Toon posts:

Verbinden met IRC gaat langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een firmware update van mijn router, duurt connecten naar een irc server lang. Voorheen was het 3 seconde werk, En ik zat op quakenet! als je rechtermuisknop op mijn nick doet, Dan krijg je bij address: ~Dabombe@***.***.**.***
Hoe kan zorgen dat ik snel op irc kom?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

de ident poort niet blocken? (tcp 113)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 16:38

UTM

Of de poort van IRC forwarden in je router ;)

[ Voor 153% gewijzigd door UTM op 05-05-2004 20:53 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

w03f schreef op 05 mei 2004 @ 20:48:
Of de poort van IRC forwarden in je router ;)
mag ik vragen wat dat voor een nut heeft :?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Is zo te zien inderdaad een probleem met de IDENT server.

Even port 113 toestaan en dan werkt et weer zoals het hoort.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 16:38

UTM

Erkens schreef op 05 mei 2004 @ 20:49:
[...]

mag ik vragen wat dat voor een nut heeft :?
Als je een poort forward in je router zet je hem toch automatisch open? Of ben ik nu zo stom bezig :X

[ Voor 41% gewijzigd door UTM op 05-05-2004 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, Ik heb zo'n goedkope router.. En ik kan de Firewall niet uitschakelen.. Ik heb nu poortje 113 geforward, En ik kom er nu snel opja. Ik heb ook geen Firewall op me pc..
Of ik in DMZ zit maakt niet uit.. Kunnen de andere mensen die op dit netwerk zitten nu wel alles doen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 05 mei 2004 @ 20:50:
[...]

Als je een poort forward in je router zet je hem toch automatisch open? Of ben ik nu zo stom bezig :X
Ik forward poortje 113 wel naar mij toe, En als er problemen zijn, Dan komen ze wel naar mij toe :Y)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 20:51:
Mja, Ik heb zo'n goedkope router.. En ik kan de Firewall niet uitschakelen.. Ik heb nu poortje 113 geforward, En ik kom er nu snel opja. Ik heb ook geen Firewall op me pc..
Of ik in DMZ zit maakt niet uit.. Kunnen de andere mensen die op dit netwerk zitten nu wel alles doen?
DMZ geldt slechts voor één computer. Dus de andere mensen in het netwerk worden nog steeds beschermd door de NAT firewall.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

w03f schreef op 05 mei 2004 @ 20:50:
[...]

het zou kunnen dat door het forwarden die poort opengezet word, maar dat hoeft niet :P
daarnaast is ident niet echt de poort van irc ;)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik pas de topictitel aan, "irc is sloom" is een beetje algemeen. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 20:56:
[...]

Ik forward poortje 113 wel naar mij toe, En als er problemen zijn, Dan komen ze wel naar mij toe :Y)
Het enige "probleem" wat je krijgt kan 2 kanten op: óf jou PC staat aan en hij stuurt een port_closed-ICMP-pakketje naar de IRC-server waarbij je huisgenoten een ~ voor hun ident krijgen (meestal that is) óf jou PC staat uit en ze krijgen dezelfde problemen als die jij had :)

Een dedicated server met daarop een ident-server zou wel t mooiste zijn natuurlijk, alleen dan vraag ik me af of niet iedereen dezelfde ident krijgt, daar heb ik niet zoveel verstand van :)

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 05-05-2004 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 05 mei 2004 @ 21:10:
[...]

Het enige "probleem" wat je krijgt kan 2 kanten op: óf jou PC staat aan en hij stuurt een port_closed-ICMP-pakketje naar de IRC-server waarbij je huisgenoten een ~ voor hun ident krijgen (meestal that is) óf jou PC staat uit en ze krijgen dezelfde problemen als die jij had :)

Een dedicated server met daarop een ident-server zou wel t mooiste zijn natuurlijk, alleen dan vraag ik me af of niet iedereen dezelfde ident krijgt, daar heb ik niet zoveel verstand van :)
Mijn vader en mijn broer hebben nog nooit van irc gehoort. maar poortje 113 is toch ook voor email??
amour021 schreef op 05 mei 2004 @ 21:00:
[...]

DMZ geldt slechts voor één computer. Dus de andere mensen in het netwerk worden nog steeds beschermd door de NAT firewall.
Ik hem hem geforward naar mijn pc ;) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 21:46 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:44:
[...]

Mijn vader en mijn broer hebben nog nooit van irc gehoort. maar poortje 113 is toch ook voor email??
Nee, denk dat je in de war bent met 110, da's de pop3-poort. Maar zelfs al zou je die mappen, dan heb je nog geen problemen, mits je vader of broer een pop3-server draaien ;) Mail ophalen zou geen probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki, Dan is het probleempje opgelost denk ik zo :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 05 mei 2004 @ 21:47:
[...]

Nee, denk dat je in de war bent met 110, da's de pop3-poort. Maar zelfs al zou je die mappen, dan heb je nog geen problemen, mits je vader of broer een pop3-server draaien ;) Mail ophalen zou geen probleem zijn :)
er zijn mailservers die ook ident checken ;)
net als ftp server en tal van andere services.

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
ja uhm ik heb poort 113 doorgemapt, ik weet niet of ik het goed gedaan heb... maar volgens mij wel.. en nog is mn irc super traag, connecten gaat traag en alles komt later aan super irritant

iemand enig id wat ik nog zou kunnen doen

• rutgerprins
rutgerprins schreef op 12 juli 2004 @ 19:27:
ja uhm ik heb poort 113 doorgemapt, ik weet niet of ik het goed gedaan heb... maar volgens mij wel.. en nog is mn irc super traag, connecten gaat traag en alles komt later aan super irritant

iemand enig id wat ik nog zou kunnen doen
edit

ik heb btw een speedtouch 510i

ho sorry ik drukte qoute ipv edit :(

[ Voor 5% gewijzigd door rutgerprins op 12-07-2004 19:29 ]

• Osiris
  • Niet online
Je moet poort 113 wel daadwerkelijk mappen naar een bestaande PC in je netwerk. Het zou echter geen reden moeten zijn voor je lag. Ping de server anders eens? En hoe is die IRC-server geografisch gelocaliseerd?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Quakenet servers zijn de laatste tijd nogal gaar hoor, probeer eens een andere: be.quakenet.org ofzo.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• rutgerprins
hmm de lag lijkt nu wel weg te zijn, hij connect echter nog wel super traag
Pagina: 1