[WIFI] Geen netwerkverbinding beschikbaar.

Pagina: 1
Acties:

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Hoi
Sinds vanmorgen kan deze laptop geen netwerkverbinding meer vinden. Het gaat hier om een Aspire 1300 laptop die verbinding moet maken met een
3com officeconnect Wireless Cable/DSL Gateway.

Het vreemde is dat ik nu met mijn laptop langs de gateway zit. Dus aan de afstand kan het niet liggen. Daarbij doet de andere computer (PC) het wel gewoon.

Daarbij kan de laptop soms wel het netwerk van de buurman vinden.

Het oproepen van de Gateway lukt ook niet en als ik in de commandprompt de ipconfig uitvoer geeft hij van de draadloze netwerkverbinding aan dat het medium is ontkoppelt.

Daarop heb ik het kaartje meerdere malen erin en eruit gehaald, maar deze lijkt verder gewoon te werken. Windows herkent alles netjes en zegt dat het correct functioneert.

Weet iemand nog wat ik zou kunnen proberen?

Kan het misschien door servicepack1 komen dat onlangs is geinstalleerd?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Connect eens met een kabteltje naar je router en controlleer je instellingen.

• MrDirk
Sorry, vergeten te melden dat ik nu inderdaad met een kabeltje aan de gateway zit. Dit werkt namelijk wel gewoon goed. Ben nu op internet aan het zoeken naar meer info en aan het knoeien met de instellingen van de router. Maar zoals ik al zei de andere computer werkt wel goed, dus eigenlijk zijn die instellingen gewoon goed!

• MrDirk
De situatie is inmiddels gewijzigd. Hoe dat komt weet ik niet.

Als ik nu op 'Beschikbare draadloze netwerken weergeven' dan krijg ik het netwerk te zien! Maar als ik nu op 'verbinden' druk dan zegt ie 'Draadloze verbinding niet beschikbaar'.

Herkent iemand dit?

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

hele bekende situatie, heb het namelijk thuis ook altijd....

probleem: meerdere draadloze netwerken

ik heb er de laatste tijd minder last van, omdat ik in me wirelessrouter een MAC adres filter heb ingesteld. (geef alleen mijn laptop toegang tot het netwerk)

(beetje vage oplossing, maarja het werkt wel redelijk)

paar keer je verbinding disablen en enablen en computer opnieuw opstarten wil ook nog wel eens helpen....

maarja Wireless blijft K*T

Verwijderd

Heb je MAC-adress toegang aan? Heb je WEP/WPA encryptie aan? Probeer eens alle beveiligingen en firewalls uit te schakelen. Misschien kun je nog de nieuwste firmare in de router te flashen en de nieuwste drivers van de netwerkkaart installeren.

• MrDirk
Vraag me niet hoe, wie, wat of waar. Maar na wat knoeien werkt het weer gewoon. Er stonden geen beveiligingen aan. Nu staat WEP aan en werkt het. Toch heel erg bedankt voor jullie reacties.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Als er geen beveiligingen aanstaan, en je weet dat er meerdere mensen in de buurt zijn met een wireless netwerk, voel je jezelf dan niet een beetje... eehm...

Maargoed, wat je kan doen is eens kijken op welke kanalen die andere netwerken zitten, en dan 3 kanalen er tussen laten zitten. Dan kan je elkaar niet storen :)

• MrDirk
Om nog even op Icey, de beveiliging had ik uitgezet om te testen natuurlijk he (:.
Maargoed, het heeft de hele dag gewerkt. Totdat de computer snachts uitgezet werd en vanmorgen weer opgestart werd. Hij kan het draadloze netwerk wel vinden, maar er niet naar connecten!.

Nu heb ik een andere laptop ook met windows XP meegenomen, het draadloze netwerkkaartje erin gestopt en het werk meteen gewoon!

Dus dan denk ik dat ik er van uit mag gaan dat het aan de laptop ligt is het niet? Of zou het netwerk gestoord worden? Maar hoe kunnen deze laptop en de gewone pc dan wel werken vraag ik me af?

Iemand suggesties?

Pagina: 1