[Access/MySQL] koppeling slaagt niet helemaal *

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Nadat ik eerder Access en MySQL niet gekoppeld kreeg via DAO, lukt het me nu via ADO gelukkig wel (zie [rml][ Mysql/Access] ODBC error bij verbinding *[/rml]). Overigens snap ik nog steeds niet waarom.

Maar goed... daarom niet dit topic. De koppeling wil ik maken zodat ik de server als online uitwisseling van gegevens kan gebruiken. Dit lijkt heel eenvoudig via het commando DoCmd.TransferDatabase te kunnen, maar dit wil niet.

Wat is er nu mis met de volgende code:
code:
1
2
3
4
    DoCmd.TransferDatabase acExport, "ODBC Database", _
        "ODBC;DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=****;" & _
        "DATABASE=***;UID=***;PWD=****;OPTION=131075;", _
            Secretariaat.Item(x), Secretariaat.Item(x)

Bij uitvoering krijg ik de volgende vage foutmelding:
code:
1
2
Fout 13 tijdens uitvoering
Typen komen niet met elkaar overene

De code die ik hierboven gaf wordt dan gemarkeerd.

DIt terwijl ik dergelijke code overal online vind. Vergeet ik een stap?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Wat zijn de datatypen van het veld in de 2 databases?

Who is John Galt?

• TromboneFreakus
justmental schreef op 06 mei 2004 @ 07:53:
Wat zijn de datatypen van het veld in de 2 databases?
In principe zijn die allemaal gelijk, want ik heb de tabellen online laten maken door de tabellen te exporteren met Access (naar ODBC-database toe en toen gekozen voor de koppeling met MySQL via MyODBC).

Ironosch is volgens mij juist die koppeling hetzelfde als wat ik nu per macro probeer te bereiken... :(

Verwijderd

Misschien een rare, maar wat staat er in "Secretariaat.item(x)" ? Misschien dat dat de foutmelding geeft ?

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 15:53:
Misschien een rare, maar wat staat er in "Secretariaat.item(x)" ? Misschien dat dat de foutmelding geeft ?
Dat is een collectie met tabelnamen.

Maar ik zie het al: daarvoor moest nog acTable staan. Weliswaar werkt het nu nog niet, maar daar pruts ik eerst zelf even mee verder.

• TromboneFreakus
En een update voor mensen die hier ook mee prutsen. "ODBC Database" blijkt "ODBC" te moeten zijn. Waarom, geen idee.

De verbinding werkt nu, nu is het nog een gepruts om met backup daadwerkelijk een import/export functie te schrijven. Maar dat lukt me wel... :)
Pagina: 1