Tijdcode wegschrijven

Pagina: 1
Acties:

• snoipoip
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04-2025
Ik heb een Betacam SP aangesloten via de S-video uitgang op een Como DV-1394 en van daaruit ga ik via firewire naar de pc.
Nou heb ik het dus voor elkaar dat ik via een rs422 kabel de Betacam SP kan aansturen vanuit Adobe Premiere 6.5

Nou kan ik de Betacam wel aansturen en er vanaf capturen, maar ik vroeg me af of het ook andersom kan. Dus DV informatie oversturen naar een Tape. En wat gebeurd er dan met de tijdcode die op de Tape staat. Word deze overschreven of "geinsert".

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 08:51
Vertel eerst eens over welke Betacam SP je het hebt.

Normaal gesproken zal een SP recorder zijn eigen tijdcode gebruiken, tenzij je hem insteld als slave dmv een BNC-aansluiting.

[ Voor 56% gewijzigd door Marco op 06-05-2004 09:56 ]

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:41

Roland

Schnitt!

Zover ik weet begin je met een nieuwe tijdcode op je dv tape. Als het goed is zit er op de betacam player wel een tc out. Misschien kun je die aansluiten op je dv bakje?
Ik heb met de zelfde situatie gewerkt alleen met een DSR-11 van sony.
Waarom wil je het weer op een betacam band zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Roland op 06-05-2004 11:20 ]

...Make every cut count, even if it is one frame...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
(jarig!)
In principe moet je gewoon kunnen dumpen naar je SP, immers je DV-convertor werkt alleen maar als DV naar analoog convertor. Je zou even moeten kijken of je je SP op ext. timecode kunt zetten, dan zou hij theoretisch de TC van je 422 moeten kunnen nemen. Je zult dan in crash-record moeten dumpen. Inserten kan natuurlijk ook wel maar dan moet je je machine op int. regen zetten en de TC van je tape (mits gezwart) blijft dan bestaan. Een andere mogelijkheid is een stukje van je tape zwarten en dan assemblen, dan behoud je dus ook de TC van de tape.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©