Ik ben op zoek naar een alternatief voor een Draytek router. Ik heb namelijk het probleem bij verschillende klanten, dat wanneer ik een VPN-verbinding maak, op een Windows XP computer met ingeschakelde firewall op de Internet-inbelverbinding, de VPN-verbinding er na een minuut uit knalt. Als ik de firewall uitschakel gaat alles goed. Als ik met de firewall ingeschakeld een VPN-verbinding maak naar een andere soort VPN-endpoint (Cisco Pix, Windows server) heb ik ook geen probleem. Het lijkt dus in de combinatie Draytek - Windows XP firewall te liggen.
Uiteraard heb ik hierover contact gehad met Draytek, maar zij kunnen mijn probleem niet reproduceren.
Nu ben ik op zoek naar een alternatief voor een Draytek 2200E of 2300. Wat dus belangrijk is, is dat hij kan dienen als VPN-endpoint. Verder moet hij in dezelfde prijsklasse zitten als de genoemde Drayteks. Iemand een idee?
Uiteraard heb ik hierover contact gehad met Draytek, maar zij kunnen mijn probleem niet reproduceren.
Nu ben ik op zoek naar een alternatief voor een Draytek 2200E of 2300. Wat dus belangrijk is, is dat hij kan dienen als VPN-endpoint. Verder moet hij in dezelfde prijsklasse zitten als de genoemde Drayteks. Iemand een idee?