Toon posts:

Wireless Router uit VS compatibel met Europese frequencies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een wireless router aanschaffen via Ebay (waarschijnlijk een D-Link/Netgear/Linksys), want daar zijn ze behoorlijk goedkoper dan in Nederland.
Nu kan ik me herinneren dat ik ooit ergens heb zien staan (toen ik nog niet geinteresseerd was in wireless routers, dus niet bewust heb gelezen |:( ) dat routers uit de VS niet gebruikt kunnen worden in Europa met het oog op frequency. Mijn vraag is: wordt er misschien een ander protocol gebruikt? Ik heb gezocht, maar misschien gebruik ik niet de juiste zoekwoorden (ja I know, iedereen kan googlen), want ik vind het niet terug. Wel zag ik op GoT een topic staan voor een reguliere router uit de VS, maar dat had puur met voltage te maken.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
ik heb een paar jaar geleden een SMC 7004AWBR wireless router meegenomen uit de VS, en deze doet het hier gewoon, ook met de (in nl gekochte) mini pci wlan kaart in mijn Dell laptop

Verwijderd

Topicstarter
DaRace schreef op 06 mei 2004 @ 09:57:
ik heb een paar jaar geleden een SMC 7004AWBR wireless router meegenomen uit de VS, en deze doet het hier gewoon, ook met de (in nl gekochte) mini pci wlan kaart in mijn Dell laptop
Dus ik zou in ieder geval die SMC kunnen kopen.. Helaas zijn die nauwelijks meer verkrijgbaar op Ebay (je gaf al aan dat het modele enkele jaren oud is), want ik heb net even gekeken. Ik weet alleen nu nog niet of de door mij genoemde routers hier wél werken. Zoals ik al aangaf, heb ik een vaag vermoeden dat ze in Europa en VS misschien een andere protocol gebruiken, dus dat ik er bij de aanschaf van een router op moet letten dat ook het Europese protocol wordt ondersteund.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 14:39
je moet dan weten of ie 802.11 a/b/g compatible is:

a = 5 GHz, 54 Mbit
b = 2,4 GHz, 11Mbit
g = 2,4 GHz, 54 Mbit

Protocol a wordt in europa niet gebruikt en de frequentie is dacht ik ook verboden te gebruiken,
b en g zijn algemeen toepasbaar in Europa

oh ja: b en g zijn compatible, a niet omdat dezde op een andere frequentie werken. houdt er ook rekening mee dat ze daar op 110V werkt (andere adapter nodig)

[ Voor 30% gewijzigd door MarZ_E op 06-05-2004 10:35 ]

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Ja werkt wel. Je hebt alleen een paar channels minder. Ik geloof maar 11. Hier zijn het er 13 meen ik.

[ Voor 40% gewijzigd door mvdooren op 06-05-2004 10:35 ]

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 15:09
Ander protocol niet direct (zolang het ding niet ook een modem functie heeft, want dan is de kans dat je 't haasje bent wel groot), er gelden alleen andere regels in Europa tav frequenties en zendvermogen.
Zolang je 't ding dus goed instelt (aan echt technische mogelijkheden zal verder geen verschil zijn, eerder aan default firmware settings) kun je hem wel prima gebruiken.
Denk wel aan 1 ding: VS = 110 volt... de prijswinst die je misschien maakt kan dus al gauw teniet gedaan worden omdat je een extra adapter/converter zult moeten kopen.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56

Meneer aard

Porsche rulez!

mvdooren schreef op 06 mei 2004 @ 10:34:
Ja werkt wel. Je hebt alleen een paar channels minder. Ik geloof maar 11. Hier zijn het er 13 meen ik.
Klopt helemaal :) . Het binnenwerk ensow is het zelfde maar de kanalen 2 minder en het werkt @ 110 v.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Oh ja, ik zou ook geen 11 Mbit router kopen maar 54 Mbit. Mijn ervaring is namelijk dat die een sterker signaal hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Perfect!!! Hier heb ik superveel aan _/-\o_

Samengevat moet ik dus letten op:
- Geen modemfunctie
- Input-range moet ook 220V aankunnen (hoef ik alleen ander stekkertje te kopen en geen converter)
- 802.11 b en g compatible
- Europese kanalen ondersteunen (en dit zijn er dus meestal 11)
- Bij voorkeur 54 Mbit

Ik ga ervoor! Trouwens mensen, het maakt echt veel verschil, want voor 50 euro incl verzendkosten kan je al een fijn (A-merk) huis-tuin-en-keuken-wireless routertje in huis hebben. :*)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Nog een puntje: let op het maximale zendvermogen!

In USA is dit namelijk meer dan in de EU.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooi houdt er wel rekening mee dat je een nieuwe adapter erbij moet kopen deze zal 110 volt zijn en geen 230 samen met je garantie etc is in dit geval de kans op duurkoop erg groot. Je praat immers niet over honderden € verschil.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
slaay schreef op 06 mei 2004 @ 11:17:
Nog een puntje: let op het maximale zendvermogen!

In USA is dit namelijk meer dan in de EU.
Bedoel je die 5 Ghz van het a-protocol? Moet ik er op letten omdat het waarschijnlijk verboden is hier of doel je meer op een niet correcte werking van de router?

Ik denk trouwens dat als ik voor een 54 Mbit ga, dat de kans groot is dat het A protocol daarbij ondersteund wordt. Als ik echter B of G protocol wlan cards gebruikt, dan maakt het toch niet uit? Ik bedoel: als je een auto koopt 300 km per uur kan, en je rijdt maar 50, dan kan je toch ook geen bekeuring krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Frogmen schreef op 06 mei 2004 @ 11:24:
Mooi houdt er wel rekening mee dat je een nieuwe adapter erbij moet kopen deze zal 110 volt zijn en geen 230 samen met je garantie etc is in dit geval de kans op duurkoop erg groot. Je praat immers niet over honderden � verschil.
Inderdaad, het zijn niet honderden euro's verschil, maar het is wel relatief duur als je nagaat dat je hier al snel het dubbele betaald. Ik zal alleen even moeten nakijken wat zo'n adapter koopt, maar ik heb zo'n kleine electrozaakje op de hoek, die dat soort dingen voor een prikkie verkoopt.

Garantie is echter wel een goed punt!!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Neej zo bedoeld hij et niet :) In EU mag niet niet sterker zenden dan 100mW, linksysjes hebben standaard toch maar 22mW, tenminste... hier in Nederland :)

Tis nou ook weer niet zo dat je meteen de politie op je dak hebt als je meer dan 100mW doet hoor maar et mag gewoon niet :)

Wat betreft je keuze voor 54g protocol.
Ik heb ook 54g gehad van linksys leuk en aardig maar een kleine 22mW kom je niet ver mee en signaal is bererd achter muren. Ik heb dus me linksys ingeruild voor een 11mbit Senao op 100mW >:)

nu hoor je mij niet meer zeuren iig :P

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PNS :?

Move -> NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1