PC gaat uit bij installeren Ad aware

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 19:19
Zodra ik ad aware op de betreffende pc wil installeren, gaat het helemaal fout. Eerst een zwart scherm, en dan gaat die meteen opnieuw opstarten. Dan staat er nog Sec Slage Drive - ATAPI Incompatible, Press F1 to resume en kan ik de pc weer gewoon opnieuw starten. Ik krijg dus met geen mogelijkheid Ad Aware er op. Dit gebeurt dus verder helemaal nooit, alleen bij de installatie van Ad aware (6). Heb er windows xp pro op staan, helaas kan ik niet meer specs geven, omdat de pc van mijn zus is die niet echt in de buurt woont.
(in de veilige modus gebeurt precies hetzelfde)
Suggesties voor dit probleem?

Verwijderd

Klinkt als een virus. Gebruikt je zus een virusscanner?

• Brammel
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:25:
Klinkt als een virus. Gebruikt je zus een virusscanner?
Ja, ze heeft hem laatst nog geupdate, gescanned, en nog een keer met een online virusscanner gescanned

Verwijderd

Wat gebeurt er als je het alternatief op ad aware, Spybot, installeert? Je moet ze eigenlijk allebei draaien, maar goed.

• Brammel
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 02:38:
Wat gebeurt er als je het alternatief op ad aware, Spybot, installeert? Je moet ze eigenlijk allebei draaien, maar goed.
Die werkt dus wel gewoon, maar ik heb het idee dat die lang niet alles weghaalt. Bovendien is dat net wat "ingewikkelder" dan ad aware, en mijn zusje is nou eenmaal niet zo'n tweaker ;)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
bram1234 schreef op 06 mei 2004 @ 09:39:
[...]

Die werkt dus wel gewoon, maar ik heb het idee dat die lang niet alles weghaalt. Bovendien is dat net wat "ingewikkelder" dan ad aware, en mijn zusje is nou eenmaal niet zo'n tweaker ;)
Ook met deze FAQ zou het haar niet lukken ? [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Overigens wordt Spybot al een paar weken niet geupdate op het moment ivm een aankomende nieuwe versie. Je zou CWShredder nog kunnen proberen en met Hijackthis kunnen kijken. Log kan je evt in het Beveiligingen en Virussen forum hier posten als je er niet uitkomt :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoiMia op 06-05-2004 09:45 ]

Pagina: 1