Anoniem: 90555 schreef op 06 mei 2004 @ 17:25:
moet je eens voorstellen als we geen overlevingsdrang hebben
geen voortplanting etc. --> geen leven
't zal toch niet de bedoeling geweest zijn dat er 'door god' een heelal gemaakt zou worden en dat het dat dan was... een heelal zonder leven.... 't is juist door die overlevingsdrang dat we nieuwe dingen willen ontdekken... wat voor nut heeft het leven anders?
Hier wilde ik eigenlijk een topic over openen. Een tijd geleden vondt ik de oerknal grote klinklare onzin, maar onze natuurkunde leraar heeft het een en ander verteld, wat mij tot denken heeft gezet:
Misverstand: ik dacht altijd dat de oerknal begon met een groote brandende planeet die blijkbaar altijd zou hebben rondgezweefd, en toen ineens ontplofte.
Dat is echter niet waar volgens onze leraar, het begon met een energie lading, dat uit een punt kwam (precies weet ik het ook niet) en daarna ontlaadde als het ware=> de oerknal. Dat was een hoop energie die (ik zeg het maar even zo) zich ontlaadde waaruit vier autoomsoorten zijn ontstaan (schijnt op aarde getest te zijn). Weet niet welke, maar een of meerdere daarvan hebben een levensduur van 1/100000 seconde, maar omdat ze met de snelheid van het ligt bewegen (door de knal) blijven ze veel langer bestaan. Het heelal, eerst een vacuum, ontstaat met aan de buitenkant een schil van deze snel voortbewegende atomen. Maar bij de kern van die ontploffing (zwart gat) vormt dat proces planeten die steeds meer rond de kern gaan bewegen, en er steeds verder vandaan gaan. Volgens wetenschappers is dat namelijk zo omdat alle planeten vanuit een kernpunt lijken voort te komen.
Maar nu de vraag: hoe kan uit zo'n proces leven ontstaan? Hij wist er geen antwoord op.
Nu even in op jou opmerking van 'God'. Stel nu (want de ontploffing zou uit een kernpunt komen, waar alle planeten vandaan lijken te gaan) dat God die energie gemaakt heeft, daaruit een ontploffing heeft laten plaatsvinden, en daarna die vier atomen eruit gevormd heeft waar na Hij het proces zo beinvloedt heeft dat de planeten eruit gevormd zijn. Stel nu dat God op die manier in een dag het heelal heeft gemaakt (atomen met levensduur van een 1/100000 sec, met veel langer leven enzo) wat met zulke snelheden niet helemaal onlogisch is. Dan heb je toch gelijk ''dat het dan was......''

'.
Ik zeg niet dat dit waar is, God heeft het niet gezegd, maar het zou vanuit de wetenschap wel verklaarbaar zijn.
Waar komt de energie, het leven, de wil tot leven, voortplanting etc anders vandaan, uit een toevallig proces, dat al een wil hadt om te leven? Ik geloof namelijk niet in het toeval

.
Het nut van het leven? Wat denk je....