[Utimaco SafeGuard] encrypted data benaderen na format? *

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi,

als ik nou al me partities encrypt met SafeGuard Easy (www.utimaco.de), en ik formatteer na een tijdje drive C, wat gebeurt er dan precies met me andere partities? volgens mij kan je daar dan niet meer bij komen totdat je SafeGuard Easy weer hebt geinstalleerd op je nieuwe Windows install, of wel?

• mjszwo
  • Niet online
en wat als ik een ghostimage wil maken op een lokaal station?

• mjszwo
  • Niet online
kick

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titeledit op verzoek :)

Ik ken dat programma niet (en m'n Duits ois niet goed genoeg om naar de handleiding te kijken waar het vast in staat). Maar ik gok dat je het inderdaad opnieuw moeten installeren - en vooral van te voren de sleutel backuppen!

Encryptie zou nutteloos zijn als je er zomaar bij kunt na een format :"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kevinp
  • Laatst online: 18-08 13:05
idd, als je formateerd kan je er bijna niet meer bij(eigenlijk helemaal niet meer). met de backup van de kernell kan je er dan waarschijnlijk wel weer bij omdat je dan reageerd alsof safeguard gecrashed is.

Is er geen makkelijkere manier om je data te beveiligen, ik vind dit voor een particulier een erg rigoreuze oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Kevinp op 07-05-2004 15:01 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• mjszwo
  • Niet online
F_J_K schreef op 07 mei 2004 @ 14:54:
Titeledit op verzoek :)

Ik ken dat programma niet (en m'n Duits ois niet goed genoeg om naar de handleiding te kijken waar het vast in staat). Maar ik gok dat je het inderdaad opnieuw moeten installeren - en vooral van te voren de sleutel backuppen!

Encryptie zou nutteloos zijn als je er zomaar bij kunt na een format :"
klopt, maar ik dacht dat er zich misschien iets in de bootsector had genesteld ofzo, waardoor hij om een password zou vragen wanneer de schijf benaderd word... kan complete onzin zijn hoor wat ik nu praat, ik weet het ook niet precies :)

• Kevinp
Caponi schreef op 07 mei 2004 @ 16:10:
[...]

klopt, maar ik dacht dat er zich misschien iets in de bootsector had genesteld ofzo, waardoor hij om een password zou vragen wanneer de schijf benaderd word... kan complete onzin zijn hoor wat ik nu praat, ik weet het ook niet precies :)
dat doet hij ook, alleen doet hij ook de rest encrypten. Na een format c: moet er vaak ook een fdisk /mbr gebeuren omdat het bootrecord anders niet herkend word.

• mjszwo
  • Niet online
kevinp schreef op 07 mei 2004 @ 17:19:
[...]

dat doet hij ook, alleen doet hij ook de rest encrypten. Na een format c: moet er vaak ook een fdisk /mbr gebeuren omdat het bootrecord anders niet herkend word.
maar justitie gebruikt dit programma ook, en die zullen toch ook weleens windows herinstalleren terwijl ze hun gegevens niet kwijt willen raken... hoe doen ze dit dan vraag ik me af, want ik wil ook alles encrypten en me data kunnen behouden.

• Kevinp
Caponi schreef op 07 mei 2004 @ 21:05:
[...]

maar justitie gebruikt dit programma ook, en die zullen toch ook weleens windows herinstalleren terwijl ze hun gegevens niet kwijt willen raken... hoe doen ze dit dan vraag ik me af, want ik wil ook alles encrypten en me data kunnen behouden.
Als een pc niet goed werkt en hij dat geherinstalleerd word dan kan je gewoon de data backuppen. bij een crash zijn ze net zo goed alles kwijt. Tevens zal ook heel wat data op de server staan waardoor dat ze er zo bij kunnen.

• mjszwo
  • Niet online
ik heb nog een beetje zitten testen en ik moet dus de security kernel (het stukje wat SafeGuard in de MBR zet) terugzetten na een format. dan zal ik weer het loginscherm van SafeGuard krijgen waarmee ik alle andere schijven dan C mee kan benaderen... nadat windows dan weer geinstalleerd is hoef ik dan alleen SafeGuard weer effe te installeren en C te encrypten, thats it :)

gaat trouwens allemaal heel simpel met de emergency diskette :)

inmiddels zijn al me partities volledig AES 256-bit encypted :)

[ Voor 9% gewijzigd door mjszwo op 08-05-2004 23:30 ]

Verwijderd

[rml]greezzero in "[ SafeGuard® Easy] Alles encrypted + OS m..."[/rml]

jongens ik kan wel huilen ben ik bang

alles kwijt
Pagina: 1