Toon posts:

Wachten op verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het casema wanadoo cable broadband premium abonnement en zit met het volgende probleem. Wanneer ik bijvoorbeeld op mijn pc internet aanzet en ik sluit hem af (of hij loopt vast) zonder internet uit te zetten, dan kan ik vervolgens 40 minuten wachten voordat ik weer verbinding kan maken. Ik heb al geprobeert om dan alle stekkers uit het modem te halen, en er vervolgens weer opnieuw in te doen. Dit helpt wel een beetje maar toch moet ik dan vaak nog een half uur wachten.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Als je gebruik maakt van Com21, dan kan dat kloppen. Het PPPoE protocol moet eerst een timeout krijgen op de broadband access server voordat je opnieuw kunt inloggen. In theorie, als je je sessienummer zou weten, dan kun je de verbinding overigens herstellen of verbreken (dit heb ik iig zelf weleens onder Linux gedaan). Als je gebruikt maakt van Eurodocsis, stap dan af van het L2TP protocol, aangezien Eurodocsis tegenwoordig ook via DHCP zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad het com21 modem. Hoe ben jij aan je sessienummer gekomen dan ?

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Ik heb gelukkig geen Casema meer maar ken het probleem wel,

ik deed altijd mijn inlognaam wijzigen bijvoorbeeld c5777813@wanadoo.nl werd dan C5777813@wanadoo.nl.

Hiermee kon ik dan gewoon weer inloggen, een jaar geleden kon je ook met c5777813@casema.net inloggen en had je dus 4 opties :)

nu naar mijn weten nog maar 2, zorg alleen niet dat hij een 2e keer crashed dan moet je inderdaad wachten totdat die 1e weer vrij is :)

suc6 ermee.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.