Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
1
2
3
| 1 2 3 4 - Ingang schakeleaar 1 2 3 4 - Uitgang |
op deze manier dan, zodat je met 1 schakelaar in 1 keer 4 draden de verbinding verbreekt.
[ Voor 17% gewijzigd door Bas_je op 06-05-2004 08:54 ]
while ( !$succeed ) { $try++ }
Verwijderd
Wrom? Dat vraagt TS zich nou juist af, of het alleen met de voeding kan.Bas_je schreef op 06 mei 2004 @ 08:54:
je kan nml beter in 1 keer de hele verbinding verbreken dan alleen de voeding.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ze zullen het wel niet voor niks doen neem ik aan.
Ik denk dat het schakelen van de kortste twee (data) voldoende is. Omdat het voor de pc dan lijkt of je het apparaat loskoppelt van je pc.
Verwijderd
Of het verstandig is, is een ander verhaal, al denk ik dat het ruimschoots zal meevallen.
Dit is 1 van de technieken waarom USB hotpluggable is.Een usb steker heeft twee korte (data) en twee lange (voeding) pinnetjes, juist omdat die lange bij het insteken eerder en bij het uittrekken langer verbonden moeten zijn dan die andere twee.
Ze zullen het wel niet voor niks doen neem ik aan.
Eerst wordt de spanning op het apparaat gezet (buitenste pinnen) en dan pas de datalijnen verbonden (binnenste pinnen).
Officieel moet je het dus ook in die volgorde doen want anders is het mogelijk dat je je USB poort of apparaat sloopt.
Soms kan je gewoon beter op zoek gaan naar een andere cardreader.
Voor 9 euro heb je al een andere bij Alternate zag ik.
Of het schakelaarverhaal met 2 schakelaars oplossen en dan altijd de juiste volgorde gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door -=bas=- op 06-05-2004 12:07 ]
Senile! Senile Oekaki
Verwijderd
edit: De pull-up moet op de datalijnen zijn
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 18:01 ]
NOT, foutVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 12:12:
door een pull-up van 3k3 op de 5V wordt een apparaat gedecteerd, dus onderbreek de 5V lijn.
Ik heb meerdere apparaten waarmee ik gewoon de datalijnen onderbreek (cardreaders, usbdrives) en dan is toch echt de hardware verwijderd... (goh, als je niet meer kan communiceren)
te monteren.
Moet ik nog rekening houden met draadlengte, dikte of speciaal type resetknop ?
RESETKNOP
| |
| |
| |
\ /
DATAPIN
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Zolang het draad niet langer dan 7 meter word is er niks aan de hand, maar dat zal wel meevallen denk ikXymox schreef op 07 mei 2004 @ 08:43:
Ok, ik zal het proberen. Lijkt me handig om een resetknopje op het frontje van de reader
te monteren.
Moet ik nog rekening houden met draadlengte, dikte of speciaal type resetknop ?
RESETKNOP
| |
| |
| |
\ /
DATAPIN
Nooooh! Stahp!
Zoef
Zal ik proberen...Zpottr schreef op 07 mei 2004 @ 11:13:
Even als intermezzo: ik heb een vergelijkbaar probleem, maar het werkt hier wel als ik "[rechtsklik op flashkaartje -> eject" doe in plaats van "[klik op groen pijltje in systray] -> Safely remove blabla". Ik weet niet of je dat geprobeerd had, dus meld het maar even.
is het eerst "eject" en dan de kaart uitnemen of andersom ?
Eerst "eject"Xymox schreef op 07 mei 2004 @ 12:35:
[...]
Zal ik proberen...
is het eerst "eject" en dan de kaart uitnemen of andersom ?
Zoef
Verwijderd
In het boekje van mijn cardreader stond dat als ik de interne cardreader perce hotpluggable wilde maken, ik er voor moest zorgen dat ik iig de ground EERST verbond en dan de rest..
Ik heb ook gedacht aan een tuimel schakelaar.. en dan gewoon de ground laten zitten en niet schakelen via het schakelaartje...
Echter inmiddels heb ik besloten een USB kabeltje op te offeren en er een gewoon USB stekkertje aan de solderen.. zou ook moeten werken dacht ik zo
De schakelaar vastgezet op het frontje en de aansluiting gemaakt aan de voeding (PIN1).
Wel handig trouwens, pas wanneer ik de cardreader nodig heb, de schakelaar overhalen en dan worden alle external drives aangemaakt. Na gebruik weer uitschakelen zodat de drives weer verdwijnen. Dus geen last meer van 5 extra ingenomen driveletters in Explorer die toch voor de grootste tijd uit hun neus zitten te vreten.
pin 2 en 3 zijn SCL en SDA (Serial Clock en Serial Data). Meestal werkt het wel om die te onderbreken tijdens 'buiten gebruik'. Dit gebeurd ook als je een USB stekker er half uit haalt.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
"Bezel cardreader mod"
[ Voor 17% gewijzigd door Armageddon_2k op 18-05-2004 09:04 ]
[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 18-05-2004 08:48 ]
Verwijderd
In dat geval is het verbreken van 1 datalijn al voldoende (of het monteren van een 3 polige schakelaar voor +5V en de 2 datalijnen - de ground zou ik persoonlijk gewoon doorgekoppeld laten).voedinglijnen zitten meestal voor de "lol" erop.
Voor USB : 500mA @ 5V dus die "" aanhalingstekens zijn wel erg toepasselijkBovendien zijn datalijnen gemakkelijker te onderbreken dan voedingslijnen (lees: "kleine" stromen versus "grote").
http://www.usb.org/developers/docs/
http://www.microsoft.com/whdc/system/bus/USB/hubs.mspx
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 11:04 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<