Toon posts:

Win2K3, installatie vanuit ms-dos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een lastig probleem, ik heb hardware vervangen, en Win2K3 is nu helemaal van patje af. Foutmeldingen, en inloggen gaat helemaal niet meer. Ook niet meer via Administrator.

Nu wilde ik dus een repair, of reinstall doen vanuit ms-dos. Dus ik start op met een opstartdisk, en run winnt vanuit cd:\i386\ zoals dit vermeld staat in de support pagina van Microsoft.

Vervolgens krijg ik de melding "could not find place for swapfile" .. en daar zit ik vast.

Is er iemand die mijn kan helpen om voorbij dit punt te komen :? Er zijn nergens normale Win2k3 bootdisks te vinden, zowiezo al belachelijk maar ook de F8 bevat niets qua restore functionaliteit.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

well us van een bootable cd gehoord? en als je niet kan booten van de cd is het waarschijnlijk een illigale versie :|

[ Voor 53% gewijzigd door mutsje op 05-05-2004 19:13 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
denk niet dat je dit eenvoudig gaat recoveren, hardware veranderen en dan verwachten dat het nog gaat werken is vaak 'no go'

http://www.nu2.nu/pebuilder/

die kan je iig als bootdisk gebruiken

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 05 mei 2004 @ 19:12:
well us van een bootable cd gehoord? en als je niet kan booten van de cd is het waarschijnlijk een illigale versie :|
De cd is inderdaad een kopie, maar de serial is legaal, niets aan de hand dus, behalve dus dat het inderdaad niet makkelijk booten is :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 19:22:
[...]

De cd is inderdaad een kopie, maar de serial is legaal, niets aan de hand dus, behalve dus dat het inderdaad niet makkelijk booten is :)
dan moet je sowieso opnieuw activeren :)

dure legale serial dan ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 05 mei 2004 @ 19:29:
[...]

dan moet je sowieso opnieuw activeren :)

dure legale serial dan ;)
Dat is ws ook het probleem geweest met de hardware :)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nee hoor, gewoon Ome Bill opbellen, zeggen dat je een herinstallatie hebt gedaan, en dan krijg je een activatie ID. Sim-pel.

Verwijderd

Hier is het antwoord:

http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?t=5871

Je hebt er de Boot disks van XP Professional voor nodig. Die staan gewoon op de MS site.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier iets gevonden wat wellicht kan helpen, ik ga het iig uitproberen. Jammer dat een boot cd de enige manier is voor Windows 2003, beetje minimaal van Microsoft :)

http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?t=5871

Verwijderd

Topicstarter
Ik stond op het punt om mijn pc een rotschop te geven, toen met de opstartdisk ik gewoon bij het login scherm uitkwam en wederom niet mocht inloggen wegens license problemen.

Dus ik doe een restart en ram frusti op F8 met de Win2K3 in de lade, en plots kom ik toch in setup terecht.. halleluja.. pfff

Nu een repair gedaan kijken hoe dit afloopt, en of ik de serial opnieuw kan invoeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 20:00 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:30

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 19:11:

Vervolgens krijg ik de melding "could not find place for swapfile" .. en daar zit ik vast.
Dit komt doordat je met DOS opstart en DOS kan helaas niet schrijven op NTFS geformatteerde schijven. :) Je zult gewoon met de cd of de juiste opstartfloppen moeten booten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op 06 mei 2004 @ 14:51:
[...]

Dit komt doordat je met DOS opstart en DOS kan helaas niet schrijven op NTFS geformatteerde schijven. :) Je zult gewoon met de cd of de juiste opstartfloppen moeten booten...
Ik had een repair gedaan maar opeens kon Win2K3 2 van de de 4 drives niet meer vinden etc, en de drive die die vond was van Daemon tools. Tijdelijk maar even een XP install eroverheen gedaan, om bestanden te backuppen.

Verwijderd

meestal krijg je een dergelijke melding als je geen FAT partities hebt om tijdelijke bestanden naar toe te kopieren, zoals het begin van de Windows setup.
daarom is booten van de Windows cd handiger, aangezien die zelf kan partitioneren en formatteren en installatiebestanden kopieren.
Pagina: 1