geven. Dat willen we vermijden door jullie input mee te nemen :)

En daarnaast heeft dit misschien wel het voordeel dat je alvast met een aantal suggesties --alhoewel ze niet meteen op de site te zien zullen zijn -- rekening kunt houden bij design en coden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 23:10:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er is wel degelijk leven in het coding forum hoor, vooral gericht op praktische aanpak :) En zoals [eNeRGy] al aangeeft: we zijn toch nog niet meteen aan coden toe, dus lijkt dit ons heel nuttig. Want als wij developers het samen met de crew doen heb je de kans dat er commentaar komt dat dit mist of dat niet helemaal is zoals men het wou (nu zul je dat altijd wel enigszins hebben), maar veel belangrijker: dat men ons verwijt dat men geen input kon geven. Dat willen we vermijden door jullie input mee te nemen :)

En daarnaast heeft dit misschien wel het voordeel dat je alvast met een aantal suggesties --alhoewel ze niet meteen op de site te zien zullen zijn -- rekening kunt houden bij design en coden :)
Even voor de duidelijkheid: het was geen verwijt dat er geen voortgang is, hoor :)
Ik begrijp dat jullie nog in een voorbereidingsfase zitten, en dat commentaar nu nog welkom is, daar heb ik geen probleem mee, in tegen deel, alle lof daarvoor :)

Waar ik echter wel bang voor ben is dat WDO4 in de eerste release een duizend poot (of duizend koppig monster) gaat worden, waarin aan alle suggesties geprobeert is gehoor te geven. Met alle problemen van dien (late realisatie, buggy, kind met een waterhoofd enz.). Maar ik neem aan dat jullie als coders (en crew) daar wel voor waken _/-\o_

Ik heb eigenlijk nog wel een vraag tav de planning:
Wanneer denken jullie een 1e versie gereed te hebben :)
(ik weet et, jullie zijn vrijwilligers, maar een tijdsplanning is een minimum vereiste voor een beheersbaar project) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 01:30:
Even voor de duidelijkheid: het was geen verwijt dat er geen voortgang is, hoor :)
Zo nam ik het ook niet op, ik wou gewoon dit draadje en de beslissing om de input van het DPC volk te vragen motiveren zeg maar :)
Waar ik echter wel bang voor ben is dat WDO4 in de eerste release een duizend poot (of duizend koppig monster) gaat worden, waarin aan alle suggesties geprobeert is gehoor te geven. Met alle problemen van dien (late realisatie, buggy, kind met een waterhoofd enz.). Maar ik neem aan dat jullie als coders (en crew) daar wel voor waken _/-\o_
Voor zover ik weet is dat inderdaad niet de bedoeling. En net daarom kun je dit draadje verdedigen. Als er bij wijze van voorbeeld 100 features zijn en we moeten er 25 uit kiezen om op een redelijke manier een eerste versie van WDO 4 klaar te hebben (dus WDO niet vol bugs, niet in 2007 afgewerkt hebben etc), dan is het gewoon mooi meegenomen als je net die features meeneemt die de meerderheid van DPC wil zien. Want natuurlijk hebben wij al gepraat over wat moet en wat leuk zou zijn en wat kan etc, maar het is altijd goed om je keuze bevestigd te zien (of net niet natuurlijk) door 'het grote publiek'. Tenslotte maken we WDO niet voor onszelf, maar voor iedereen binnen DPC :)
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag tav de planning:
Wanneer denken jullie een 1e versie gereed te hebben :)
(ik weet et, jullie zijn vrijwilligers, maar een tijdsplanning is een minimum vereiste voor een beheersbaar project) :P
Ik heb zwijgplicht, dus ik verwijs u door naar het hoofd coding :P :+

Nee, ff serieus, ik heb momenteel geen idee. Ik neem aan dat we die planning maar zullen maken als we een goed zicht hebben op wie wat waar gaat doen. Een tijdsplanning maken vereist namelijk dat je weet wat je precies allemaal gaat uitvreten enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 03:09:
[...]
Ik heb zwijgplicht, dus ik verwijs u door naar het hoofd coding :P :+

Nee, ff serieus, ik heb momenteel geen idee. Ik neem aan dat we die planning maar zullen maken als we een goed zicht hebben op wie wat waar gaat doen. Een tijdsplanning maken vereist namelijk dat je weet wat je precies allemaal gaat uitvreten enzo...
Jij bent ook een mooie, wordt het een beetje lastig verwijs je ze naar mij :)

Magoed, zo steekt het wel in elkaar ja, zoals _piranha_ en [eNeRGy] het verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightBird schreef op 09 mei 2004 @ 09:52:
Jij bent ook een mooie, wordt het een beetje lastig verwijs je ze naar mij :)
Hey, jij strijkt die vette premie voor hoofd coding op he! Dan mag je er ook wel iets voor doen en er de verantwoordelijkheid voor nemen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightbird en _piranha_ bedankt voor de duidelijke uitleg, mijn zorgen zijn wel wat weg genomen :)
Succes met coden (ik hoop al snel) :)
Pagina: 1