Beste GoT'ters,
ik heb een probleem met mijn digitale videocamera en ik kom er zelf niet uit (en met de search kan ik ook geen echte oplossing vinden):
Ik heb een nieuwe Sony digitale videocamera type HC-40. Aangesloten op mijn Firewire aansluiting op mijn moederbord Asus P4C800 Deluxe.
Probleem is dat ik met het binnenhalen van de video van de DV uitgang van de camera constant verloren beelden krijg. En de verbinding tussen de camera en de pc wordt ook regelmatig verbroken. (O.a. met Pinnacle Studio 9)
Bij mijn neef op zijn pc werkt het perfect.
Mijn pc:
P4 3,0
Asus P4C800 Deluxe
1 GB geheugen
2x Maxtor IDE schijf 7200 toeren
Wat ik al geprobeerd heb:
- Harddisken als masters op de IDE poorten (snelheid volgens Pinnacle Studio 9: 40MB/s -> moet voldoende zijn, ik schrijf op een lege HDD)
- DMA gecontroleerd van de schijven
- SMART gedisabled voor de schijven
- Virusscanner uitgezet
- Netwerkverbinding verbroken
- Windows XP SP1 opnieuw geinstalleerd -> Met kale installatie werkt het ook niet
- De Firewire kabel van mijn neef geprobeerd
- Alle updates van Windows XP geinstalleerd
- Intel Chipset drivers geinstalleerd
- Nieuwste Asus bios geflashed
Weet iemand de oplossing?
ik heb een probleem met mijn digitale videocamera en ik kom er zelf niet uit (en met de search kan ik ook geen echte oplossing vinden):
Ik heb een nieuwe Sony digitale videocamera type HC-40. Aangesloten op mijn Firewire aansluiting op mijn moederbord Asus P4C800 Deluxe.
Probleem is dat ik met het binnenhalen van de video van de DV uitgang van de camera constant verloren beelden krijg. En de verbinding tussen de camera en de pc wordt ook regelmatig verbroken. (O.a. met Pinnacle Studio 9)
Bij mijn neef op zijn pc werkt het perfect.
Mijn pc:
P4 3,0
Asus P4C800 Deluxe
1 GB geheugen
2x Maxtor IDE schijf 7200 toeren
Wat ik al geprobeerd heb:
- Harddisken als masters op de IDE poorten (snelheid volgens Pinnacle Studio 9: 40MB/s -> moet voldoende zijn, ik schrijf op een lege HDD)
- DMA gecontroleerd van de schijven
- SMART gedisabled voor de schijven
- Virusscanner uitgezet
- Netwerkverbinding verbroken
- Windows XP SP1 opnieuw geinstalleerd -> Met kale installatie werkt het ook niet
- De Firewire kabel van mijn neef geprobeerd
- Alle updates van Windows XP geinstalleerd
- Intel Chipset drivers geinstalleerd
- Nieuwste Asus bios geflashed
Weet iemand de oplossing?