[sendmail] Email wordt als spam behandeld

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
Onze lokale server verstuurd af en toe eens wat mail als je kabelinternet niet hebt betaald of wanneer er iemand jarig is. Het probleem is dat deze mail door mailservrs als spam gezien wordt.

In een duister verleden werkte ik met de standaard sendmail.cf later heb ik erbij gezet dat het van foo.com was, omdat er al veel geblokt werd. En nu komt de mail haast nergens meer doorheen. ligt het eraan dat ik foo.com heb, of kan ik nog andere dingen verandern zodat mijn mail niet meer als spam behandeld wordt (door oa hotmail, gmx en utmail)

Edit:

code:
1
2
3
# my official domain name
# ... define this only if sendmail cannot automatically determine your domain
Dj$w.Foo.COM

dus

En OS ik redhat 7.3 (met wat php, sql, apache updates)

Edit2: Ik stuur dus mail vanuit PHP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
$query = "select * from inet_users, gebruikers where inet_users.inlogid=gebruikers.naam";
$result = mysql_query($query);
$datumvolgende=date("Ym", mktime(0,0,0,date("m")+1,1, date("Y")) );
$begin="<html><body>";
$eind="</body></html>";
$mailpart1 = "<br><br>Volgende maand sta je negatief mbt kabelinternet, je saldo is dan: ";
$mailpart2 = ".<BR>Het geld kan overgemaakt worden op rekeningnummer: 57.89.27.330 t.n.v. Eric Staal te Enschede.<BR><BR>
Mocht je het geld per ".$common->datum2text($datumvolgende).
" niet overgemaakt hebben zal je internettoegang stop gezet worden
 tot je weer positief staat. Meer informatie is te vinden op <a href=\"http://192.168.12.200/inet/\">kabelinternet overzicht</a>
<BR><BR> Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd.";
$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .="From: HAB Kabelinternetbeheer <ericstaal@gmx.net>";

//echo "datum: $datumvolgende";
$returnvalue="gestuurd naar: ";

while ($kolom = mysql_fetch_row($result)) {
    $status=$common->getstatus($kolom[2],$datumvolgende);

if ($status<0 && $kolom[11]>0) {
        $var=$begin."Hallo ".$kolom[14]." ".$kolom[9].$mailpart1.$common->getal2valuta($status).$mailpart2.$eind;
        $mailsend=mail($kolom[13],"Kabel internet",$var,$headers);

$returnvalue.=$kolom[14].", ";

}
}
(deel van het script)

[ Voor 78% gewijzigd door F_J_K op 10-05-2004 09:31 . Reden: layout gefixed O-) ]

if broken it is, fix it you should

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit kan beter worden behandeld in SA; tenslotte is dit geen Windows OS probleem; maar een probleem met een applicatie :)

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je een domein claimed wat niet van jou is, zullen zeer veel servers het niet willen behandelen, waaronder @home en hotmail.com.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• elgringo
moto-moi schreef op 06 mei 2004 @ 09:56:
Als je een domein claimed wat niet van jou is, zullen zeer veel servers het niet willen behandelen, waaronder @home en hotmail.com.
maar als ik mijn ip erin zet of mij @home name pikken nog minder servers hem

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Blijkbaar staat je IP op een blacklist. Dit is meestal het geval als je een Open Relay hebt gehad. Wat je dus moet doen is uitvogelen welke blacklists je allemaal op staat, waraom, en dan de oorzaak fixen. Vervolgens doorgeven aan de desbetreffende blacklists.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• elgringo
MSalters schreef op 06 mei 2004 @ 15:10:
Blijkbaar staat je IP op een blacklist. Dit is meestal het geval als je een Open Relay hebt gehad. Wat je dus moet doen is uitvogelen welke blacklists je allemaal op staat, waraom, en dan de oorzaak fixen. Vervolgens doorgeven aan de desbetreffende blacklists.
Hoe doe je dat? Het lijkt me sterk dat ik open relay was/ben; ik had poort 25 dicht staan. Hij verstuurd alleen vanaf de website zelf en dan zij er maximaal 17x17 (17 verjaardagen voor 17 bewoners)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Afhankelijk van de server kan er een uitleg van de beslissing in de headers van een dergelijke mail staan.

Welke blacklists: installeer zelf even een spamfilter die veel checks doet (spamassassin) en kijk wat er over je mail wordt gezegd. Ook kan je met de hand in de verschillende lijsten zoeken, zoals http://dsbl.org/listing

edit: en poort 25 dicht; als je recent het IP van een ander heb gekregen ben je ook het zaadje. Ook kan iemand in je LAN besmet zijn met een trojan en op die manier als spammer worden misbruikt. Verder heb ik de layout wat gefixt, waar $mailpart2 begint en eindigt kunnen we zo ook wel snappen denk ik, en dit leest wat beter :P

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 10-05-2004 09:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elgringo
F_J_K schreef op 10 mei 2004 @ 09:29:
Afhankelijk van de server kan er een uitleg van de beslissing in de headers van een dergelijke mail staan.

Welke blacklists: installeer zelf even een spamfilter die veel checks doet (spamassassin) en kijk wat er over je mail wordt gezegd. Ook kan je met de hand in de verschillende lijsten zoeken, zoals http://dsbl.org/listing

edit: en poort 25 dicht; als je recent het IP van een ander heb gekregen ben je ook het zaadje. Ook kan iemand in je LAN besmet zijn met een trojan en op die manier als spammer worden misbruikt. Verder heb ik de layout wat gefixt, waar $mailpart2 begint en eindigt kunnen we zo ook wel snappen denk ik, en dit leest wat beter :P
poort 25 zit dicht, het ip (212.120.124.165) wat we hebben hebben we al 3 jaar. en http://dsbl.org/listing heeft geen record hiervan.

Ik denk persoonlijk dat het alleen aan een incorrecte mailheader ligt. Ik weet alleen niet hoe je zoiets goed moet maken met sendmail

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

elgringo schreef op 18 mei 2004 @ 09:02:
[...]

poort 25 zit dicht, het ip (212.120.124.165) wat we hebben hebben we al 3 jaar. en http://dsbl.org/listing heeft geen record hiervan.

Ik denk persoonlijk dat het alleen aan een incorrecte mailheader ligt. Ik weet alleen niet hoe je zoiets goed moet maken met sendmail
Heb je de verschillende headers al vergeleken dan? Het lijkt me nuttig als je eerst weet wat je aan moet passen voordat je dat gaat proberen :) Het lijkt mij overigens niet logisch dat dat de reden zou zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1