Met mijn OLE-koppeling richting Outlook, wilde ik graag van de beschikbare folders de beschrijving opvragen. Echter in Outlook XP wil dit niet lukken, omdat ik een EOleException krijg met de volgende melding:
Nog gekker is dat het in Outlook 2003 prima werkt...
Trouwens, ik weet niet of het verschil maakt, maar ik maak gebruik van OleVariants, CreateOleObject en dus late binding.
update:
Ik heb net ook ff OutlookSpy geprobeerd, om vervolgens met een scriptje MAPIFolder.Description in het debug windowstje te printen, maar dat knalt heel outlook eruit. Net alsof het een unhandled exception oplevert... Vreemd?
Alhoewel als ik Description uit het lijstje met properties selecteer, staat er bij value netjes "null"...
Dit gebeurt dus als ik de Description property van een MAPIFolder opvraag. Het MAPIFolder object is correct, want 1 regel erboven vraag ik de Name property op, en die werkt én geeft het juiste resultaat. Het feit dat de folder geen beschrijving heeft, kan er niets mee te maken hebben, denk ik, want dan zou ie gewoon Null of Empty of een lege string terug moeten geven.De beschikbare hoeveelheid geheugen of systeembronnen is te klein. Sluit een of meer vensters of programma's en probeer het opnieuw
Nog gekker is dat het in Outlook 2003 prima werkt...
Trouwens, ik weet niet of het verschil maakt, maar ik maak gebruik van OleVariants, CreateOleObject en dus late binding.
update:
Ik heb net ook ff OutlookSpy geprobeerd, om vervolgens met een scriptje MAPIFolder.Description in het debug windowstje te printen, maar dat knalt heel outlook eruit. Net alsof het een unhandled exception oplevert... Vreemd?
Alhoewel als ik Description uit het lijstje met properties selecteer, staat er bij value netjes "null"...
[ Voor 19% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-05-2004 19:14 ]
日本!🎌