Normaliter zou ik hier geen topic voor openen, aangezien ik er wel wat mee kan. Maar nu snap ik het zelf ook even niet meer. Ik heb een thuisnetwerk op een SpeedTouch-modem (met DHCP/NAT etc), met een XS4ALL basic ADSL-abo. Nu heb ik sinds tijden een apache webserver draaien, waarbij ik in mijn NAT-instellingen alle port 80-requests naar mijn server doorsluis. Nu echter, werkt dit niet meer. Ik heb de volgende instellingen al bekeken:
- Worden alle externe port-80 requests naar JOUW ip (10.0.0.159:80) geforward? antwoord: Ja
- Staat je default server ingesteld?
antwoord: Ja, voor de zekerheid: Alle requests gaan naar 10.0.0.159
- Is je IP-adres werkelijk 10.0.0.159?
antwoord: Ja, na controle blijkt dit gewoon zo te zijn
- Draait Apache wel goed?
antwoord: Ja, intern kan ik met localhost/xxx en 10.0.0.159:80/xxx gewoon de webserver benaderen
- Kan je extern worden gepingd?
antwoord: Nee... anderen kunnen mijn server NIET pingen... vaag
- Werkt je DNS?
antwoord: Onbekend... Ik heb een xxx.xs4all.nl DNS-naam, maar ping-requests naar deze naam, evenals naar mijn IP-adres leveren geen antwoord op.
- Heb je je ADSL-modem al een keer gereset?
antwoord: Ja, gaf geen resultaat
PS: Het heeft in een eerder stadium al WEL gewerkt... alleen nu niet meer dus.
Heeft iemand een suggestie?
- Worden alle externe port-80 requests naar JOUW ip (10.0.0.159:80) geforward? antwoord: Ja
- Staat je default server ingesteld?
antwoord: Ja, voor de zekerheid: Alle requests gaan naar 10.0.0.159
- Is je IP-adres werkelijk 10.0.0.159?
antwoord: Ja, na controle blijkt dit gewoon zo te zijn
- Draait Apache wel goed?
antwoord: Ja, intern kan ik met localhost/xxx en 10.0.0.159:80/xxx gewoon de webserver benaderen
- Kan je extern worden gepingd?
antwoord: Nee... anderen kunnen mijn server NIET pingen... vaag
- Werkt je DNS?
antwoord: Onbekend... Ik heb een xxx.xs4all.nl DNS-naam, maar ping-requests naar deze naam, evenals naar mijn IP-adres leveren geen antwoord op.
- Heb je je ADSL-modem al een keer gereset?
antwoord: Ja, gaf geen resultaat
PS: Het heeft in een eerder stadium al WEL gewerkt... alleen nu niet meer dus.
Heeft iemand een suggestie?