Toon posts:

Opmeten van stroomverbruik [Windows XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik was van plan om een servertje thuis te gaan draaien, maar ivm stroomkosten wil ik even checken wat ik kan verwachten. Wat mijn probleem is: ik zou graag een programmaatje willen waarmee ik het stroomverbruik van mijn desktop pc kan meten, zodat ik een schatting kan maken. Ik heb enige tijd in de GoT search gerommeld, maar kon niks over een meet programmaatje vinden. Heeft iemand een idee? _/-\o_

Verwijderd

Voor zover ik weet, kun je niet het verbruik van je PC meten met louter software. Je mobo meet alleen de spanning, niet de stroom.

Je kunt wel (zelf) een vrij goede schatting maken, op basis van de gekozen componenten. Van bijna elk PC-onderdeel is het vermogen wel te vinden in de specificaties.

Verwijderd

Topicstarter
oooh ok, dan weet ik genoeg, bedankt :)

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04-2025
www.conrad.nl zoek op 'ENERGY-CHECK 3000'

-]_[-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie euss - dit is niet echt een vraag die met Windows Operating Systems te maken heeft, maar gezien het antwoord van euss denk ik niet dat ik het nog naar een hardware forum hoef te verplaatsen :)

Ik ga je topic sluiten - kom je er niet uit, zoek dan even een leuk hardware forum uit en post daar een nieuwe vraag - meenemende wat je zelf al geprobeerd hebt, en de antwoorden die er gegeven zijn in dit topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.