[98,ME] Lijst Geinstalleerde software

Pagina: 1
Acties:

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Voor mijn werk moet ik van een bedrijf een netwerk scan maken, dat houdt in dit geval in dat ik de client windows machines o.a. moet gaan scannen op geinstalleerde software.

Voor Windows NT, 2000, XP en 2003 is dat makkelijk met behulp PsTools en dan wel "PsInfo -s" waarbij de "-s" de lijst met geinstalleerde software weergeeft, die ik dan weer kan gebruiken.

Nu is mijn vraag bestaat er ook een pakket wat de geinstalleerde software onder 98, ME kan weergeven (niet Control Panel, Add / Remove Programs zeggen :P) ik wil dit nml gaan automatiseren en achter elke computer gaan zitten met pen en papier is dus geen oplossing. :D

Wat zijn mijn zoek acties geweest:
- GOT Search, zonder suc6 want de search deed het niet, naderhand wel maar geen zoekresultaten die aan mijn criteria voldeden.
- Google Search, veel hits, veel nagelopen, geen succes.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 19:32

DJ

Volgens mij kan een tool als DameWare dat wel. Heb ik een jaar geleden veel mee gewerkt in een mixed Win9x/2K/XP omgeving. Die kan volgens mij de Software lijst produceren die jij wilt hebben. Of dat ook geautomatiseerd kan weet ik niet . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Bas_je
Dameware kan idd van dat soort lijsten produceren, alleen als je een 98, ME machine hebt valt de optie van Geinstalleerde Software weg, dat ondersteunt 98 niet in combinatie met Dameware.

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Ik draai hier een NT4 domein met 4 servers waarvan één SMS (System Management Server) heeft geïnstalleerd. Dat is een onderdeel van MS BackOffice Server. Deze software kan wel stations vanaf Win95 op software scannen. Met behulp van Crystal Reports laat ik een rapport genereren (uit de database van SMS) waar alle systemen op staan met naam geïnstalleerde software, product versie, bestandsversie en bestandsnaam.

Dit is misschien wel wat complex voor één opdracht, maar het werkt uitstekend en geeft een goed beeld van de PC's in een domein.

An assumption is the mother of all fuck-ups

• Bas_je
Dank je voor je post, maar SMS is niet echt iets wat ik zoek.
Waarom niet?
- Heeft een server nodig
- Nogal groot uitgepakt

Ik was eigenlijk op zoek naar een klein programma / tooltje die dit soort dingen kan!

/bas bedankt DjRp voor zijn idee :D