Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL] Flikkeringen en condensvorming

Pagina: 1
Acties:

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21
Een paar weken geleden heb ik bij de locale computerboer een blauwe ccfl gekocht en thuis vrolijk aangesloten. Na een half uurtje begon de buis gigantisch te flikkeren, werd hij gloeiend heet, kwamen er vage bewegende (wolkachtige) strepen in de buis en begon er condensvorming op te treden in de plexi "beschermbuis."
Dus ik terug en na 5 weken heb ik een nieuwe gekregen. Ik sluit hem aan en hij staat zo'n anderhalf heel mooi mijn kastje te verlichten.
Maar neehoor, daarna kwamen dezelfde symptomen, behalve de hitte.
Hij staat nu zo'n 2,5 uur te branden en de flikkeringen zijn veel sneller geworden en de condensplek is uitgebreid.

Mijn vraag is nu of het aan mij of mijn pc ligt, of dat het echt prut is.. :?

een picje van de ccfl:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/0002thumb.jpg

En hier een closeup van de condensplek (inmiddels 3 keer zo groot)

[ Voor 19% gewijzigd door Vermicellisoep op 05-05-2004 19:57 ]

Nooooh! Stahp!

• Wooper
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

Wat voor merk is het?

en heb je een nieuwe gekregen of dezelfde "gerepareerd".

het zou kunnen zijn dat misschien de converter kapot is, of dat het brakke ccfl's zijn...

• Vermicellisoep
Wooper schreef op 05 mei 2004 @ 19:51:
Wat voor merk is het?

en heb je een nieuwe gekregen of dezelfde "gerepareerd".

het zou kunnen zijn dat misschien de converter kapot is, of dat het brakke ccfl's zijn...
Hij is merkloos voor zover ik weet (ja ik weet het, dat zegt niet veel goeds)
Ik heb hem bij een ander filiaal opgehaalt dus het lijkt mij niet logisch dat het dezelfde is.

Nooooh! Stahp!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
ik heb er 2 van sharkoon.. zon kit gekocht bij alternate. staan al sinds zaterdag aan en zijn nog niet uit geweest.. mijn pc staat bijna 24/7 aan.. werken nog perfect.. kitje met 2 ccfls inverter en aan/uit knop was 12 euro :x

de ccfl's van mij zijn ook veel kleiner.. iig niet van die zwarte stukken aan de zijkanten :|

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Vermicellisoep
TgR_KILLER schreef op 05 mei 2004 @ 20:09:
ik heb er 2 van sharkoon.. zon kit gekocht bij alternate. staan al sinds zaterdag aan en zijn nog niet uit geweest.. mijn pc staat bijna 24/7 aan.. werken nog perfect.. kitje met 2 ccfls inverter en aan/uit knop was 12 euro :x

de ccfl's van mij zijn ook veel kleiner.. iig niet van die zwarte stukken aan de zijkanten :|
Een vriend van mij had bij dezelfde winkel, nota bene hetzelfde filiaal ook een ccfl gekocht en die is 'gewoon' (dun, 30cm en losse inverter)
Ik kom een paar dagen later en krijg zo'n [censuur]-ding mee.. :|

Nooooh! Stahp!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
mja best verneukt :/ zal gewoon weer teruggaan en geld terug eisen.. wel duidelijk dat met deze dingen wat mis is..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Vermicellisoep schreef op 05 mei 2004 @ 20:13:
[...]

Een vriend van mij had bij dezelfde winkel, nota bene hetzelfde filiaal ook een ccfl gekocht en die is 'gewoon' (dun, 30cm en losse inverter)
Ik kom een paar dagen later en krijg zo'n [censuur]-ding mee.. :|
Zo'n CCFL die jij hebt is leuk om mee te beginnen maar een beetje casemodder kiest idd voor die CCFL's van 30 cm :) Deze zijn veel practischer en geven meer licht ook.

En dat je CCFL flikkert kan ik wel verklaren, heb ik ook gehad namelijk. Waarschijnlijk zit je CCFL op dezelfde groep als je HD en die verbruikt in actie ongeveer 10-12Watt. Een CCFL op dezelfde groep kan gevoelig zijn voor dit soort plotselinge stroom afnames waardoor die flikkert. Als je deze op een andere groep zet is het probleem waarschijnlijk opgelost, bij mij iig wel :) Anders is je voeding misschien te licht.
Maar binnenkort heb ik daar helemaal geen last meer van want dan heb ik 2 voedingen in me PC zitten :Y)

Use the Search Luke...

• Vermicellisoep
Silentpuma schreef op 05 mei 2004 @ 20:38:
[...]

Zo'n CCFL die jij hebt is leuk om mee te beginnen maar een beetje casemodder kiest idd voor die CCFL's van 30 cm :) Deze zijn veel practischer en geven meer licht ook.

En dat je CCFL flikkert kan ik wel verklaren, heb ik ook gehad namelijk. Waarschijnlijk zit je CCFL op dezelfde groep als je HD en die verbruikt in actie ongeveer 10-12Watt. Een CCFL op dezelfde groep kan gevoelig zijn voor dit soort plotselinge stroom afnames waardoor die flikkert. Als je deze op een andere groep zet is het probleem waarschijnlijk opgelost, bij mij iig wel :) Anders is je voeding misschien te licht.
Maar binnenkort heb ik daar helemaal geen last meer van want dan heb ik 2 voedingen in me PC zitten :Y)
Hij had z'n eigen groep omdat ik te lui was om de molex uit m'n hd te trekken :+
Ik ga morgen wel terug naar die zaak en haal wel een keer een fatsoenlijke op een beurs ofzo.

Nooooh! Stahp!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Vermicellisoep schreef op 05 mei 2004 @ 21:36:
[...]

Hij had z'n eigen groep omdat ik te lui was om de molex uit m'n hd te trekken :+
Ik ga morgen wel terug naar die zaak en haal wel een keer een fatsoenlijke op een beurs ofzo.
Omdat ze daar zo goedkoper zouden zijn? Die van Coolermaster koop je al voor €11,50 bij de betere PC-shop dus voor het geld hoef je het niet te doen. :)
Ik heb er ook een in het blauw, dat ding produceerd nog lekker veel licht ook!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SPF53H1OP4Q4/picserver.jpeg

Use the Search Luke...

• Vermicellisoep
Silentpuma schreef op 05 mei 2004 @ 22:22:
[...]

Omdat ze daar zo goedkoper zouden zijn? Die van Coolermaster koop je al voor €11,50 bij de betere PC-shop dus voor het geld hoef je het niet te doen. :)
Ik heb er ook een in het blauw, dat ding produceerd nog lekker veel licht ook!

[afbeelding]
die dingen zijn op een beurs 8 euro (zo wat een verschil! :P), maar ik weet zo ga ;) uw geen zaak hier in de buurt waar die coolermasters te koop zijn.
En ik moet toch naar die beurs.. 256mb SDram is een beetje sneu voor een 2400+ :X

[ Voor 1% gewijzigd door Vermicellisoep op 06-05-2004 14:10 . Reden: gouw is met een a :) ]

Nooooh! Stahp!

• Vermicellisoep
Klein kickje O-)

Ik kom zojuist terug van de PLC (Die zaak waar ik het onding heb gekocht) en ze hebben hem aangesloten daar en ze bellen me vanmiddag terug..
Ik ben benieuwd, resultaat horen jullie vanmiddag wel.

Nooooh! Stahp!

Pagina: 1