Toon posts:

SMC2804WBR Probleem met verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister deze router aangeschaft, alleen nu heb ik het probleem dat om de zoveel tijd (varierend van 1 tot 30minuten) mijn router blijft hangen, dan kan ik niet meer op internet en ook niet meer op de websetup van de router...
Als ik hem gereset heb kan ik weer even op internet, om na een paar minutes weer te worden disconnect...
Ik heb de laatste firmware erop gezet, en allerlei dingen geprobeerd, maar ik zou echt niet weten hoe ik dit op moet lossen, en hoop dat jullie er meer vastand van hebben :P

Verwijderd

Heb je de pc's ingesteld dat de de router als dns server gebruiken? Zoja stel de dnsservers in van je ISP ipv het ipadres van de router. Ik kan niet precies zeggen omdat ik je instellingen niet weet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie,
Ik zal even de hele situatie uitleggen zodat je een beter beeld krijgt.
We hebben 4 pc´s die verbonden zijn met de router, deze gebruiken de instellingen dat ze alles via de router krijgen )neem aan dat je dat bedoeld, bij TCP/IP), de Router is weer verbonden met de modem beneden, en deze is gebridged, dus IP adres krijg ik VIA het mac adres van de router, toen ik dit allemaal gedaan had werkte internet niet en toen heb ik op de modem (die ook websetup heeft) iets moeten veranderen ik d8 DHCP op disabled zetten, en toen ik dit gedaan had werkte alles, alleen nu is het probleem dus dat internet om de paar minuten uit valt en alleen een reset van de router uitkomst bied, zodat ik weer even 5 minuten kan internetten om dit vervolgens te herhalen, dit is best irritant }:O

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 21:36

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

zelfde probleem gehad met die router ... verbinding viel telkens weg, router crashte, internet viel weg etc
gebeld naar SMC maar ze konden mij niet helpen

dus -> router kicked out of here :)

heb nu een router met kabeltje :) werkt perfect ...

Verwijderd

Topicstarter
Ow lekkere serice dan,
ik was van plan ze morgen te bellen mocht het niet opgelost zijn, maar dit moet toch te verhelpen zijn zou je zeggen.
Hiervoor heb ik namelijk al een router met kabels gehad, alleen we hebben nu 2 laptops met aansluiting op draadloos netwerk vandaar dat ik deze dus gekocht hebt 8)
Maarja als het echt niet verhelpen is moet ik idd ook maar verder kijken, op internet is vrij weinig te vinden hierover, dus hoop maar dat hier iemand is die een oplossing heeft _/-\o_