[WinXP] Hangt na aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Systeem:

WinXP Pro [ENG] met alle laatste updates,
PIII 933 MHz, 256 Mb, 10 + 40 Gb HHD,
Intel mobo met onboard Video, Lan & Sound

Heeft altijd goed gedraaid, maar sinds gister hangt WinXP na het aanmelden op het domein. Als WinXP is opgestart krijg je het CTRL-ALT-DEL scherm, ik meld me aan en vervolgens krijg ik het scherm met 'Loading your personal settings'. Daarna hangt Windows, totdat de schermbeveiliging naar voren komt (:?) wat overigens ook niet altijd gebeurd... Wanneer ik de muis beweeg krijg ik 'This workstation is locked' dus ik unlock met wachtwoord en vervolgens start het hele systeem gewoon door.

Lokaal aanloggen (als administrator) op het systeem gaat ook niet, ik moet dus eerst wachten op de schermbeveiliging (als ik mazzel heb) totdat ik doorkan... 8)7

Iemand suggesties/ervaring mee?

edit: Nu blijkt wanneer je te lang wacht met aanmelden (CTRL-ALT-DEL scherm) dat het hele systeem ook vast zit, CTRL-ALT-DEL drukken heeft dus geen effect... (NumLock kan wel aan/uit gezet worden)

[ Voor 13% gewijzigd door RpR op 06-05-2004 09:28 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 19:32

DJ

Er was volgens mij iets met een van de laatste Updates van Microsoft voor XP. Een van die Updates kan dit gedrag veroorzaken . . . ik ben alleen even kwijt wat de link nu precies was en welke Update het was . . . dat wordt dan even zoeken . . .

Als dit het niet is denk ik aan een corrupt Gebruikers profiel binnen XP. Wat je dan kunt doen is met de beheerder account (administrator) aanmelden en het beschadigde account (staat onder C:\documents and Settings) renamen. Vervolgens afmelden en aanmelden als die gebruiker. Dan bouwt hij het profiel opnieuw. Je kunt dan vanuit het oude profiel vrijwel alle instellingen terug kopieren (middels de administrator account).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• RpR
DJ schreef op 06 mei 2004 @ 10:41:
Er was volgens mij iets met een van de laatste Updates van Microsoft voor XP. Een van die Updates kan dit gedrag veroorzaken . . . ik ben alleen even kwijt wat de link nu precies was en welke Update het was . . . dat wordt dan even zoeken . . .

Als dit het niet is denk ik aan een corrupt Gebruikers profiel binnen XP. Wat je dan kunt doen is met de beheerder account (administrator) aanmelden en het beschadigde account (staat onder C:\documents and Settings) renamen. Vervolgens afmelden en aanmelden als die gebruiker. Dan bouwt hij het profiel opnieuw. Je kunt dan vanuit het oude profiel vrijwel alle instellingen terug kopieren (middels de administrator account).
Inloggen onder administrator account geeft het zelfde probleem. Ik heb in de safe-mode de profielen leeg gemaakt en herstart. Dit loste niets op, na hééél lang wachten op 'Loading your personal settings...' melde het systeem zich eindelijk aan. Ik werk nu probleemloos onder mijn account maar ben bang dat als ik herstart weer hetzelfde probleem heb.

Zou ik misschien één van de laatste updates moeten deïnstalleren? En zo ja, welke?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik denk dat het probleem zit in de RUN list in het register (onder local_machine). Die lijst wordt in safemode niet uitgevoerd. Ik zou eens kijken welke processen en applicaties worden gestart, want dit gebeurt zodra het control+alt+delete scherm komt.

Blijkbaar is er een proces/applicatie die wordt gestart en die het systeem vast doet lopen. Als je aanmeld voordat deze wordt gestart heb je geluk.

• RpR
ddc schreef op 06 mei 2004 @ 11:18:
Ik denk dat het probleem zit in de RUN list in het register (onder local_machine). Die lijst wordt in safemode niet uitgevoerd. Ik zou eens kijken welke processen en applicaties worden gestart, want dit gebeurt zodra het control+alt+delete scherm komt.

Blijkbaar is er een proces/applicatie die wordt gestart en die het systeem vast doet lopen. Als je aanmeld voordat deze wordt gestart heb je geluk.
Heb ff alle overbodige progs uit de RUN van HKLM en HKCU gegooit. Zometeen herstarten, kan nu nog ff niet. Maar de RUN lijst van HKLM wordt dus al uitgevoerd voordat men zich heeft aangemeld? Wist ik niet... 8)7

• Dennis
Yep, inderdaad. Daar vind je meestal bijvoorbeeld de virusscanner. In de HKCU vind je alleen de run list van programma's/services die alleen voor de gebruiker beschikbaar zijn.

• RpR
Het probleem is hier niet mee opgelost, ik heb alle meuk uit de HKLM Run lijst gehaald maar weer blijft XP hangen bij 'Loading your personal settings...'! ;(

Ik sta hier echt met de bek vol tanden naar te kijken... Ik snap er niets van.
Net heb ik ong. 30 minuten gewacht, toen melde het systeem zich wel aan.

• Dennis
Heb je gisteren echt helemaal niks bijzonders gedaan? Want dit soort dingen zouden niet zomaar komen dnek ik.

Uit een ander topic: nieuws: Microsoft-update zorgt voor blokkering inlogfunctie.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis op 06-05-2004 12:31 ]

• RpR
Hier word een work-around beschreven die niet voor WinXP geldt, ik denk niet dat ik het hier moet zoeken, alhoewel het er wel behoorlijk op lijkt.
Ik kan het wel uitproberen, maar mijn PC loopt nu. Ik ga nog niet herstarten omdat ik voor vanavond nog genoeg werk te doen heb ;)

Ik kan me niet herinneren dat ik gister/eergister iets gedaan heb wat dit als gevolg zou kunnen hebben... Profiel ligt het dus ook niet aan, wat doet Windows nog meer tijdens 'Loading your personal settings...' ??

Verwijderd

Al een repair uitgevoerd met de windows xp cdrom?

• RpR
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 13:30:
Al een repair uitgevoerd met de windows xp cdrom?
In de repair-modus (commandline) kon ik verder geen mogelijke oorzaken vinden.
Wat voor gevolgen heeft een complete repair met de xp cdrom?

• Dennis
DjRp schreef op 06 mei 2004 @ 13:38:
In de repair-modus (commandline) kon ik verder geen mogelijke oorzaken vinden.
Wat voor gevolgen heeft een complete repair met de xp cdrom?
Alle systeembestanden worden vervangen. Je bestanden en applicaties blijven behouden.

Verwijderd

Je kan nog een restore point proberen als dat niet lukt bestanden backuppen en alles opnieuw installeren.
Pagina: 1