[ASP.NET] Session.id naar andere frames

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ben bezig om een pagina te maken in ASP.net nu is hier ook een login gedeelte. De gebruiker logt in op de pagina en ik sla de juiste gegevens op in de
session.item("id")

Ik kan dan op dezelfde pagina die session id laten zien een in text box enz. Als ik nu een server.transfer("/pagina.html",true) doe worden de session id gegevens doorgestuurd zoals het moet.

Maar nu gebruik ik frames in mijn pagina, en moet hij niet de hoofdpagina verversen maar een andere pagina in een ander frame, zodat ik op die pagina ook de session.item("id") heb. Maar dit lukt niet, ik heb van alles gevonden op internet, maar volgens niks werkt tot nu toe. Omdat ik aan de server.transfer niet het frame mee kan geven waar hij de session gegevens naar toe moet sturen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom gebruik je voor de inloggegevens in een Session op en gebruik je geen Rolebased Security?

Server.Transfer is verder ook ranzig en je viewstate vindt het helemaal niet leuk. Kan je beter een response.redirect doen.

Verder wil je een clientside iets serverside gaan oplossen. ASP.Net heeft geen enkel benul in welk frame het terecht komt. Da's logisch. Je zult dus een clientside scriptje moeten genereren wat een andere pagina gaat verversen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• voodoo202
Ik weet niet zoveel van Rolebased security, en dit is iets wat ik op meer pagina's tegen ben gekomen. Ik dacht dat het wel goed zou zijn op deze manier.

Het vreemde is trouwens wel dat het in de ontwikkel omgegeving (.NET) wel werkt met session.id dus dat deze wel bekent is over heel de pagina, en niet per frame geld. Maar als ik vanuit de explorer naar de echte url ga dat de pagina's allemaal verschillende session.id hebben.

• gorgi_19

gorgi_19

hoe heet je 'frameholder'? default.aspx ?

• voodoo202
gorgi_19 schreef op 05 mei 2004 @ 19:38:
hoe heet je 'frameholder'? default.aspx ?
Nee index.html dit is een frame pagina die ASP.net voor mij heeft aangemaakt. Daarin zitten aan iedere gedeelte een aspx pagina gekoppeld.

met aan de linkerkant knoppen. Hier kunnen de mensen op klikken, om in te loggen enz. Als ze klikken word er in het main form een pagina geopend waar ze hun login gegevens kwijt kunnen. Als de gegevens kloppen wordt hun id in de session.item("id") gestopt.

Aan de hand van hun id worden buttons zichtbaar aan de linkerkant Maar nu word die pagina waar die buttons op staan (dus ook de login button) in het main frame geplaatst. Waar daarvoor de pagina was met de login gegevens.

In ontwikkel heeft de linker kant wel dezelfde session.id maar als ik via het internet naar die pagina ga, dan heeft hij een heel anderer session.sessionid.

• gorgi_19

gorgi_19

Dat zijn 2 problemen.
Over die 2 Session ID's: [rml]EfBe in "[ C#] frames met 3 webforms vuurt 3x Sess..."[/rml]

Voor het andere probleem: clientside scriptje genereren wat een reload uitvoert van je pagina in het andere frame.

• voodoo202
gorgi_19 schreef op 05 mei 2004 @ 19:47:
Dat zijn 2 problemen.
Over die 2 Session ID's: [rml]EfBe in "[ C#] frames met 3 webforms vuurt 3x Sess..."[/rml]

Voor het andere probleem: clientside scriptje genereren wat een reload uitvoert van je pagina in het andere frame.
Ik heb er nu een aspx pagina van gemaakt. Hij genereert nu in iedere geval geen verschillende session.id's meer. Maar op het gewone internet doet hij het nog steeds niet.

Dan geeft hij nog aan iedere pagina na het inloggen een andere session.id

• gorgi_19

gorgi_19

Worden cookies geblocked? Gebruik je iets door een 'doorwaydomain', zoals een .tk?

• voodoo202
nee ik heb een domeinnaam geregistreerd bij sitebytes. Daar sturen hebben ze mijn domein gekoppeld aan mijn ipadres thuis, en daar draait de pagina.

• voodoo202
gorgi_19 schreef op 05 mei 2004 @ 19:57:
Worden cookies geblocked? Gebruik je iets door een 'doorwaydomain', zoals een .tk?
Ik heb het probleem gevonden het zit bij sitebytes. Daar is een instelling frames of geen frames. Die er voor zorgt dat altijd de domein naam in de adres balk blijft staan. Hierdoor zijn de session id's anders.

Ik heb de instelling verandert naar geen frames en het werkt weer perfect.

Nu is het enige nog om die pagina aan de linker kant te refreshen.
Heeft iemand daar misschien een stukje code voor ?

• gorgi_19

gorgi_19

Nu is het enige nog om die pagina aan de linker kant te refreshen.
Heeft iemand daar misschien een stukje code voor ?
En vanaf dit punt is het gedeelte voor Programming en Webscripting afgelopen. De oplossing hiervoor ligt bij Javascript; dit hoort bij Webdesign & Graphics thuis.

Verder gaan zowel Programming & Webscripting als Webdesign & Graphics over het zelf maken van scripts. Vragen om kant en klare code, zogenoemde script requests) zijn dan ook niet gewenst. :)
Met de hint van Javascript moet je wel met Google een en ander kunnen vinden; eventueel via sites als hotscripts.

Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan kan je een topic openen over dit specifieke probleem in Webdesign & Graphics.

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens het script request en het feit dat de vraag in het verkeerde forum staat.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2004 00:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.