Toon posts:

Problemen ADSL aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een kennis een ADSL aansluiting aanleggen maar het werkt niet helemaal. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het gaat om een ADSL go abbo van Wanadoo. Hier zit een ethernetmodem bij geleverd.

Ik heb een telefoonkabel doorgetrokken en de blauwe en de rode draad in de middelste 2 pennetjes gestopt. (de andere 2 heb ik niet nodig ...toch???)

PC draait op WIn98 en er zit een netwerkkaart in die ok is. Ethernetmodem is een SpeedTouch 510 van Thompson. Als ik de modem voor de eerste keer opstart en alles is aangesloten branden alle 3 de lampjes groen. ( alles ok lijkt mij).
Nu start ik de setup van de modem die je krijgt als je naar de modempagina gaat( 10.0.0.138) en ik vul alle gegevens in.

Nu komt het vreemde. Ik sla het op modem restart en dan knippert het lichtje van de dsl verbinding groen oranje. Blijkt dat het wachtwoord onjuist is. Nakijken in het scherm.

Idd ik had een wachtwoord van 7 tekens ingevuld terwijl het er daar 8 zijn. Ok wachtwoord opnieuw intikken, klik op save all. Ga ik kijken staat het wachtwoord weer op 8 tekens. Wat ik ook doe ( saven enteren enz. ) het wachtwoord verspringt van 7 naar 8 tekens.

Iemand die mij kan helpen????
Kan ik miss nog op een andere manier verbinding maken???

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Dat van dat wachtwoord zou best kunnen... Zodoende weet iemand die jouw wachtwoord zou willen kraken niet uit hoeveel karakters jouw wachtwoord bestaat, of hij nou 5 of 20 karakters lang is, hij laat altijd 8 sterretjes zien.

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 15:44
Start de Setup eens vanaf de bijgeleverde CD en volg de stappen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom blijven de lampjes dan knipperen ik krijg maar geen verbinding. Kan iemand misschien kijken of dit bij hem of haar ook zo is met deze modem????

Verwijderd

Topicstarter
prob er zit geen setup van de modem bij alleen van de kpn cd.
Probleem hierbij is dat de setup niet werkt want het zaakie moet draaien op een pentium 266. Volgens de setup moet dit min 330 zijn. ( wat nergens op slaat want ik werk via een ethernetmodem)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:09:
Maar waarom blijven de lampjes dan knipperen ik krijg maar geen verbinding. Kan iemand misschien kijken of dit bij hem of haar ook zo is met deze modem????
Als het goed is knippert het @ lampje, dit is omdat je nog geen verbinding hebt met je ISP. Welke cd doet het niet? De groene KPN cd of de Wanadoo cd?

Verwijderd

Topicstarter
De kpn cd.
CD van het modem heb ik niet kunnen ontdekken in de verpakking.
Maar het lampje zou toch permanent moeten branden aangezien ik mijn wachtwoord enz goed heb ingevuld

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 22:15 ]

Verwijderd

Bekend probleem.. had ik ook last van... je moet de inlognaam veranderen, vraag niet waarom, maar het is zo bij ADSL Go van Wanadoo:

gebruikersnaam@wanadoo.nl-go moet worden gebruikersnaam@wanadoo.nl-lite

Ik had er ook last van... en het is door het wijzigen van de loginnaam veranderd.

BTW: Iedereen in mijn dorp had dat probleem...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:14:
De kpn cd.
CD van het modem heb ik niet kunnen ontdekken in de verpakking.
Maar het lampje zou toch permanent moeten branden aangezien ik mijn wachtwoord enz goed heb ingevuld
Ja, tenzij er iets fout zit in de aansluiting naar de computer toe, binnen of buiten het huis. Kijk je niet toevallig bij de verkeerde gegevens op het A4-tje van Wanadoo? Ze zetten er namelijk ADSL inloggegevens en inbelgegevens op.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem was het volgende. We hadden een adsl lite abbo aangevraagd( de goedkoopste) deze bleek na 2 maanden niet leverbaar enz enz. Toen kregen we een aanbieding dat dit adsl go kon worden met korting enz. Dit hebben we gedaan. Ik heb het blaadje nog eens goed nagelezen. de gebruikersnaam om in te loggen eindigt op ....@wanadoo.nl
Verder nix go of lite. Na een telefoontje met de helpdesk bleek dat dit @wanadoo.nl-go moest worden.
Dit is dus ook onjuist????
Het moet dus lite zijn en dan zou het moeten werken??

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:36

Floor-is

5.2

Euhm ik kan ook niet echt achterhalen of je wel een splitter hebt gebruikt :X

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te vermelden. Dat heb ik wel gedaan. Leg wel eens vaker adsl aan dus dat weet ik dan weer net wel. Als het modem gereset wordt en dus nog nix is ingevoerd branden alle 3 de lampjes groen. Ik neem dus aan dat mijn verbinding etc correct zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:21:
Het probleem was het volgende. We hadden een adsl lite abbo aangevraagd( de goedkoopste) deze bleek na 2 maanden niet leverbaar enz enz. Toen kregen we een aanbieding dat dit adsl go kon worden met korting enz. Dit hebben we gedaan. Ik heb het blaadje nog eens goed nagelezen. de gebruikersnaam om in te loggen eindigt op ....@wanadoo.nl
Verder nix go of lite. Na een telefoontje met de helpdesk bleek dat dit @wanadoo.nl-go moest worden.
Dit is dus ook onjuist????
Het moet dus lite zijn en dan zou het moeten werken??
Geloof me, het moet -lite zijn bij een GO abbo van Wanadoo. Ik heb vanmiddag ook bij iemand ADSL Go van Wanadoo geïnstalleerd, en daar had ik precies hetzelfde probleem als jij [eerst drie groene lampjes, na het invoeren van het wachtwoord 2 groen en de @ oranje/groen], even Go in lite veranderen en klaar...

Verwijderd

Topicstarter
oke nou ik ga het morgen proberen.
IIG heel erg bedankt.

Verwijderd

Floris schreef op 05 mei 2004 @ 22:22:
Euhm ik kan ook niet echt achterhalen of je wel een splitter hebt gebruikt :X
Ik citeer uit de gebruiksaanwijzing van ADSL van KPN: Wanneer het lampje [@] oranje/groen knippert wil dat zeggen dat : De ADSL modem is correct aangesloten op de splitter, de splitter is correct aangesloten op de buitenlijn en probeert verbinding te maken met uw service provider.

En hij gaat niet op groen omdat zn loginnaam verkeerd is.
Pagina: 1