Toon posts:

Knoppix hd install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al verschillende keren geprobeert maar ik kom er niet uit. Dit is mijn huidig systeem, met twee hardeschijven:

Primary Master: HD1
C: Windows 98 Fat32 Primary Boot
D: Windows XP Fat32
E: Fat32

Secundary Master: HD2
F: LINUX ReiserFS Primary boot
G: Linux Swap
H: Win95 Fat32
I: Win95 Fat2

Nu heb ik knoppix geinstalleerd op de tweede harde schijf zoals wordt aangegeven in het kookboek wat op internet staat. Ik geef aan in mijn bios dat ik wil booten van IDE-2 Ipv IDE-0, maar ik krijg dan de volgende error: Error loading operating system.
Heeft iemand alstublieft een oplossing? ik ben al een hele tijd aan het puzzelen maar ik kom er niet uit.

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat je in je bios gewoon moet laten booten vanaf je prim master.. daar heeft hij waarsch. het bootmenu opgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb LILO niet gebruikt omdat ik bang ben dat ik dan iets verneuk dat ik niet meer in Windows kan.....mijn idee was het om gewoon van die tweede harde schijf af te booten, zonder van de eerste af te booten maar dat lukt niet?

Als ik normaal boot van prim.master kom ik in hte bootmenu
Windows 98
Windows XP

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 23:29 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan ook een bootfloppy aanmaken tijdens de installatie van Knoppix, dit veranderd niets in je boot-omgeving.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 23:22:
Ik heb LILO niet gebruikt omdat ik bang ben dat ik dan iets verneuk dat ik niet meer in Windows kan.....mijn idee was het om gewoon van die tweede harde schijf af te booten, zonder van de eerste af te booten maar dat lukt niet?
Ah, kijk, je hebt hem dus NIET geintalleerd zoals in dat kookboek stond.. :P

Je zult lilo of grub toch echt moeten installeren, en nee dat hoeft je windows bootmenu niet te vernaggelen. Ik zou dat hele windows bootmenu laten voor wat het is, en gewoon lilo als bootmenu gebruiken, maar dat is mijn mening :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 23:30 ]