Versiebeheer voor documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96080

Topicstarter
hi,

ik loop op dit moment stage bij een bedrijfje wat erg veel documenten genereerd.
Omdat deze documenten regelmatig flink aangepast worden gaan wijzigingen die in het verleden gedaan zijn verloren. Om dit te verkomen is er behoefte aan een versiebeheersysteem waar iedereen mee kan werken. Ik heb gekeken naar pakketen als CVS en VSS, voor CVS bestaan hele gebruikersvriendelijke interfaces. Het probleem is echter dat dit soort pakketten volgens mij meer bedoeld zijn voor software developers. Wanneer je namelijk een document weggooid wordt dit niet
echt uit de repository verwijderd. In CVS is het tevens een heel stuk lastiger om bestanden snel te kunnen vinden omdat je niet gewoon even door de repository kunt browsen (daar staat namelijk ook allerlei meuk in). Bestanden steeds renamen en opnieuw opslaan op de server zou zorgen voor een gigantische hoeveelheid (onzinnige) data, wat niet de bedoeling is.

Wat ik dus zoek is een versiebeheersysteem dat echt voor documenten bedoeld is.

tnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als ik jou was zou ik eens kijken naar SubVersion. Dit programma kun je zo configureren dat het als networkmapping op een computer terecht komt; en de versioning automatisch in een laag daaronder wordt gedaan.

Overigens biedt dit volgens mij niet veel voordelen boven CVS mbt het beheren van documenten. Anders moet je eens kijken naar echte Document Management systemen, die ondersteunen soms extra features :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

tsja, ik mag niet spammen :(

Hoe groot is het bedrijf, en is er een budget vastgesteld voor een oplossing of moet het freeware zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
Als je elke wijziging binnen een document wilt bewaren kom je toch bij een soort van cvs uit denk ik. Zoeken door een cvs is volgens mij niet zo'n probleem. Genoeg plugins voor te vinden volgens mij. (freeware ;) )

Wij hebben het hier ook op een soortgelijke manier opgezet. Cvs met (weliswaar zelf geschreven) zoekengine e.d.

Documenten verwijderen kan natuurlijk altijd wel... En dat het een hoop ruimte gaat kosten, kom je niet omheen denk ik :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:33
Met vss kan je toch ook documenten daadwerkelijk deleten met shift+del ofzoiets, of een checkbox?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat voro documenten zijn het eigenlijk? Om echt goed versie beheer te doen moet het versiebeheer systeem ook wat snappen van de documenten. Hierdoor heeft de diff ook nog enige betekenis bijvoorbeeld. Als je bijvoorbeeld word documenten gebruikt valt cvs al af bijvoorbeeld (tenzij je een plugin kunt vinden waarmee heel mooi de verschillen tussen versies weergegeven kunnen worden, maar dat lijkt me met een gesloten vormaat als die van MS Office niet zo voor de hand liggend en zeker een stuk minder legaal.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
@Janoz: Volgens mij zijn die er wel:
o.a. 'Diff Doc' http://www.softinterface.com/MD/MD.HTM
Command line e.d. wordt ondersteund, dus intergreren in cvs is geen probleem

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SysRq schreef op 06 mei 2004 @ 10:03:
Zoeken door een cvs is volgens mij niet zo'n probleem. Genoeg plugins voor te vinden volgens mij. (freeware ;)
Tja oke, maar wat je met cvs niet meer hebt is een boomstructuur van mappen (bv van alle fasen in een project) waar je doorheen kunt browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
:? Je bedoel zoiets?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/
    /projecten
        /project 1
            /fase 1
            /fase 2
        /project 2
        /project 3

enz..

Want een boomstructuur (=directory structuur) heb je met cvs ook...
Of begrijp ik je niet goed?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sysrq, als je door je CVS mappen heen bladerd, zie je bijvoorbeeld ook nog allerlei documenten staan die al lang verwijderd zijn, dat is dus niet de bedoeling, ik denk dat ik idd een speciaal DMS nodig heb, de vraag is alleen welke, maar ik ga weer aan het zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 96080 op 06-05-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96080 schreef op 06 mei 2004 @ 10:28:
Sysrq, als je door je CVS mappen heen bladerd, zie je bijvoorbeeld ook nog allerlei documenten staan die al lang verwijderd zijn, dat is dus niet de bedoeling, ik denk dat ik idd een speciaal DMS nodig heb, de vraag is alleen welke, maar ik ga weer aan het zoeken.
Mag het geld kosten of moet het gratis zijn (nogmaals) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoeft niet gratis te zijn (maar zou wel mooi zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105332

Kijk eens op http://www.zylab.com. Deze firma heeft een document management pakket.

Zie voor details:
http://www.zylab.com/prod...agement1%20-%20LowRes.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TS, Hoe groot is dat bedrijf? (# werknemers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
+- 50 man, ben nu sdms (simple document file system) aan het proberen, ziet er vrij aardig uit alleen jammer dat ik na het uploaden van een file hem niet meer kan downloaden. Adres is http://sdms.cafuego.net/
Pagina: 1