[RAM] kapot?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Mijn systeem:
Celeron 400
128 MB RAM
Voodoo 3 2000

eergisteren rebootte mn pc opeens tijdens het quaken, ik nam aan dat er een of andere wacky programmaatje raar aan het doen was. En voor de verandering crashte mijn ixplorer met rare medlingen een paar keertje op een dag (ik draai windows2000 dus dat is niet zo normaal). Ik besteedde er niet al te veel aandacht aan. Gisteren tijdens het typen van een A4 vol met tekst in iexplorer (raar dat die crash precies bij iexplorer voorkwam) raakte ik alles kwijt door crash. Ik kreeg meldingen van bepaalde stuk geheugen kon niet worde gelezen door andere stuk geheugen. Daarop gelijk nog zo een error en mijn pc reboot weer...
Mijn profile was een beetje screwed maar d.m.v backup weer in orde gekregen.
Vanmiddag begon het om de paar minten te crashn op de manier hierboven beschreven. En op een gegeven moment kwam win2000 net na zn start scherm niet meer verder, reboot weer vanzelf en dit bleef zo doorgaan. Op een gegeven moment begon ik de beruchte blue screen of death te krijgen (wist geeneens dat die er was in win2k)
Ik heb het volgende geprobeerd:
- al mn hardware uit moederbord gehaald (inc ram sticks 2x64 een nieuw, een oud) en na wat gedoen met die ram sticks (bleken er niet goed in te zitten, pc bleef maar piepen) is het me mischien een keer gelukt om in te loggen, de rest van de tijd bleef ie gewoon rebooten tijdens opstarten (net na disk checken).
- hd geformatteerd/win2k opnieuw geinstalleerd, hielp niet toen begon ik te beseffen dat het degelijk aan mijn hardware lag
- op een gegeven moment telde mn ram tijdesn het opstarten maar tot 90xxx kb = ongeveer 90 mb, vervolgens heb ik de oudere ram chip eruit gehaald en mijn pc staat nu al een uur aan zonder die vage crashes

nu is mijn vraag
a) denken jullie dat mijn ram bank die er nu uit ligt kapot is
b) zo ja, komt dit wel vaker voor of is er mischien iets wat ik fout heb gedaan
c) is die chip rijp voor de vuilnisbelt? :)

(en heel toevallig heb ik vandaag een aanbod van 128 mb ram 2x64 mb 100ms voor 125 piek gehad dus dat komt goed uit :))

alvast bedankt voor je reactie

Verwijderd

Ja. Ram = stuk.
Rijp voor de vuilnisbelt, ja, tenzij je nog garantie hebt natuurlijk. Ik weet niet of die nieuwe van hetzelfde model is als de oude en of op die nieuwe nog garantie zit, maar mocht dat zo zijn dan vraagt dat om creatief met garantie omgaan *D