Toon posts:

Universele wireless connection utility's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds het begin van de installatie van ons wireless netwerk al last van connection unavailable problemen. Ik heb ongeveer alle mogelijke oplossingen die op dit forum staan al geprobeerd maar niets lostte het probleem op.

Een paar dagen geleden probeerde ik echter de Odyssey Client van Funk software en het probleem is vrijwel verdwenen. Heel af en toe wil de verbinding nog wel eens wegvallen, maar dat is niets vergeleken met het om de paar minuten wegvallen zoals het vroeger was.

Helaas kost de Odyssey Client $50 en heb ik nu een trial versie voor een maand. Ik vind $50 echter nogal veel voor een licentie voor 1 computer, ook omdat dit probleem waarschijnlijk opgelost is bij het uitbrengen van Service Pack 2. Ik vraag me daarom af of er geen gratis alternatieven voor dit programma zijn. Ik heb al op google gezocht maar daar heb ik nog niets kunnen vinden. Ook heb ik al op GOT gezocht, maar daar kon ik ook weinig vinden.

Ik gebruik als router de medion 40900 van de aldi en de usb-keys die daarbij zaten (merk onbekend, type: xg-701a). Op de twee computers staat allebei windows XP

Ik zoek dus een gratis universele connection utility voor windows XP.

Alvast bedankt

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FF een kick, want ik ben ook op zoek naar een dergelijk programma. Kan via Google niet echt vinden wat ik zoek (weet niet de juiste zoektermen te vinden).

Dus als iemand iets weet .... deel het met ons!

[ Voor 2% gewijzigd door Dmitri op 14-02-2005 10:04 . Reden: typo ]

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Zelf ben ik ook heel lang op zoek geweest naar een gratis utility hiervoor. Eigenlijk geen resultaat.

Ik zou zeggen dat de Wireless manager in XP SP2 toch wel een vooruitgang is en je daar niet zoveel problemen mee zou moeten hebben. Ik zou toch eerst eens kijken naar de hardware combinatie die je gebruikt voor je netwerk en er eens achter proberen te komen waarom de boel steeds uitvalt.

Wat is de afstand tussen je clients en Access Point bijvoorbeeld, en heb je het SSID aan of uit gezet? Dit is een vaak voorkomend disconnect probleem namelijk (als SSID uit staat).

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Inmiddels het ik ook de manager van WinXP SP2 geprobeerd. Deze werkt inderdaad goed. Ik heb ook een nieuwe versie van het tooltje van mijn wlan-kaartje geïnstalleerd (Asus WL-138g) en dat wat werkt nu ook weer goed.

De oude versie van het tooltje van Asus was dus gewoon brak (hield IP-nummers niet vast, verbrak de verbinding om de haverklap, vond de router niet etc etc.)

Kortom, het werkt allemaal weer! ;)