Toon posts:

Partition Magic Scripting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde van iemand dat Partition Magic een script functie heeft zodat hij handelingen automatisch uitvoert. Ik heb zelf al wat gezocht op google maar daar is toch niet wat ik zocht, ook op tweakers vind ik wel 1 onderwerp maar daar is ook niet veel op uit te maken. Het is zo dat ik graag deze functie wil gaan gebruiken.

Zouden jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.....

Alvast bedankt

Verwijderd

alleen de PRO versie kan dit. www.powerquest.com (nu van Symantec)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 11:27:
alleen de PRO versie kan dit. www.powerquest.com (nu van Symantec)
Zijn er mogelijk ook nog andere programma's die dit kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 12:16:
[...]
Zijn er mogelijk ook nog andere programma's die dit kunnen?
Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen......
Eventueel ook welke bevinden je hebt met dit soort situaties.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 13:32
gdisk (van norton geloof ik) kan dit ook

(copy paste uit een ander topic [rml][ winxp] unattended setup[/rml])

code:
1
2
3
4
5
gdisk.exe 1 /del /all 
gdisk.exe 1 /cre /pri /sz:10240 /for /q
gdisk.exe 1 /cre /ext
gdisk.exe 1 /cre /log /sz:15545 /for /q
gdisk.exe 1 /cre /log /sz:15545 /for /q

gdisk.exe 1 /del /all verwijdert alle partities op je schijf
Dit deelt je schijf in in 1 partitie van 10gb en 2 van 15gb (als je een 40gb
schijf hebt. Dit kun je natuurlijk aanpassen zoals je zelf wilt.

code:
1
gdisk.exe /r

Dit geeft simpelweg je systeem een reboot.

[ Voor 8% gewijzigd door ramonp op 07-05-2004 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze methode ken ik, alleen wanneer ik een FAT32 partitie aanmaak, kan mijn Windows 2000 Unattended Installatie niet starten. Hij wil het alleen maar doen als ik een FAT16 partitie heb (een partitie kan dan max. 2gb groot zijn), daarna vorm ik deze partitie om naar NTFS.

Mogelijk weten jullie een oplossing voor dit probleem, of een eventueel een programma dat na mijn windows installatie de partitie kan vergroten naar een gewenste grootte (liefst dat het automatisch gaat).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 10:28 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:27:
Deze methode ken ik, alleen wanneer ik een FAT32 partitie aanmaak, kan mijn Windows 2000 Unattended Installatie niet starten. Hij wil het alleen maar doen als ik een FAT16 partitie heb (een partitie kan dan max. 2gb groot zijn), daarna vorm ik deze partitie om naar NTFS.

Mogelijk weten jullie een oplossing voor dit probleem, of een eventueel een programma dat na mijn windows installatie de partitie kan vergroten naar een gewenste grootte (liefst dat het automatisch gaat).
Is dat niet een erg grote omweg? Kun je niet beter je unattended setup aanpassen zodat deze zelf zijn NTFS partities aanmaakt? Dit is volgens mij sowieso beter dan achteraf converteren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 07 mei 2004 @ 10:42:
[...]

Is dat niet een erg grote omweg? Kun je niet beter je unattended setup aanpassen zodat deze zelf zijn NTFS partities aanmaakt? Dit is volgens mij sowieso beter dan achteraf converteren :)
Zo dacht ik er ook over, alleen kan windows de partities aanmaken/wijzigen uit de setup, wanneer alles geinstalleerd wordt van de cd. Dit staat namelijk in unattended.doc van Microsoft.

Verwijderd

hoezo kan deze niet starten?
welk onderliggend OS heb je dan op je bootfloppen?
Win2000?
MSDOS?
Caldera DOS?

installeren op FAT32 zou wel mogelijk moeten zijn indien je bootdisk FAT32 ondersteunt.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:46:
[...]
Zo dacht ik er ook over, alleen kan windows de partities aanmaken/wijzigen uit de setup, wanneer alles geinstalleerd wordt van de cd. Dit staat namelijk in unattended.doc van Microsoft.
Begrijp ik goed dat je van een netwerk share wilt installeren? Bij mijn weten is het gewoon een aanpassing in het antwoord bestand (answer-file) zodat hij opgegeven krijgt welke partities hij moet maken en waar.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 08 mei 2004 @ 19:47:
[...]

Begrijp ik goed dat je van een netwerk share wilt installeren? Bij mijn weten is het gewoon een aanpassing in het antwoord bestand (answer-file) zodat hij opgegeven krijgt welke partities hij moet maken en waar.
Klopt, ik installeer W2K van het netwerk. Die aanpassing in het unattended bestand, werkt alleen als je de setup van cd laat draaien.... En dat is hier niet het geval.

Misschien kunnen jij mij hiermee verder helpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben effe aan de slag geweest met Partition Magic Pro 7.0 om een scriptje te maken, zodat hij de schijf reseized naar een maximaal aantal mb's.
code:
1
2
3
Select Disk 1
Select Partition 1
Resize Larger Max

Ik probeer dit scriptje op te roepen door een ander Batch scriptje te runnen:
code:
1
2
3
4
c:
cd program_files
cd partitionmagic
pmagix.exe /cmd=c:\program_files\partitionmagic\script.pqs /nrb

Het gaat nu naar de directory waar Partition Magic staat. We runnen Partition Magix door 2 parameters mee te geven. Namelijk /cmd , hiermee geef je aan dat er een .pqs bestand geladen gaat worden en /nrb is geen reboot geven nadat de veranderingen hebben plaatsgevonden.

Nu zit ik het met probleem dat ik nu een fout krijg. Namelijk dat hij het commando /cmd niet kan vinden en dus ook ermee stopt. Dit alles is wel vervelend omdat gewoon in de help van Partition Magic dit commando als een bestaand commando wordt weergegeven.

Zou iemand mij aub kunnen helpen......

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit echt helemaal vast en zou toch graag geholpen worden.
Heeft iemand misschien een andere manier om de harde schijf indeling te veranderen door eventueel een scriptje / programmatje.

Alvast bedankt.
Pagina: 1