Toon posts:

[XP] VPN werkte eerst wel nu niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search gezocht maar kon niets vinden over mijn probleem. Ik heb een router met twee computers eraan hangen. Nu kon ik niet internetten en VPN tegelijk gebruiken. Dat is niet het probleem. Het probleem is meer dat ik elke keer als ik naar het internet ging internet explorer wilde inbellen met de VPN terwijl chello (dat is de provider waar wij gebruik van maken) gewoon werkt. Elke keer opnieuw vraagt internet explorer om verbinding te maken of offline te werken terwijl ik op dat moment geen VPN verbinding heb openstaan en alleen chello.

Ik moest dus internetten en ik heb de VPN verbinding weggesodemieterd omdat ik het ff zat was en ik kon internetten. Daarna stel ik de VPN verbinding opnieuw in, exact zo als hij hoorde te zijn. (en vraag niet of ik iets fout deed want dat deed ik niet alles staat goed ;) , ik heb de VPN verbinding ook op een laptop staan en daar doet hij het wel met exact dezelfde instellingen). Nu werkt de VPN verbinding niet meer! Hij zegt dan dat het domein niet bereikbaar is of de beveiliging niet is goed geregeld. Dat heb ik allemaal nagekeken maar alles is zo ingesteld als de vorige keer. Het domein is gewoon beschikbaar. Wat te doen?

Ik heb Windows XP proffesional
Q-tec router
Chello internet

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Nou, wat je sowieso moet doen is bij de VPN-verbinding de optie "use default gateway" uitzetten. Dan probeert je computer zover ik weet in elk geval niet via de VPN-verbinding te internetten. En bij de netwerkinstellingen in Internet Explorer kon je bij "verbindingen/connections" volgens mij ook ergens "never dial a connection" kiezen.

Succes! :)