Toon posts:

Sasser virus, hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik denk dat mijn machine besmet is met het sasser sirus (al zit ik zit niet continu op het internet). Op het internet heb ik extra informatie opgezocht om dit probleem op te lossen. Alle oplossingen die ik tot nu toe heb doorgenomen vertellen me dat ik eerst de shutdown cyclus moet stoppen door in de taskbar van microsoft het volgende te doen:
Start -> Run-> Type: cmd ->OK-> type: shutdown.exe -a and then press ENTER.

Probleem is echter dat ik niet eens op de taskbar kom maar vanaf het begin in een pagina met 'Last known good configuration' en de computer begint met aftellen (60 secondes, daarna start hij zichzelf weer op). Daarnaast reageert mijn keyboard niet op enige commandos (wellicht moet ik een andere non-wireless keyboard aansluiten? ).

Wat kan ik doen, ik moet wel eerst mijn computer op kunnen voordat ik het probleem kan oplossen?

Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie moeite.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dat ik het programma van Microsoft Security Bulletin MS04-011 moet installeren. Kan ik gewoon vanuit een cd-rom dit installeren, gaat alles automatisch? Vergeet niet dat ik niet op windows kom.

Klink beetje suf maar ik ben niet zo goed in deze dngen als de meeste participanten in deze forum.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Dat is geen programma maar een security update die je via internet moet binnen halen ;)

Aangezien je zelf niet goed meer in Windows kunt werken, kun je deze met een andere pc downloaden, en dan zul je op de een of andere manier het voor elkaar zien te krijgen dat je deze kunt installeren op je PC.

[ Voor 56% gewijzigd door Crash op 06-05-2004 11:50 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

draai anders eens vanuit veilige modus de stingertool. Misschien draait je Windows daarna wel weer voldoende op te kunnen patchen via windowsupdate.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
De internetverbinding van je computer afhalen (stekker eruit) en dan die shutdown cyclus stoppen. En dan weer internet erop en de updates dl. En natuurlijk een goeie virusscanner aanschaffen.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Die stinger pakt hem wel maar in veilige modus is beter omdat ie dan niet actief is. Door de activiteit doet je bak zo sloom en vraagt ie om last good config. JE kan ook avserve.exe of avserve2.exe stoppen in je taakbeheer als die processen aanwezig zijn...

[ Voor 159% gewijzigd door under-world op 06-05-2004 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank heren voor de enthousiaste manier waarop jullie met oplossingen komen.
Veel is al duidelijk, maar hoe stop ik die shutdown cyclus als mijn muis en keyboard niet reageren. Daarnaast, vergeet niet dat ik niet eens op het begiinscherm kom van de windows taskbar.
Wat bedoelt crasgoveride met slingertool draaien vanuit veilige modus?

• under-world

under-world

ooh-la dots

Het is stingertool en ik bedoel dat je f5 f8 drukt tijdens opstarten en dan vanuit VEILIGE modus de stingertool (link is al genoemd) runt... :+
edit:
met dank aan Demon >:) :7 voor het opmerken van de vlaag van verstandsverbijstering :X :+

[ Voor 33% gewijzigd door under-world op 06-05-2004 14:18 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

under-world schreef op 06 mei 2004 @ 14:11:
Het is stingertool en ik bedoel dat je f5 drukt tijdens opstarten en dan vanuit VEILIGE modus de stingertool (link is al genoemd) runt... :+
F8, rund :+

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1