Toon posts:

Partitie beschadigd, bestanden wel leesbaar...hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb verschillende topic's gelezen, incl policies en FAQ's.. Maar niets leid mij tot de oplossing.

Ik kom afgelopen vrijdag thuis, en de thuiscomputer start niet meer op. Error loading operating system. Even goed gekeken, leert mij dat de bootsector beschadigd is, en / of de partitie (ik heb maar 1 partitie op deze schijf)

Ik heb verschillende bootmogelijkheden geprobeerd (Ultimate bootdisk, opstart diskettes, etc etc)

Met fdisk word er geen partitie herkent, en formateren durf ik niet;

Met Active NTFS reader van Ultimate Bootdisk kan ik de unallocated space lezen, daar zie ik al mn bestanden, maar ik wil ze kunnen extracten of iets dergelijks, is dat mogelijk ?

Er hangt een lege 4 gb schijf naast, waar ik mn bestanden op zou willen schrijven.

Norton Diskdoctor wil ook niet helpen, want als ik de schijf aan mn win2003 bak hang, dan herkent hij m simpelweg niet :( ( in de bios wel)
Volgens windows is er maar 1 schijf aanwezig dan.

Met partitionmagic rescuediskettes wil maken, dan moet dat via cdrom, want ik heb alleen een diskettestation op die gare pc.
Geprobeerd om de bestanden in de map RESCUEME van partitionmagic 8.0 op een bootable cdrom te branden lukte, maar dan kan ik in DOS ptedit32.exe niet opstarten, want dat is een windows applicatie, en de DOSversie staat er niet op, ik vermoed dat deze in een *.cab bestand verstopt zit.

Heeft iemand een idee hoe ik verder moet ?
2000 euro voor datarecovery vind ik belachelijk veel, en ik baal ervan dat ik de files kan lezen, maar niet kan kopieren.

Er staan foto's op van de begrafenis van mijn opa, die een week oud zijn, en zodoende dus nog niet gebackupped.
Dat deze foto's verloren gaan zie ik liever niet gebeuren.

TnQ in advance...

Verwijderd

wat voor partitie stond erop? fat of ntfs ?

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry,

het was (is) een NTFS partitie,

de schijf is 20 gb, van Seagate, in een PIII 733.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 22:56
Dit is misschien iets:
http://www.partition-recovery.com/

Ik weet niet hoe het om gaat met niet werkende partities, maar als je partitie is verwijderd, werkt het in ieder geval wel.(helaas uit eigen ervaring, 3 weken ernaar gezocht).

[ Voor 1% gewijzigd door FireWood op 05-05-2004 21:16 . Reden: type vout ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
ehm.. wellicht met een linux cdtje booten en dan met fdisk van linux een ntfs partitie aanmaken.. partitie tabel wegschrijven en rebooten... Zou gewoon moeten kunnen.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 22:18
ik had ook eens zoiets, waarbij ik met het progje "getdataback" mijn gewenste bestanden op een een andere partitie gekopieerd heb. Dat was met FAT32, trouwens. Ik had nog een w98 install op mijn oude HD staan, dus dat was makkelijk toen

Verwijderd

Total-Control schreef op 05 mei 2004 @ 21:16:
ehm.. wellicht met een linux cdtje booten en dan met fdisk van linux een ntfs partitie aanmaken.. partitie tabel wegschrijven en rebooten... Zou gewoon moeten kunnen.

Succes!
volgens mij is dit best wel link. Je kan beter helemaal niets meer met die schijf doen en recovery software proberen. Ik zou uitzoeken hoe je met die active ntfs reader bestanden kan kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
jah, daar ben ik de laatste 36 uur ook mee bezig geweest, maar het enigste wat Active NTFS Reader kan, is de gelezen Unallocated space toewijzen aan een stationsletter (een vraagteken welteverstaan, niet datje daar wat aan hebt)..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:19:
jah, daar ben ik de laatste 36 uur ook mee bezig geweest, maar het enigste wat Active NTFS Reader kan, is de gelezen Unallocated space toewijzen aan een stationsletter (een vraagteken welteverstaan, niet datje daar wat aan hebt)..
http://www.runtime.org/ misschien werkt die. Ik zou gewoon alle tools op google langs gaan en proberen.
Maar niet snel opgeven, de kans is best groot dat je alles terug kunt halen. Als je nu te haastig te werk gaat, kan je het echter voorgoed verknallen.

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op 05 mei 2004 @ 21:15:
Dit is misschien iets:
http://www.partition-recovery.com/

Ik weet niet hoe het om gaat met niet werkende partities, maar als je partitie is verwijderd, werkt het in ieder geval wel.(helaas uit eigen ervaring, 3 weken ernaar gezocht).
Dit is Active NTFS reader.. al geprobeerd :)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 22:56
Dit is Active NTFS reader.. al geprobeerd :)
Er zijn verschillende. Je hebt die de bestanden appart leest en die de hele partitie probeert te recoveren. Ik dacht dat je alleen undeleter had geprobeerd.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Ik weet niet om hoeveel data het gaat, maar...
Installeer een OS op die 4GB schijf, download en installeer GetDataBack for NTFS erbij, scan for files de 20 GB schijf, copy de gevonden bestanden naar de 4 GB schijf.
That's it.

http://www.runtime.org/gdb.htm

Is de schijf van 4GB (...) te klein hiervoor, koop dan voor een paar tientjes (!) een grotere disk waarop je het hele verhaal wél uit kunt voeren.
Imo is het altijd verstandig om een schijf in twee partities op te delen: 1 voor OS en programma's, 1 voor alle data.
Dan kun je altijd opnieuw formatteren en je OS installeren op de eerste partitie, waarbij je data buiten schot blijft.
Suc6.

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 12:15
Dat je schijf onder Win2k3 niet word herkent is normaal :)

heb ik ook gehad met een goed werkende schijf, vind win2k3 nou eenmaal leuk blijkbaar.

oplossing: start --> uitvoeren (run) --> diskmgmt.msc

Dan zie je de schijf staan en kun je er een letter ('change driveletter & path' dacht ik) aanhangen, heel simpel :)

het klopt dus dat win2k3 schijfen vaak niet zomaar een 'plaatsje' geeft als deze er niet inzaten bij de setup van win2k3. Hij herkent hem dus wel, maar eerst zul je hem dus als het ware moeten 'toelaten' voordat je heb b.v. in de verkenner/deze computer ziet.

suc6 :)

[ Voor 32% gewijzigd door IFASS op 05-05-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
IFASS schreef op 05 mei 2004 @ 21:49:
Dat je schijf onder Win2k3 niet word herkent is normaal :)

heb ik ook gehad met een goed werkende schijf, vind win2k3 nou eenmaal leuk blijkbaar.

oplossing: start --> uitvoeren (run) --> diskmgmt.msc

Dan zie je de schijf staan en kun je er een letter ('change driveletter & path' dacht ik) aanhangen, heel simpel :)

het klopt dus dat win2k3 schijfen vaak niet zomaar een 'plaatsje' geeft als deze er niet inzaten bij de setup van win2k3. Hij herkent hem dus wel, maar eerst zul je hem dus als het ware moeten 'toelaten' voordat je heb b.v. in de verkenner/deze computer ziet.

suc6 :)
Diskmanagement ook al gedaan, maar daarin herkent hij de schijf ook niet, alle admin tools zet ik standaard in start menu :)
helaas..

• IFASS
:'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:04:
Mensen,

Ik heb verschillende topic's gelezen, incl policies en FAQ's.. Maar niets leid mij tot de oplossing.

Ik kom afgelopen vrijdag thuis, en de thuiscomputer start niet meer op. Error loading operating system. Even goed gekeken, leert mij dat de bootsector beschadigd is, en / of de partitie (ik heb maar 1 partitie op deze schijf)

Ik heb verschillende bootmogelijkheden geprobeerd (Ultimate bootdisk, opstart diskettes, etc etc)

Met fdisk word er geen partitie herkent, en formateren durf ik niet;

Met Active NTFS reader van Ultimate Bootdisk kan ik de unallocated space lezen, daar zie ik al mn bestanden, maar ik wil ze kunnen extracten of iets dergelijks, is dat mogelijk ?

Er hangt een lege 4 gb schijf naast, waar ik mn bestanden op zou willen schrijven.

Norton Diskdoctor wil ook niet helpen, want als ik de schijf aan mn win2003 bak hang, dan herkent hij m simpelweg niet :( ( in de bios wel)
Volgens windows is er maar 1 schijf aanwezig dan.

Met partitionmagic rescuediskettes wil maken, dan moet dat via cdrom, want ik heb alleen een diskettestation op die gare pc.
Geprobeerd om de bestanden in de map RESCUEME van partitionmagic 8.0 op een bootable cdrom te branden lukte, maar dan kan ik in DOS ptedit32.exe niet opstarten, want dat is een windows applicatie, en de DOSversie staat er niet op, ik vermoed dat deze in een *.cab bestand verstopt zit.

Heeft iemand een idee hoe ik verder moet ?
2000 euro voor datarecovery vind ik belachelijk veel, en ik baal ervan dat ik de files kan lezen, maar niet kan kopieren.

Er staan foto's op van de begrafenis van mijn opa, die een week oud zijn, en zodoende dus nog niet gebackupped.
Dat deze foto's verloren gaan zie ik liever niet gebeuren.

TnQ in advance...
Ik heb zelf pas een HDD van 200GB kunnen gerecoverd.
Kom even niet zo een twee drie op de naam ervan.
Ik weet wel dat ik toen nog een licentie moest kopen om daadwerkelijk te recoveren (ongeveer € 500)...

Als je echt niks vind mail je me maar.
Als je me dan de HDD brengt + een lege recover ik je wel alles ;)

Dit programma deed er 2 dagen om, om de hele Direcotory structuur terug te kunnen vinden. Daarna het recoveren....
We regelen wel wat, tweakers helpen tweakers toch ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:07:
[...]

Ik heb zelf pas een HDD van 200GB kunnen gerecoverd.
Kom even niet zo een twee drie op de naam ervan.....

.... toch ??
Dat zou zeer relaxed zijn, ik ga overleg plegen met mijn financiele bronnen (KUCH.. ouders..KUCH)

Ik blijf volhouden, en probeer van alles...
Mocht het ECHT niet lukken, hoor je het van me.

Tweakers,

Elk advies en elke tip geprobeerd die hier genoemd is..
still searchin'..
iemand nog een laatste redmiddel?

Verwijderd

Topicstarter
JSW, bedankt voor de tip, door even verder te surfen heb ik nu Bart's PEbuilder gedaan, en daarmee zijn WinPE bootcd gemaakt.

Ik geloof mn ogen niet, die gast heeft gewoon een Windows bootabel gemaakt van cd ! Kies bij het samenstellen van je iso de gewenste plugin's (in mijn geval HDhost, GetDataBack, en NTFS DiskExplorer) allemaal windows applicatiies ( ! )

Laat het proggie ratelen, en brand de iso.

Cd in de gare pc, en opstarten maar. In (zijn eigengemaakte) een startmenu kan je de programma's opstarten die je erop gezet hebt.

Ik heb nu HdHost draaien, van Runtime Software, wat samenwerkt met GetDataBack van hun. Je zet een server op, waar GetDataBack een verbinding mee maakt!

(jawel, je kan gewoon netwerken met die WinPe ! )

Het boeltje is nu aan het scannen over het netwerk, en ik hoop dat ik zo een stuk verder kom.

Urls :
http://www.nu2.nu/pebuilder/#build Bart's PEbuilder
http://www.runtime.org/remote.htm HdHost
http://www.runtime.org/peb.htm Plugin's van Runtime voor PEbuilder.

Ik hou jullie op de hoogte !

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Lollig, ik wou je net EXACT dit laatste gaan vertellen :)

Heeft bij mij al 2x mijn data teruggebracht :)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• IFASS
ben benieuwd of je al je data terug kan krijgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door IFASS op 06-05-2004 20:57 ]

Verwijderd

Goed te horen.
Had gisteren mijn vraagtekens bij je vermelding dat je alle tips al uitgeprobeerd had en zonder resultaat...
Besloot het daarom even een dag of wat af te wachten.
Maar nu zie ik dat je de oplossing in handen hebt. :)

Is inderdaad een (weliswaar niet ondersteund, maar wél gepromoot op de Runtime Software site) handig tooltje.
Heb het zélf nog nooit nodig gehad, maar als je geen opstartpartitie voorhanden hebt wel een uitkomst.
Twijfel er eigenlijk niet aan dat het nu niet zou lukken om al je data terug te halen.

Zou als ik jou was wel na gaan denken over een upgrade van je schijven.
Ideaal is imo minimaal (...) twee exact dezelfde schijven allebei in twee partities ingedeeld.
Eerste schijf:partitie 1 voor OS en progs, partitie 2 voor data.
Tweede schijf:exacte copie van de eerste => backup-schijf.

Hoe dan ook, Suc6.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:00
Heb je al fdisk /mbr geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
PhilipsFan schreef op 06 mei 2004 @ 23:10:
Heb je al fdisk /mbr geprobeerd?
Dat was 1 van de eerste pogingen.
Helaas was niet alleen de bootsector beschadigd, maar ook de partitie.

De pc staat nu nog steeds te rammelen, en werkt echt perfect..
K kan gewoon mn bestanden selecteren die ik wil recoveren!

Verwijderd

Topicstarter
YEAH

Alle verloren gegane data die ik wilde recoveren is gerecovered!
mensen, bedankt voor jullie tips en ondersteuning :)

Ik hoop dat mensen die hetzelfde probleem hebben of krijgen in dit draadje hun antwoord hebben, mij heeft het prima geholpen!

Bij elkaar zo'n 4 gb gerestored, nu kan ik weer een frisse installatie maken :+

Bedankt !
Pagina: 1