[XP] Application error. can't read memory

Pagina: 1
Acties:

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 22:15
Telkens wanneer ik een bepaald programma afsluit, krijg ik kort nadat het afgesloten is een Application Error. blablabla can't read memory }:|

http://picserver.org/view...00V6V505Q1J/picserver.png

Het vreemde is dat dit niet bij alle programma's het geval is.
Ik heb dit "probleem" bij Yahoo Messenger, Internet Explorer, Gunbound, MYIE2, Sygate Personal Firewall Pro en vast wel meer, maar dezen kwamen bij mij het eerst op...

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb al geprobeerd de firewall te uninstallen, reepje RAM eruithalen. Rondkijken op google, maar heb verder niks concreets kunnen vinden.

Verwijderd

heb je je geheugen al getest met memtest86 oid?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

grimson

domeingrommer

Denk dat het toch een hardware gerelateerd probleem is.
Probeer je geheugen eens te testen met memtest ofzo. Er zijn genoeg topics hierover.
Heb je dit altijd al gehad? nieuwe biosupdate misschien een optie ?
Drivers voor je moederbord updaten ?

/edit
Misschien heb je een virus dat zich wilt nestelen in die programma's ?

[ Voor 15% gewijzigd door grimson op 05-05-2004 22:31 ]

• Tha_TE
grimson schreef op 05 mei 2004 @ 22:16:
Denk dat het toch een hardware gerelateerd probleem is.
Probeer je geheugen eens te testen met memtest ofzo. Er zijn genoeg topics hierover.
Heb je dit altijd al gehad?
Nee, sinds een paar dagen. Niks vreemds gedaan naar mijn idee in die tijd.
nieuwe biosupdate misschien een optie ?
Nieuwste BIOS is al geinstalleerd
Drivers voor je moederbord updaten ?
Nieuwste Hyperion geinstalleerd
/edit
Misschien heb je een virus dat zich wilt nestelen in die programma's ?
Dat kan eigenlijk ook niet, want mijn virusscanner wordt bijna elke dag geupdate en autoprotect staat aan.. de programma's functioneren verder prima, behalve Gunbound, die wilt niet opstarten doordat gameguard niet opstart oid...
Ik ga nu even memtesten.. meer over een paar minuten

[ Voor 29% gewijzigd door Tha_TE op 05-05-2004 22:56 ]

• Tha_TE
Memtest86 gaf geen errors aan, wat kan het verder zijn?

Verwijderd

Volgens google ligt het aan een oudere versie van yahoo
http://support.microsoft.com/?kbid=319876

• Tha_TE
Ik heb de BETA versie van Yahoo 6.0, en het is niet alleen maar bij Yahoo, dus dat betwijfel ik.

/edit
Wanneer MYIE2 crasht en dus op zo'n manier afsluit krijg ik die Application error niet. :?
Als ik Yahoo en/of MYIE2 met de taskmanager "End" dan krijg ik die error ook niet, alleen wanneer ik op dat kruisje druk krijg ik het wel.
Bij Gunbound dan sluit hij zichzelf af om die anticheatdingen te laden..

[ Voor 75% gewijzigd door Tha_TE op 06-05-2004 10:24 ]

• Tha_TE
Ik heb de PC voor virussen gescand... geen resultaat, RAM verwisseld, geen resultaat, harde schijf gescand voor kapotte sectors, de programma's opnieuw geinstalleerd, drivers opnieuw geinstalleerd nog steeds dezelfde error..

• Tha_TE
*schop*

[edit]
bij de fout staat ALTIJD
------------
"Programma" - Application Error

The instruction at "0x0###2b08" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read".

Click on OK to terminate the program
------------
# = getal of letter

[ Voor 106% gewijzigd door Tha_TE op 09-05-2004 13:57 ]

• Tha_TE
*schop*(2)

• Tha_TE
*schop*(3) :/

• BaDMaN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 14:12
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem op een portable.
Ik heb memory nog niet kunnen testen.

Pc herstartte altijd net voor hij wou inloggen.
Vond probleem niet en had hem opnieuw geïnstalleerd (dit zonder problemen) zelfs met office XP enz..
Opeens kreeg ik dus ook die foutmeldingen (ook Windows update wil niet meer) enz...

Iemand anders hiervoor een mogelijke oplossing?

Does killing time damage eternity?

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

opleiding schreef op 10 mei 2004 @ 22:09:
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem op een portable.
Ik heb memory nog niet kunnen testen.

Pc herstartte altijd net voor hij wou inloggen.
Vond probleem niet en had hem opnieuw geïnstalleerd (dit zonder problemen) zelfs met office XP enz..
Opeens kreeg ik dus ook die foutmeldingen (ook Windows update wil niet meer) enz...

Iemand anders hiervoor een mogelijke oplossing?
als ik het zo lees dan denk ik dat het aan je geheugen ligt
ben ik bang daar kun je gauw genoeg achterkomen als je memtest draait

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• Tha_TE
Naja, bij mij geeft memtest geen fouten aan. Ik ga nu maar format c:\ en dan fresh install doen...
Ik heb 2 verschillende reepjes ram getest. Elk afzonderlijk, beiden geven fouten aan in Windows, dus niet in memtest. Het zijn overigens allemaal toepassingen die enigzins iets met internet te maken hebben, firewall, yahoo, AIM, Internet Explorer, windows dynamic update etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Tha_TE op 15-05-2004 13:24 ]

• Tha_TE
WindowsXP Pro SP1 CD erin... format... klaar nu alles weer updaten. Geen fouten meer in browser... Dus het lag niet aan het geheugen.

[Update]
Naja ik was dus 1 voor 1 die programma's weer aan het installeren geweest, het probleem was en is Netlimiter. Ik heb het maar geuninstalled...

Weet iemand ook waarom... toevallig?

[ Voor 62% gewijzigd door Tha_TE op 16-05-2004 00:27 ]

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

*Schop*

Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus telkens als ik Netlimiter installer (Versie 1.25 en 1.30 geprobeerd) krijg ik zo een can't read memory error. Uiteraard is dit weg nadat Netlimiter eraf is gegooid.

Ik kan dus Netlimiter niet meer gebruiken, maar ik wil dit dus maar al te graag. Hoe is dit dus op te lossen?

• Morax
  • Laatst online: 08:33
TheGuest schreef op 09 augustus 2004 @ 00:18:
*Schop*

Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus telkens als ik Netlimiter installer (Versie 1.25 en 1.30 geprobeerd) krijg ik zo een can't read memory error. Uiteraard is dit weg nadat Netlimiter eraf is gegooid.

Ik kan dus Netlimiter niet meer gebruiken, maar ik wil dit dus maar al te graag. Hoe is dit dus op te lossen?
En netlimiter installeren werkt zeker ook niet?

Ik heb dit zelf ook al eens gehad met meerdere applicaties (games en andere). Wat het probleem uiteindelijk was weet ik nog steeds niet, maar een reinstall van windows loste het wel op. Het is in ieder geval dus geen falende hardware! :)

Edit:
Het viel me eigenlijk wel op dat netlimiter wel erg vaak opduikt in dit topic. Ook ik heb altijd netlimiter draaien, waaronder dus op het moment dat de problemen begonnen. Het zou best kunnen dat een bepaalde situatie in of in combinatie met limiter een soort van dergelijke fout ergens in windows veroorzaakt....

[ Voor 19% gewijzigd door Morax op 09-08-2004 03:14 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Deze meldingen heb ik ook weleens gehad. Kijk eens naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\EnforceWriteProtection = 1

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\DisablePagingExecutive=0

dit zijn de standaard settings van windows 2000/xp. Dit was dan bij mij de oplossing omdat het bij mij veranderd was (wel handmatig ooit gedaan maar dat doet er nu ff niet toe) het gaat erom dat ik ook foutmeldingen kreeg zoals topicstarter en dit 'een' oorzaak ervan was en mogelijke oplossing voor andere mensen :)

Verder draai ik ook netlimiter maar tot nu toe nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

hey,
ik heb precies hetzelfde probleem.... en volgens mij ook na het installeren van netlimiter

de eerste registry setting heb ik niet

de tweede wel

vraag: kan ik die eerste gewoon aanmaken zonder problemen?
(en zou mijn probleem dan opgelost zijn?)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
ah! ik maar zoeken wat het nou was, netlimiter dus. maar een oplossing is er niet echt?

Verwijderd

nou... ik denk dat ik het heb :)
na herhaaldelijk (tot wel 3x !) netlimiter te hebben uninstalled en installed (en weer unstalled..) is het probleem voorbij bij mij
bij het afsluiten van applicaties krijg ik geen foutmeldingen meer en de pc sluit vlot af
(en nee, geen sp2 oid. in de tussentijd geinstalleerd..)

:? zoek ik alleen nog een vervanger voor het programma netlimiter...
Pagina: 1