Geachte lezers,
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe video camera, digitaal.
Ik ben al wat winkels langsgeweest maar iedereen zegt weer wat anders en ik weet het niet meer.
Ik zoek een antwoord op hetvolgende:
Ik zoek/wil een camera van +/- 400-500 euro.
Ik wil de opnames direct op mijn computer kunnen zetten zonder capture card. ( via usb/firewire)
( En event, foto mogelijkheid en als webcam te gebruiken, maar niet noodzakelijk.)
Nu zegt de een dat dit niet kan en de ander van wel ( 7 versch winkels...)
Wie maak het mijn duidelijk, moet ik een capture card perse hebben of kan het gewoon met b.v. usb/firewire?
Ik wil de films op cd/dvd opslaan, met wat simpel knip en plak werk, niks bijzonders.
alvast bedankt... een leek op digitaal video gebied.
( edit: de camera word waarschijnlijk een JVC type grd. 23/25 of 30 ) bezit een firewire uitgang. )
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe video camera, digitaal.
Ik ben al wat winkels langsgeweest maar iedereen zegt weer wat anders en ik weet het niet meer.
Ik zoek een antwoord op hetvolgende:
Ik zoek/wil een camera van +/- 400-500 euro.
Ik wil de opnames direct op mijn computer kunnen zetten zonder capture card. ( via usb/firewire)
( En event, foto mogelijkheid en als webcam te gebruiken, maar niet noodzakelijk.)
Nu zegt de een dat dit niet kan en de ander van wel ( 7 versch winkels...)
Wie maak het mijn duidelijk, moet ik een capture card perse hebben of kan het gewoon met b.v. usb/firewire?
Ik wil de films op cd/dvd opslaan, met wat simpel knip en plak werk, niks bijzonders.
alvast bedankt... een leek op digitaal video gebied.
( edit: de camera word waarschijnlijk een JVC type grd. 23/25 of 30 ) bezit een firewire uitgang. )
[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy op 05-05-2004 20:13 ]
Making an ass of myself since the 70's