Toon posts:

[xp]vastgelopen, hardwarematig problem? (videokaart?)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen lieve kijkbuiskindertjes

mijn pc is vastgelopen vanmorgen! jawel, voor het eerst sinds aanschaf een jaar geleden! :+ (24-7 server systeempje, nooit eerder problemen)
ik merkte het toen ik terug kwam van mijn ontbijtje...
alle drivers en hardware geinstalleerd zoals het moet, xp updates etc ook.
processortemperatuur is ongeveer 50°

even schets van de omstandigheden die opvallend zijn, de rest kan ik zelf wel;

1. ik was een cd aan het branden met nero 6, geen overbodige software op mijn systeem
2. pc is zo geconfigged dat ie automatisch reboot wanneer hij een interne fout maakt (bij een bsod dus)
3. de vastloper was een complete FREEZE ofwel beeld en muispijl en alles zat vast, zelfs laatje van cdbrander ging niet open. (na reboot natuurlijk wel)
4. ik brandde tijdens vastlopen mp3's op een cd, op het vastzittende beeld stond nog liedje 4 bij de voortgang
5. ik haalde de cd vervolgens uit mijn brander (plextor) en tot en met liedje 11 staat gewoon op de cd (opvallend?!)

ik vond het erg opvallen dat mijn brander 7 liedjes meer op de cd heeft gezet dan wanneer het beeld vastzat.--> dus ik heb zelf het idee dat mijn videokaart te heet is geworden of iets wat daar op lijkt?? iemand een ander idee?

wellicht nuttig om ook aan te geven dat een paar dagen geleden ineens een zwarte balk van boven naar beneden getekend werd.
startte op ongeveer 5 cm uit de linkerrand van mijn 1e scherm, ongeveer 2cm vanaf boven; breedte ongeveer 5 pixels; en tekende in een seconde of 6 deze lijn door naar beneden. daarna had ik ineens nog maar een paar kleuren over, voornamelijk wit, lichtgroen, lichtblauw, blauw, lichtpaars, de resolutie was toen veranderd naar iets van 320x400 ofzo.
na herstarten was het weer weg.
(heb een matrox g550 met 2 beeldschermen op verschillende resoluties)

anyone?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 19:32

DJ

Als je kunt testen met een andere Videokaart dan kun je proberen het probleem te reproduceren. Ik denk alleen dat dat moeilijk gaat worden omdat je zelf al aangeeft dat het systeem dik een jaar perfect gedraaid heeft.

Ik heb zelf ook eens zoiets meegemaakt (met een ASUS V7700 video kaart in een MSI K7T + Athlon XP 1800+), alleen was toen bij een printscreen het scherm telkens bagger . . . heel vreemd. Na een paar keer is de machine daarmee opgehouden en sindsdien draait hij weer perfect.

Je kunt proberen om ook eens te checken of je de laatste BIOS en Drivers hebt voor je Moederbord en Videokaart. Wie weet zit daar een bugje in . . .

Succes met het zoeken . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe verklaar je het punt dat mijn beeldscherm eerder "vastloopt" dan mijn brander?