Overclocken celeron 566

Pagina: 1
Acties:

• JHG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb een celeron 566 en een abit SL6 moederbord. Ik heb een FOP38 koeler, en wil hem graag overclocken. Maar hij wil niet verder dan 595 Mhz. Als ie hoger ingesteld staat, blijft hij hangen bij het spelen van spellen (bijv. UT, Colin McRae 2, GP3).
Wat kan daar de oorzaak van zijn? Die koeler moet toch goed genoeg zijn. Ik heb er alleen geen koelpasta bij. Graag wat tips!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tip: gebruik search option! staan echt 100 topics over de legendarische 566 celeron. Hij zou in ieder geval op de 850 moeten komen met 100fsb. Temp beetje omhoog en iets grotere cooler

suc6 als de search je het antwoord niet geeft vraag je het maar, maar het lijkt me sterk

MZZL!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op dinsdag 19 december 2000 20:43 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Tip: gebruik search option! staan echt 100 topics over de legendarische 566 celeron. Hij zou in ieder geval op de 850 moeten komen met 100fsb. Temp beetje omhoog en iets grotere cooler
Ik sluit mij aan bij de vorige spreker, maar hij bedoelt misschien dat de spanning een beetje omhoog moet ipv de temp. Trouwens, als je de spanning opvoert gaat de temperatuur ook wel omhoog. :7

Koeler is wel goed op zich. Maar maakt-ie wel goed contact met de processor, heb je wel koelpasta gebruikt? Hoe warm wordt de proc nu?

sigloos

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 december 2000 20:37 schreef JHG het volgende:
Ik heb een celeron 566 en een abit SL6 moederbord. Ik heb een FOP38 koeler, en wil hem graag overclocken. Maar hij wil niet verder dan 595 Mhz. Als ie hoger ingesteld staat, blijft hij hangen bij het spelen van spellen (bijv. UT, Colin McRae 2, GP3).
Wat kan daar de oorzaak van zijn? Die koeler moet toch goed genoeg zijn. Ik heb er alleen geen koelpasta bij. Graag wat tips!
Tip 1: Voor een goede warmte geleiding ALTIJD koelpasta gebruiken. Te koop bij de plaatselijke electronica boer. Liever geen thermische tape gebruiken, want dat heeft een grotere warmteweerstand.

Tip 2: Om een Celeron 566 op 850 MHz te klokken is het bijna altijd nodig de voedingspanning te verhogen. Als je een 1.5V versie hebt (cB0 stepping) zet je hem bijv. op 1.65V, en als je een 1.7V versie hebt (cC0 stepping) bijv. op 1.85V. Zet de spanning niet hoger dan noodzakelijk, dat geeft alleen maar extra warmte-ontwikkeling.

• Milly
  • Niet online
Volgens mij is het juist bij vrijwel geen enkele 566 nodig om het voltage te verhogen. Met het standaard voltage (1.5 V voor de cB0 en 1.7 V voor de cC0) moet een 100 MHz FSB in vrijwel alle gevallen te halen zijn.

• CornelisJ
  • Niet online
Op woensdag 20 december 2000 15:27 schreef millyways het volgende:
Volgens mij is het juist bij vrijwel geen enkele 566 nodig om het voltage te verhogen. Met het standaard voltage (1.5 V voor de cB0 en 1.7 V voor de cC0) moet een 100 MHz FSB in vrijwel alle gevallen te halen zijn.
Dit klopt misschien voor de cC0 versie, maar voor de cB0 heb denk ik toch van niet. Voor de cB0 Celeron geldt dat deze vanaf 633MHz door Intel gespecificeerd is op 1.65V. Lijkt me sterk dat ie dan 850MHz haalt op 1.5V. Ikzelf moest naar 1.6V (hardware monitor zegt 1.636V) om 850MHz te halen.

• Milly
  • Niet online
Ik heb het ook over de 566 versie, niet over de 633 :)

• tonyisgaaf
  • Niet online
ik had mijn cel566,1.7V ook pas op 850 met 1.8V op abit be6. Geldt dus duidelijk niet voor alle cellies

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• CornelisJ
  • Niet online
Op donderdag 21 december 2000 11:57 schreef millyways het volgende:
Ik heb het ook over de 566 versie, niet over de 633 :)
Voor de goede orde, de celly 566 is gewoon dezelfde chip als de celly 633.
Het enige verschil is dat de multiplier van de celly 566 op 8.5 is ingesteld, en die van de celly 633 op 9.5.

• dôh
  • Laatst online: 31-08 15:56
Het feit dat hij blijft hangen zal het voltage zijn! Verhoog deze met 0,1v ofsow en kijk hoe het dan gaat :)

Verwijderd

Dat elke celly 566 de 850 makkelijk haalt is gelul. Ik heb hier ook een celly 566 1,5V en die haalt alleen vanaf 1,8/1,85 V de 850. En veel hoger wil ie ook niet 875 doet ie niet. Ik draai hem dus ook standaard met 1,9V :o en vette ORB cooler

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
dat bijna elke celly566 850 haalt is geen gelul. dat bijna elke celly 850 haalt met 1.5 volt is wel gelul. mischien 5% (ik denk zelfs nog minder) kan dat. en als je windows al inkomt lijkt het me erg strek dat je een paar uur achter mekaar kan gamen, en dan bedole ik niet hartenjagen maar q3,ut enzo.

• Milly
  • Niet online
Hey, ik baseer me ook maar op wat ik lees in de reviews. En het is echt meer dan 5% van de Cellies 566 die met 1.5V de 850 haalt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
voltage FORS omhoog gooien (naar 1.85 of 1.9V), als het kan ook IO voltage van 3.3 naar 3.4 doen (Abit BE6-II), ALTIJD koelpasta gebruiken (dat zijn de kosten ook niet meer op zo'n binkenkoeler als de FOP38, het is STOM omdat niet te gebruiken), en dan hopen dat hij het redt op 850 Mhz. Bij mij iig _NET_ niet stabiel, UT na 15 minuten geheid een crash.

Toen maar Duron gekocht :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

een celly Cc0 600@900 op een gigabyte GA-6VXE7+ aleen de bus op 100

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb vandaag een celly566 gekocht en hij loopt nu 850 mhz op mijn bh6.

Bij 1,5V liep hij vast op het moment dat ie moest booten (alle systeeminfo op het scherm, vlak voor het windowslaadscherm). Bij 1,6V bootte hij helemaal, maar liep na een tijdje vast.
Pas bij 1,75V (moest BIOS nog een keer flashen om dat in te kunnen stellen) is ie 'rockstable'. Ook bij langdurig spellen (GP3 etc.) spelen draait ie braaf door. (ik moet weer 's dat cpu-stress proggie downen)

Om dit in te passen in bovenstaande discussie: Ik denk dat (bijna) elke 566 op 850 loopt, maar het voltage zal toch heus vaak aangepast moeten worden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

heb mijn fijne cellytje 566 op 935 draaien bij 1,85V.
dit op een ASUS CUSL2-c mobotje met een standaard intel koelertje derop die volges mij nieteens goed derop zit want hij blijft meestal gewoon ijskoud (die heatsink dus). echt raar, hopen dat de boel niet nog es veels te warm wordt en het op gaat geven maar daar ziet het tot nu toe helemaal niet naar uit. Als je niet zo hoog kan klokken kan dat heel goed aan andere hw compnenten in je pc liggen, mijn pc boot ook niet op 935 als ik me plextor 8/4/32 writertje aansluit. Die kan daar gewoon niet tegen, is een echte zeikerd, aangezien ik bijna nooit brand heb ik hem daarom gewoon niet aangesloten. kan later altijd nog terugklokken naar 850 of 893 ofzo en die writer weer aansluiten.

Verwijderd

dan heb je pech gehad :Y)

• Aars
  • Laatst online: 16-01 13:59
ik heb de mijne gister ook overgeclockt naar 850 mhz :Y)
loopt wel lekker zo, nu kan ik ook divx filmpjes kijken, eerst niet. steeds dat gestotter
bah maar nu doet ie et duz ! :P

-

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zondag 24 december 2000 14:11 schreef Aars het volgende:
ik heb de mijne gister ook overgeclockt naar 850 mhz :Y)
loopt wel lekker zo, nu kan ik ook divx filmpjes kijken, eerst niet. steeds dat gestotter
bah maar nu doet ie et duz ! :P
Ik kon al DivX-filmpjes kijken toen ik een celly 333 had. :9

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1