Toon posts:

[C64]Tulip lanceert C64 game console

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whoeiiiii eindelijk, het systeem waar iedere rasnostalgist op heeft gewacht:

zie ook: http://nu.nl/news.jsp?n=318773&c=134
TULIP COMPUTERS LANCEERT COMMODORE 64 MINI GAME CONSOLE
---------------------------------------------------------------------------
Amersfoort, April 27, 2004

Tulip Computers N.V. (Tulip Computers) maakt vandaag bekend dat de onderneming samen met Ironstone Partners Ltd. (Ironstone) een Commodore 64 (C64) mini game console heeft ontwikkeld, met de naam C64 Direct-to-TV. Dit spelsysteem voor videogames dat door Tulip Computers zal worden geleverd, is gebaseerd op de wereldberoemde Commodore 64, ‘s werelds meest bekende huiscomputer voor spelletjes. Door een simpele aansluiting op de TV kunnen de gebruikers met de C64 Direct-to-TV, 30 populaire C64 spellen spelen. Dit is het eerste van een hele serie spelproducten welke Tulip Computers onder het Commodorelabel op de markt zal brengen.

De verwachte retailprijs zal ongeveer € 30,- bedragen. Het product zal vanaf in de tweede helft van 2004 in de winkels liggen, zowel in Europa als in de Verenigde Staten

De lancering van de C64 Direct-to-TV bouwt voort op het succes van soortgelijke producten die op Atari, Namco en het Intellivision spelsysteem zijn gebaseerd. Door de momenteel zeer grote vraag naar “retro” videospelletjes is de C64 Direct-to-TV een natuurlijke evolutie en zal een nieuwe standaard worden met superieur geluid en grafische kwaliteit. Met 30 spellen, die vooraf op het apparaat zijn geïnstalleerd, biedt de C64 Direct-to-TV beduidend meer dan de concurrentie. Van deze spelletjes zijn in het verleden miljoenen aantallen over de toonbank gegaan. Samen met de C64 Direct-to-TV worden o.a. de volgende legendarische spellen meegeleverd: de Classic Games™ series from Epyx™ inclusief Summer Games™, Winter Games, World Games™ en The Seminal California Games™. Dit laatste spel heeft destijds het genre van de “sports” videogames gecreëerd.

Darren Melbourne, de Creative Director van Ironstone: "Wij zijn er van overtuigd dat software van dit kaliber en deze kwaliteit de C64 Direct-to-TV het meest succesvolle product zal worden in de markt. Dit is de eerste van een breed scala van activiteiten die wij gepland hebben de bekendheid van C64 prominent terug te brengen in de videospellen industrie”.

Afbeeldingslocatie: http://www.tulip.com/images/tlp_joystick_front.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tulip.com/images/tlp_joystick_rear.gif

Commodore 64
De C64 wordt erkend door het Guinness Book of World Records als zijnde de meest verkochte huiscomputer aller tijden, met een verkoopverleden van meer dan 30 miljoen eenheden. De C64's unieke architectuur was bij zijn lancering in 1982 superieur ten opzichte van alle andere beschikbare systemen in de markt. Het werd de machine van een complete generatie.

Tweeëntwintig jaar nadat de eerste versie Commodore 64 is uitgekomen, is de C64 nog ongelooflijk populair en heeft nog steeds wereldwijd meer dan 6 miljoen loyale Commodore gebruikers, met letterlijk honderden bestaande websites rondom de machine en zijn spellen. Grote belangstelling is te verwachten van deze enorme loyale aanhang, aangezien de C64 Direct-to-TV de eerste nieuwe herlancering van C64 hardware over een decennium zal zijn.

De introductie van dit product past in de strategie van Tulip Computers om haar internationaal zeer bekende merk Commodore te gebruiken voor innovatieve kwaliteitsproducten gericht op de consumentenmarkt. Mark Elbertse, CEO van Tulip Computers: “Het product C64 Direct-to-TV is een uitstekend voorbeeld van initiatieven die wij nu, eventueel met partners, in de markt zetten. We maken hierbij gebruik van de waarde van de merknaam Commodore en leveren producten welke worden gevraagd door grote aantallen liefhebbers van Commodore producten”. In totaal zijn er enige duizenden Commodore spellen beschikbaar voor nieuw te annonceren Commodoreproducten. Voor Tulip Computers betekent dit dat zij hiermee in de toekomst naast inkomsten uit hardware ook licentie inkomsten ontvangt van de door Ironstone verkochte producten, waaronder de hier geannonceerde mini game console. Dit past binnen de strategische keuze van Tulip Computers in de toekomst licentie inkomsten te verwerven gebaseerd op haar technologische kennis en merken.
Bron: http://www.tulip.com/aboutus/corp_article.asp?nid=145

/me kan niet wachten tot ie uitkomt, weer es lekker summergames spelen met het gevoel van zo'n oldskoel joystick

Voor het volk dat de oldskoel tijd nooit hebben meegemaakt (+-1985):

Afbeeldingslocatie: http://kim.c64.org/games/screenshots/full/winter_games_08.gif Afbeeldingslocatie: http://kim.c64.org/games/screenshots/full/winter_games_11.gif Afbeeldingslocatie: http://kim.c64.org/games/screenshots/full/california_games_01.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 10:09
California Games!!! omg wat heb ik dat spel veel gespeeld vroeger. Niet normaal! Vooral BMX vond ik cool, en half-pipe skateboarden 8)

Dat waren nog eens tijden ;)
Grote belangstelling is te verwachten van deze enorme loyale aanhang, aangezien de C64 Direct-to-TV de eerste nieuwe herlancering van C64 hardware over een decennium zal zijn.
Dat is niet helemaal waar. Een aantal jaren geleden kwam de Sidstation al op de markt. Een hardware synthesizer gebouwd rond de geluidschip uit de C64: de SID6581. Die synth produceert echt de gaafste geluiden, alsof ze rechtstreeks uit de C64 komen :*) (maar dan met dikke resonance of cut-off filters, arpeggiator en delay e.d.)

[ Voor 62% gewijzigd door BezurK op 06-05-2004 09:06 . Reden: wat bijgevoegd ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BezurK schreef op 06 mei 2004 @ 09:01:
California Games!!! omg wat heb ik dat spel veel gespeeld vroeger. Niet normaal! Vooral BMX vond ik cool, en half-pipe skateboarden 8)

Dat waren nog eens tijden ;)

[...]

Dat is niet helemaal waar. Een aantal jaren geleden kwam de Sidstation al op de markt. Een hardware synthesizer gebouwd rond de geluidschip uit de C64: de SID6581. Die synth produceert echt de gaafste geluiden, alsof ze rechtstreeks uit de C64 komen :*) (maar dan met dikke resonance of cut-off filters, arpeggiator en delay e.d.)
Yesshh maar nu heb je dus de kans om al die über lekkere themes uit je multimedia center te laten knallen, stel je voor je buren om 3 uur s'nachts wakker maken met de tjoen van donkey kong oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op 06 mei 2004 @ 09:01:
Echt wel. Ben ook tijden verslaafd aan dit spel gespeeld. Ik speelde dit altijd met mijn vriendinnetje van vroeger en die had dan ook nog zo'n toetsen bord waar een groen schermpje zat opgebouwd. Echt super spel voor dat tijd. BMX en die Halfpipe waren idd supercool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42

Wom

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 09:22:
[...]

Echt wel. Ben ook tijden verslaafd aan dit spel gespeeld. Ik speelde dit altijd met mijn vriendinnetje van vroeger en die had dan ook nog zo'n toetsen bord waar een groen schermpje zat opgebouwd. Echt super spel voor dat tijd. BMX en die Halfpipe waren idd supercool.
Tss, het surfen was dus duidelijk wel het leukste he !
Dat pivot vond ik maar saai overigens.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, het surfen was ook cool ja. Kan Alleen niet meer bedenken wat voor verschillende onderdelen het spel had.

[edit] heb net even wat info over deze game op gezocht en ik kan me nog herrinneren dat ik altijd wel goed was in Foot Bag. [edit]

http://www.c64.com/detail.php?gameid=100097 En op deze link kan je dit geinig spelleke downloaden. Het is wel in .d64 formaat.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Op mijn Lynx versie die ik thuis heb zit Surfen, BMW, Half-pipe en dat Pivot (hooghouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 19-10 10:09
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 09:27:
Oja, het surfen was ook cool ja. Kan Alleen niet meer bedenken wat voor verschillende onderdelen het spel had.

[edit] heb net even wat info over deze game op gezocht en ik kan me nog herrinneren dat ik altijd wel goed was in Foot Bag. [edit]

http://www.c64.com/detail.php?gameid=100097 En op deze link kan je dit geinig spelleke downloaden. Het is wel in .d64 formaat.
Voor zover ik het me kan herinneren had je:
• Surfen
• BMX
• Half-Pipe
• Rollerskaten
• Frisbee/discus werpen
• Pivoten/hooghouden

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op 06 mei 2004 @ 09:38:
[...]

Voor zover ik het me kan herinneren had je:
• Surfen
• BMX
• Half-Pipe
• Rollerskaten
• Frisbee/discus werpen
• Pivoten/hooghouden
Dat zijn ze ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Type : Run...... ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

woooooooooooooooooooot!!
Karata
Hustler(biljart game)
IceHockey
en ga zo maar door :) _/-\o_

kzal de m/v op segaforum eens waarschuwen :)

[ Voor 24% gewijzigd door koli-man op 06-05-2004 11:33 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

kun je er dan ook al die andere games erop spelen ?? of alleen die 30 die eropzitten ofzo ?? ben zelf C64 gek :D en heb nog 600 diskettes volligen :) Skool days.. dat is een vette game :D , last ninja serie :) maar weet iemand of dit ook mogelijk is ? of alleen de 30 geinstalleerde games....

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Alleen die 30 geinstalleerde. Zit geen cassetespeler oid bij ;) En nee ook geen uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Yohann!s schreef op 06 mei 2004 @ 12:50:
kun je er dan ook al die andere games erop spelen ?? of alleen die 30 die eropzitten ofzo ?? ben zelf C64 gek :D en heb nog 600 diskettes volligen :) Skool days.. dat is een vette game :D , last ninja serie :) maar weet iemand of dit ook mogelijk is ? of alleen de 30 geinstalleerde games....
diskettes??
bandjes zul je bedoelen :)

btw: ik moest ook vaak halverwege ->L als hij aan het laden was
doen, maar ik weet niet meer waarvoor ook alweer.

En het vetste, als je niet wist wat je aan het doen was.
gewoon eens save en dan enter(toen nog return) doen, en dan ging het lampje branden op je c64-cassetespeler
En nee, dat was geen auto-reverse, maar zo'n witte met flinke drukknoppen :)

[ Voor 32% gewijzigd door koli-man op 06-05-2004 15:58 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me is de trotse eigenaar van...:
Afbeeldingslocatie: http://www.port.ac.uk/departments/faculties/facultyoftechnology/Museum/Storage/imageleft,9709,en.jpg

Maar 'k had natuurlijk ook de nodige bandjes verzameld. Zelfs nog een paar cartridges met spellen : toothbrush omfg dat was nog es een spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:32
Zwaar relaxt apparaat, maar is het nou mogelijk om met zijn tweeen tegelijk te spelen volgens mijn namelijk niet. Zou best jammer zijn. Een potje wizard of wor tegen elkaar zou wel weer een keer fijn zijn.
Weet iemand eigenlijk al wanneer dat ding uitkomt moet hem zeker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

en wat dacht je dan van North & south tegen elkaar :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe cool, dit. ik heb nog een originele c64 thuis liggen met een paar honderd games. maar ach, voor 30 euro wil ik deze tulip-c64 wel proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viking_warlord schreef op 06 mei 2004 @ 16:53:
Zwaar relaxt apparaat, maar is het nou mogelijk om met zijn tweeen tegelijk te spelen volgens mijn namelijk niet. Zou best jammer zijn. Een potje wizard of wor tegen elkaar zou wel weer een keer fijn zijn.
Weet iemand eigenlijk al wanneer dat ding uitkomt moet hem zeker hebben.
dat was nu precies wat ik me afvroeg ....het buttonbashen met rennen enz was juist zo cool omdat je zo idioot naast elkaar zat te bashen dus zonder mp is het wel minder imho dus hoop dat je ze kan koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik hoop dat de joystick een betere mechanisme heeft dan die ten tijde van de €64. Die microswitches bogen wel eens door en ik heb mening keer een schroevedraaier ter hand genomen om de joystck open te maken en die dingen terug gebogen. Ah nostalgie.. ik ga maar eens zoeken waar ik mijn €64 heb staan en ook of ik de turbocartridge nog heb. Jammer dat Green Beret er niet op staat.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat dachten jullie van dat "street basketball" spel? :?

vond dat tch wel het gaafste wat er was; lekker met zijn tweeen tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:31

Cyphax

Moderator LNX
DoctorV64 schreef op 06 mei 2004 @ 19:08:
Ah nostalgie.. ik ga maar eens zoeken waar ik mijn €64 heb
Die 64 euro zou ik idd ook even opzoeken, daar kun je straks 2 van die Tulip gevallen mee kopen :P

Ik zit er wel aan te denken straks ook zo'n ding aan te schaffen. Aan de andere kant barst ik intussen van de originele C64's, dus die spelletjes kan ik toch wel spelen als ik ze op diskette krijg (staan allemaal op tape en ik heb niet ZO veel tijd.. hehe)
Anyway, ik schaar me even bij de andere C64 fans... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cyphax op 06-05-2004 22:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KICK!

Weet iemand of dit ooit nog wat is geworden? Bestaat het ding al? zijn er al meer specificaties bekend? (welke spellen zitten erop?)

Ik ben benieuwd! :)

Ik kan het op internet niet echt vinden. Ik krijg veelal bovenstaande bericht te lezen als ik google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 06:21
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 16:45:
KICK!

Weet iemand of dit ooit nog wat is geworden? Bestaat het ding al? zijn er al meer specificaties bekend? (welke spellen zitten erop?)

Ik ben benieuwd! :)

Ik kan het op internet niet echt vinden. Ik krijg veelal bovenstaande bericht te lezen als ik google.
http://www5.hccnet.nl/hcc...rtikel.cfm?artikelid=2650

[ Voor 16% gewijzigd door Brobbel op 05-11-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De C64-Direct-to-TV is al te koop in de USA. Een bijzonder handige tweakert heeft er al een toetsenbord en diskdrive (1541) aan verbonden! Blijkbaar gaat het hier om een volledige C64 in miniformaat. Fantastisch!

http://69.202.44.179/c64dtvhack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 15:12
*schop*

Hij is nu te bestellen.

NU.nl: http://www.nu.nl/news.jsp?n=471621&c=55
Commodore.com: http://www.commodoreshop.com/commodoreshop/

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:31

Cyphax

Moderator LNX
Mooi man. :)
Als ik kids had, en ik had niet 3 C64's zou ik er 1 bestellen. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds gisteren in huis.......

En de eerste indruk is niet al te positeif....

Het apparaat lust alleen duracell batterijen...... Op gamma/praxis alkaline batterijen werkt ie 1,5 minuut voordat het beedl vreemd begint te doen en even later op zwart gaat.....

Ook heb ik tijdens het spelen al enkele vastlopers gehad.

Wie hebben er ook al ervaring met dit speeltje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
in dit draadje is een hoop info the vinden betreffende mods etc

http://www.atariage.com/forums/viewtopic.php?t=63348
Pagina: 1