[SMB]Domain Admin Group werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Ik had altijd een PDC draaien met Samba 2.2.8a. Deze is vanmiddag opgewaardeerd naar 3.0.2a (portage tree). Sindsdien hebben alle users alleen nog maar user-rechten en helemaal geen administrator rechten meer.

Testparm geeft een enkele fout aan in domain admin group: Unknown parameter.

Ik heb google gekeken maar zag dat bijna iedereen dezelfde parameter gebruikte. Ook hier op GoT zijn een aantal die deze parameter gebruiken.

Heeft iemand een idee? In de man-page heb ik ook niets verhelderends kunnen vinden.

Thanks

Verwijderd

Samba 3.0.2a heeft ingebouwd een aantal groepen. Deze groepen kun je linken aan linux groepen.

Linux groep koppelen aan Samba groep
Daarna gaan we de groep “Domain Users” koppelen aan de Samba groep. ( Domain Users is geen lokale groep maar een Sambagroep ) We koppelen dus de locale Groep1 aan de Samba groep Domain Users d.m.v. dit commando:

Net groupmap modify ntgroup=”Domain Users” unixgroup=groep1

Op deze manier zijn de groepen aan elkaar verbonden. Met het commando: net groupmap list vraagt u een lijst op met beschikbare Sambagroepen. Hier zult u ook terug vinden welke groepen aan elkaar verbonden zijn.

Ik zou dus zeggen alle users in een linux groep gooien en deze groep linken aan Domain Admins

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 09:06 ]

Verwijderd

Wel fijn zo'n reply of iets gewerkt heeft, of wat nou wel de oplossing was.