Computer slaat een fractie van seconde aan/daarna weer uit

Pagina: 1
Acties:

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Ik ging op vakantie en dacht zet mijn pc maar helemaal uit, dus ook de voeding, normaal staat het systeem op standby.
Ik kom terug van vakantie, en probeer mijn systeem weer aan te zetten, niet dus.

Hij gaat een fractie van een seconde aan en meteen weer uit, fans draaien ff en daarna niks meer, dan moet ik de powerknop 4 seconden inhouden en loslaten, en als ik er dan weer op druk hetzelfde.

Ik heb een enermax server voeding (550Watt), ik heb het systeem al een paar maanden zo draaien, denk vanaf januari. De rest van mijn specificaties staat onderin.
Ik heb al geprobeerd mijn cd spelers los te halen en 1 hd van de 2, maar blijft hetzelfde doen.

Verder zou ik het ff niet meer weten.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Komt over alsof je voeding geen "POWER GOOD" signal van het moederbord terug krijgt. Neem de grote ATX-stekker eens los van het moederbord en plug hem opnieuw in.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Klinkt als kortsluiting ergens. De voeding komt 'op' merkt dat er sluiting is en de beveiliging slaat aan

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

staat ie niet nog stiekem op standby?

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Hij staat niet op standby, leuk bedacht maar nee,

Ik heb net ook batterij eruit gehaald en hem er na een paar minuten weer ingestopt. dat was het ook niet , heb atx stekkers eraf gehaald en weer opgedaan was het ook niet.

Of er kortsluiting is, ja zou ik een beetje vreemd vinden hij is werkend afgesloten.

Verwijderd

Speedy55 schreef op 06 mei 2004 @ 11:39:
Of er kortsluiting is, ja zou ik een beetje vreemd vinden hij is werkend afgesloten.
Het is wel mogelijk, ik heb een keer mijn vidiokaart doorgebrand, maar het systeem bleef gewoon werken (ook normaal beeld).
Pas toen ik mijn PC opnieuw opstarte begon hij te piepen en deed hij het niet meer.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Dat effect had ik toen ik door stof een soort van kortsluiting op mijn mobo had; toen bleek mijn voeding ook kapot. Misschien dat je voeding het uitgezongen heeft maar er nog steeds stof op je mobo ligt?

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Het is opgelost.

Ik plugde een andere voeding (had er gelukkig nog een wist ik niet meer) eraan,
al het overbodige kickte ik eraf.

Toen deed ie het weer.

Daarna oude voeding er ook weer met zo min mogelijk erop.

Toen deed die het ook meteen weer, daarna weer alles aangeplugd.

En nou doet alles het fijn weer, maar wat nu het probleem was, ik weet het niet,

maar bedankt voor het meedenken

Pagina: 1