Toon posts:

mijn AMD beetje COOLIEJOELLIE

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een AMD xp 2500 om mijn bordje zitten, nu verbaas ik mij al een tijdje over de lage temperatuur van mn core, die namelijk na een half uurtje farcry maar 35 graden en ik heb gewoon lucht koeling een koelertje van 20 euri van coolermaster, deze temp klopt redelijk want mijn motherboard monitor zegt dit, en als ik een los temperatuur metertje tussen de koelvinnen schuif is dit ook zo rond de 35 graden na een half uurtje farcry.

als ik mijn proccesor over klok door de FSB te verhogen van 333 naar 400 MHz word de proccesor maar 1 graad warmer!!!!!

kan dit ?? ik kan het bijna niet geloven :) , voordat iedereen over mijn omgevings temp begint te praten, de temp van mn kamer is ongeveer 25 graden

greetz david

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Outerspace

Admin General Chat
nou gefeliciteerd...
Wat kunnen we hier mee?

het kan volgens mij idd.. niet dat hij maar 1 graad koeler word
kan dus wel.. ;)

ooit gedacht van een goede titel ?

Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got

[ Voor 69% gewijzigd door Outerspace op 05-05-2004 19:10 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Je kunt rustig je FSB verhogen, daar wordt je CPU niet (of nauwlijks) warmer van. Pas als je het voltage gaat verhogen voor een beter resultaat, gaat je temperatuur oplopen.

Bovendien zijn de 2500+jes van tegenwoordig niet van die heethoofden, dus zelfs met een standaard koelertje kun je dat resultaat behalen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Je 2500+ draait nu als een 3200+, met een fsb van 200. Niks bijzonders met de nieuwere 2500+jes: de Barton core is zo goed, dat ze het allen makkelijk aankunnen, zonder volts verhogen.

En ja, bijkomend voordeel is dat ze niet veel heter worden dan, met van fsb 166 naar 200 gaan. Niks bijzonders dus ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
okee dus jullie zeggen dat dat makkelijk kan? thx zal ik daar maar even een standaard instelling van gaan maken:p

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13
Goede kast met airflow doet wonderen.

Hoeveel volt gebruikt jou cpu?

Ik heb hem nu stabiel op 1,58 volt.
En das niet veel voor een thunderbird 1400 volgens mij.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Al eens een bios flash gedaan? Mss is er een bios later met een temp fix, kijk eerst even welke temp je echt hebt.

Verwijderd

Remy schreef op 05 mei 2004 @ 19:10:
Je 2500+ draait nu als een 3200+, met een fsb van 200. Niks bijzonders met de nieuwere 2500+jes: de Barton core is zo goed, dat ze het allen makkelijk aankunnen, zonder volts verhogen.

En ja, bijkomend voordeel is dat ze niet veel heter worden dan, met van fsb 166 naar 200 gaan. Niks bijzonders dus ;)
Had je dit topic / deze mededeling niet beter kunnen sluiten? })

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, leuk voor jou :)

Verzin bij een volgend topic even een fatsoenlijk titel trouwens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.