Toon posts:

[HTML] iframe achtig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis heb ik een webpagina gemaakt heel simpel (ben zelf ook geen websdesigner ofzo dus het is niets bijzonders).

Nu moet die kennis de teksten op deze website simpel aan kunnen passen.
Ik weet 100% zeker dat ik in het verleden met behulp van iframe een tekst bestand kon uit lezen en dat de html code in dit txt bestand gewoon mee genomen werd in de webpagina.

Hier mee bedoel ik:
Tekstbestand "test.txt" heeft de inhoudt <b>test</b>
Als het tekst bestand nu ingelezen wordt door iframe moet er dus komen te staan dikgedrukt test ipv <b>test</b>

Ik krijg dit nu echter niet voor elkaar?
Ik heb veel gegoogeld en gezocht op GoT maar heb niets gevonden heb ook nog naar JS en Java componenten gezocht maar kon niets simpel genoeg vinden.
Heeft iemand enig idee?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Een iFrame maken met daarin een simpele HTML pagina. Een textbestand kan je niet zomaar parsen ;) Die pagina kan je dan gewoon met notepad oid. editten.

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 05-05-2004 21:09 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Je kan via <object/> en JavaScript een .txt uitlezen. En anders zoek je een textarea?

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 05 mei 2004 @ 21:08:
Een iFrame maken met daarin een simpele HTML pagina. Een textbestand kan je niet zomaar parsen ;) Die pagina kan je dan gewoon met notepad oid. editten.
Hmm oke

Ik weet niet of het dan te moeilijk voor hem wordt als hij allemaal html code ziet maarja daar moeten we dan maar mee leren leven :P

Bedankt voor de input

Verwijderd

Volgens mij levert het bedrijf 5 Sec dit soort websites. Misschien dat je via die site de techniek kan achterhalen. Dat gaat dus om websites met daarbij bewerkbare .txt bestanden met daarin headers & teksten bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 21:20 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:14:
[...]

Hmm oke

Ik weet niet of het dan te moeilijk voor hem wordt als hij allemaal html code ziet maarja daar moeten we dan maar mee leren leven :P

Bedankt voor de input
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title></title>
<body>
//tik hieronder de tekst
//gebruik <b>bolde tekst</b> om iets bold te maken

...

//hieronder niet meer aanzitten
</body>
</html>

Is genoeg voor een validerende HTML pagina :)
Pagina: 1