Alternatief voor Draytek

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:07
Ik ben op zoek naar een alternatief voor een Draytek router. Ik heb namelijk het probleem bij verschillende klanten, dat wanneer ik een VPN-verbinding maak, op een Windows XP computer met ingeschakelde firewall op de Internet-inbelverbinding, de VPN-verbinding er na een minuut uit knalt. Als ik de firewall uitschakel gaat alles goed. Als ik met de firewall ingeschakeld een VPN-verbinding maak naar een andere soort VPN-endpoint (Cisco Pix, Windows server) heb ik ook geen probleem. Het lijkt dus in de combinatie Draytek - Windows XP firewall te liggen.

Uiteraard heb ik hierover contact gehad met Draytek, maar zij kunnen mijn probleem niet reproduceren.

Nu ben ik op zoek naar een alternatief voor een Draytek 2200E of 2300. Wat dus belangrijk is, is dat hij kan dienen als VPN-endpoint. Verder moet hij in dezelfde prijsklasse zitten als de genoemde Drayteks. Iemand een idee?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:47
Je wilt dus de hardware vervangen omdat de software er niet mee samenwerkt? Onlogisch, ik zou zeggen, laat de DrayTek staan en gebruik een andere firewall...

• Linke Loe
En dat is dus niet de bedoeling. De klant wil geen andere firewall gebruiken...

Bovendien is er niks mis met de XP-firewall. Als ik een VPN-verbinding maak met iets anders dan een Draytek werkt alles perfect.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
Door netwerkverkeer te monitoren moet je zo kunnen uitvinden welke extra poorten de draytek blijkbaar nodig heeft voor de vpn.

in dezelfde prijsklasse (120 euro?) zijn niet zoveel routers te vinden met vpn-server. Een alternatief merk is Linksys BEFSX41. Ietsje duurder: Netgear of Zyxel Zywall.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Linke Loe schreef op 06 mei 2004 @ 09:46:
Ik ben op zoek naar een alternatief voor een Draytek router. Ik heb namelijk het probleem bij verschillende klanten, dat wanneer ik een VPN-verbinding maak, op een Windows XP computer met ingeschakelde firewall op de Internet-inbelverbinding, de VPN-verbinding er na een minuut uit knalt. Als ik de firewall uitschakel gaat alles goed. Als ik met de firewall ingeschakeld een VPN-verbinding maak naar een andere soort VPN-endpoint (Cisco Pix, Windows server) heb ik ook geen probleem. Het lijkt dus in de combinatie Draytek - Windows XP firewall te liggen.

Uiteraard heb ik hierover contact gehad met Draytek, maar zij kunnen mijn probleem niet reproduceren.
Is dat omdat het probleem niet reproduceerbaar is of omdat je het net zo duidelijk uitlegt als hier ?

Vertel eerst eens hoe je precieze config eruit ziet, want er zijn heel veel mensen bij wie de combinatie draytek/vpn perfect werkt, ook met diverse vuurmuren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Linke Loe
Dat komt omdat het probleem niet reproduceerbaar is.

Ik ben hier niet verder ingegaan op het probleem zelf en dat is ook helemaal niet de bedoeling. Het gaat er nu dus om, of ik een goed alternatief kan vinden voor de klant.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 20:31
Je kan eens kijken naar de 2900 serie van draytek. Die zijn een stuk 'professioneler'.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

-> NT :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Linke Loe schreef op 07 mei 2004 @ 11:24:
Dat komt omdat het probleem niet reproduceerbaar is.

Ik ben hier niet verder ingegaan op het probleem zelf en dat is ook helemaal niet de bedoeling. Het gaat er nu dus om, of ik een goed alternatief kan vinden voor de klant.
IMHO is draytek juist het goede alternatief, want je wilt goedkoop en daardoor vallen de andere oplossingen af.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

vandijk schreef op 07 mei 2004 @ 11:29:
Je kan eens kijken naar de 2900 serie van draytek. Die zijn een stuk 'professioneler'.
dat heeft totaal geen zin, aangezien het probleem aan de andere kant zit. het is een probleem dat optreedt door de firewall van winXP, zet je deze uit dan is er niets aan de hand. gebruik je vervolgens zonealarm, dan heb je dit probleem ook niet. er is een patch voor van Microsoft voor dit bekende probleem, alleen is deze niet zo maar te downloaden; deze moet aangevraagd worden bij microsoft middels een mailje/telefoontje.

link ben ik ff kwijt helaas.
edit:
nu niet meer,
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;331816
succes ermee, hier staat het precies

verder is de 2900 even professioneel als de 2300, het is nl. de opvolger, de 2300 is bijna niet meer te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door fenrir op 08-05-2004 02:29 . Reden: link gevonden ]

Van klussen krijg je grijze haren

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Linke Loe schreef op 06 mei 2004 @ 12:26:
En dat is dus niet de bedoeling. De klant wil geen andere firewall gebruiken...

Bovendien is er niks mis met de XP-firewall. Als ik een VPN-verbinding maak met iets anders dan een Draytek werkt alles perfect.
Als er niks mis met dire firewall is verklaar dan maar eens waarom al die mensen infected worden met Blaster en Sasser.... Een serieuse Tweaker noemt de XP Firewall niet eens een Firewall.........

Maaruh wat stelde je in op die Draytek dat ie niet werkte? Volgens het doosjes kan ie wel right?
Pagina: 1