[Athlon 64] PC doet he-le-maal niets

Pagina: 1
Acties:

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 11:29
Hallo!

Ik heb gisteren m'n nieuwe systeem in elkaar gedraaid, maar krijg de boel niet aan de praat.

Specs:
- 9800 Pro
- Athlon 64 3000+
- 512 mb
- sata hdd
- dvd speler

Meer heb ik momenteel niet aangesloten. Ik krijg echter totaal geen beeld, geen 'bios-piepje', niets....

Alle fans draaien en ik hoor de platters van de harde schijf ook inschakelen en dan is het stil.. M'n monitor krijgt geen input-signal.

Het geheugen in meerder bankjes geprobeerd en dat lijkt ook niets op te lossen. Ik zit er sterk aan te denken dat de processor weleens dood zou kunnen zijn..

Iemand?

we only make way for the man who boldly pushes past us

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ben je toevallig dat geel/zwart aansluiting van je voeding vergeten? (vierkant)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

processor of mobo dood ;(

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dan moet het moederbord toch piepjes geven, als de processor dood is. Lijkt me eerder het moederbord.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En mag ik dan vragen wat de wattage is van jouw voeding...?
w0w schreef op 05 mei 2004 @ 21:34:
[...]

Ik kan me vergissen maar volgens mij is er wel een vga-kaart nodig om beeld te krijgen, wat voor vga kaart zit er in? en belangrijker: werkt ie ook nog goed?
Bovendien heb je niet vertelt welk mobo je hebt, misschien geeft jouw mobo wel helemaal geen piepjes maar werkt het met ledjes!
mag ik eventjes lachen nofi... 9800Pro..= Ati Radeon 9800Pro ;) dus wel een videokaart... ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Vorkie op 05-05-2004 21:41 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 16:07
P4 stekker aangesloten, ook bij AMD moet dat...(vierkant geel en zwart)

Verwijderd

Mwjah, hoeft niet....
mijn pc was eerst ook eerst instabiel..
eigenlijk nog niet eens instabiel maar soms, deed hij gewoon niet booten, als ik hem dan uitzette stroom van voeding haalde.. 10mins wachtte, deed hij het weer, en mijn hdd's e.d spinde ook gewoon op.
het leek bijna of hij gewoon draaide.
Toen andere voeding geprobeerd, gevolg, geen probs.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 09:46

w0w

Specs:
- 9800 Pro
- Athlon 64 3000+
- 512 mb
- sata hdd
- dvd speler
Ik kan me vergissen maar volgens mij is er wel een vga-kaart nodig om beeld te krijgen, wat voor vga kaart zit er in? en belangrijker: werkt ie ook nog goed?
Bovendien heb je niet vertelt welk mobo je hebt, misschien geeft jouw mobo wel helemaal geen piepjes maar werkt het met ledjes!

[ Voor 23% gewijzigd door w0w op 05-05-2004 21:36 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Heb je ook afstandbusjes gebruikt bij bevestigen moederbord?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Probeer een andere videokaart. (Als je die hebt.) Wat voor een merk moederbord heb je? Er zijn soms problemen met bepaalde moederborden met sommige Radeon 9800Pro's. AGP-voltage van die moederborden staan (terecht overigens)default op 1.5 V, maar de Radeon 9800 Pro wil vaak 1.6V.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik kan niet opmaken uit je post wat je moederbord is?

En als ie helemaal niks doet ( geen piepjes oid, maar ook geen beeld ;) ), is het het geheugen 9 van de 10 keer.

En idd, wattage van je voeding?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

heeft die videokaart geen extra stroom nodig...? weet het niet uit mijn hoofd

voor je piepjes krijgt moet je natuurlijk je pc-speaker aansluiten
ik zou eens kijken naar je voeding... hoeveel watt heb je?

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 13:35

Pompiedom

Don't panic

Kan je via jumper/switch settings je mobo/bios resetten?

We create our own reality

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
pompiedom schreef op 05 mei 2004 @ 22:32:
Kan je via jumper/switch settings je mobo/bios resetten?
Lol duh ;) alleen bij erg goedkope Asus bordjes kan het niet... :P Dan maar ff batterij eruit halen he. Maarja het kan de oplossing bieden, wat ik niet denk.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Inderdaad zou het handig zijn als je je mobo even noemde. Zit daar misschien een geintegreerde videokaart (ook van ATI) op? Dan kan die ook nog wel eens conflicteren met de 9800 die in je AGP slot zit. Probeer eerst eens zonder te booten, dan in je BIOS de geintegreerde uit te zetten en dan te booten met de 9800.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
offtopic:
Ik heb nog nooit een Athlon 64 MB met onboard VGA gezien...

Als je moederbord van Asus is, kan het geheugen nog wel eens een probleem zijn, en een te zwakke voeding kan _ook_ het probleem zijn, als je die eens post :)

Verwijderd

Klinkt als dat P4 stekkertje, bin there done that?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:30

Griffin

Is mythical

Naar mijn wete zit er op een AMD mobo geen aansluiting voor het P4 stekkertje (vierkante).
kan ook zijn dat dat nu wel zo is, maar een paar maanden geleden (toen ik op stage pc in elkaar stampte) zet er geen aansluiting op het mobo.

correct me if i m wrong.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Griffin schreef op 06 mei 2004 @ 11:19:
Naar mijn wete zit er op een AMD mobo geen aansluiting voor het P4 stekkertje (vierkante).
kan ook zijn dat dat nu wel zo is, maar een paar maanden geleden (toen ik op stage pc in elkaar stampte) zet er geen aansluiting op het mobo.

correct me if i m wrong.
Op mijn DFI Mobo zit er wel een :) , en een Athlon 64 heeft zo'n toch echt nodig volgens mij :)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:30

Griffin

Is mythical

Nokko schreef op 06 mei 2004 @ 11:51:
[...]

Op mijn DFI Mobo zit er wel een :) , en een Athlon 64 heeft zo'n toch echt nodig volgens mij :)
okay dan had ik het fout. (PS: heb nog nooit met een AMD64 gewerkt duzz misschien ligt het daaraan

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Goed, iedereen roept mogelijke oorzaken maar de poster heeft nog niks terug gezegd,... Probleem is misschien nu al opgelost ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 11:29
Hey!

Iedereen bedankt voor de geboden hulp, maar ik heb de FAQ nog even nagelezen en wat blijkt... het P4 12v stekkertje..

Ik had hem daarentegen wel aangesloten, maar een van de draden was niet goed in de stekker aangesloten. (slecht van voedingenfabrikant Tagan)....

we only make way for the man who boldly pushes past us

Pagina: 1