[MIDI] Fabrieksinstellingen Roland ED PC-180A

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Heeft hier iemand het PC-180A MIDI keyboard van Roland? Ik wil graag de fabrieksinstellingen terug, aangezien het keyboard vreemde MIDI signalen geeft.
Staat niet in de handleiding, op internet ook nergens gevonden.

An assumption is the mother of all fuck-ups

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Er zitten maar 4 knoppen op die bak, dus als je nou gewoon 's probeert het apparaat aan te zetten met 1 van die 4 knoppen ingedrukt?
Als het na 30 sec. nog niets verandert, andere knop proberen.

Alles gehad? En combinaties werken ook niet?

Jammer: geen factory reset :9

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:53

BCC

Ik zou op alle 4 tegelijk gokken.. just my 2 cents

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Neem contact op met Edirol anders?
http://www.edirol.com/products/info/archive/pc180.html

• RpR
Het probleem is dat het apparaat 2x per seconde een STOP event verzend, waardoor FL Studio's sequencer 'altijd' stopt. Ook verzend hij geen NOTE ON/OFF events wanneer ik toetsen in druk, ik zie op de MIDI Monitor alleen maar PROGRAM CHANGE events... Misschien draait een of ander wazig programma dat ik er niet uit kan krijgen.

• RpR
AxiMaxi schreef op 06 mei 2004 @ 16:56:
Er zitten maar 4 knoppen op die bak, dus als je nou gewoon 's probeert het apparaat aan te zetten met 1 van die 4 knoppen ingedrukt?
Als het na 30 sec. nog niets verandert, andere knop proberen.

Alles gehad? En combinaties werken ook niet?

Jammer: geen factory reset :9
Bijna elke noot op het toetsenbord heeft een functie in combinatie met een van die 4 knoppen die jij bedoeld :? . Niet als flame, maar dan heb je 49 toetsen meer. Ik wil het aantal combinatie's dan niet uitrekenen... ;)

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
DjRp schreef op 06 mei 2004 @ 18:43:
Het probleem is dat het apparaat 2x per seconde een STOP event verzend, waardoor FL Studio's sequencer 'altijd' stopt. Ook verzend hij geen NOTE ON/OFF events wanneer ik toetsen in druk, ik zie op de MIDI Monitor alleen maar PROGRAM CHANGE events... Misschien draait een of ander wazig programma dat ik er niet uit kan krijgen.
Ja, ik heb je bericht gelezen (maar ben in detail vergeten wat er allemaal in stond).

Het kan zijn dat de kabel kapot is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Weet je zeker dat het aan het de keyboard-kant van de kabel zit en niet in de sequencer? Heb je het al met een andere apparaat geprobeerd?

Heb je geen MIDI-loop > PC geeft signaal, keyboard sluist 't door.

Heb je al 's met een MIDI-monitor gekeken of echt het signaal niet deugt?
DjRp schreef op 06 mei 2004 @ 18:46:
Bijna elke noot op het toetsenbord heeft een functie in combinatie met een van die 4 knoppen die jij bedoeld :? . Niet als flame, maar dan heb je 49 toetsen meer. Ik wil het aantal combinatie's dan niet uitrekenen... ;)
Het is ongebruikelijk bij Roland dat je een toets aan moet slaan voor een reset-functie ;)

[ Voor 53% gewijzigd door AxiMaxi op 07-05-2004 12:06 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• RpR
AxiMaxi schreef op 07 mei 2004 @ 12:00:
[...] Het is ongebruikelijk bij Roland dat je een toets aan moet slaan voor een reset-functie ;)
Voor de 'panic' functie (voor alle noten het 'NOTE OFF' signaal zenden) moet je bijvoorbeeld de 'MIDI/SELECT' knop in drukken en vervolgens B5 en C5 tegelijk indrukken. Bekijk het plaatje eens: http://www.edirol.it/euro...ards&id=12&la=UK&code=134 Dan zie dat bijna elke noot een functie heeft.

Ik heb het keyboard getest op een andere pc, met een andere geluidskaart. De MIDI Monitor gaf daar WEL het juiste signaal weer, dus het probleem ligt bij mn geluidskaart... :'( (Realtek/Avance AC'97 Onboard, mobo: AOpen AK77-333)

De laatste driver versie geïnstalleerd, maar nog steeds niet het goede signaal. Iemand suggesties?

Pagina: 1