Toon posts:

[SB Live] Haperen van Geluid bij openen programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een Soundblaster live kaart heb wil het geluid nog weleens haperen als ik een Mp3 afspeel en intussen m'n browser venster vergroot of b.v. een willekeurig programma opstart. Daar had ik bij m'n oude geluidskaart totaal geen last van.

Dit is niet het bekende probleem wat ik veel in de search tegenkom over het clippen (storen) van het geluid.

Nou kan ik bij performance in het configuratiescherm onder multimedia wel de sample rate conversie en hardware acceleratie instellen maar dat lost weinig op. Ik kan zo even ook niks vinden mbt het veranderen van een bufferinstelling.

Ik heb b.t.w. een AMD Athlon 1200 met 512 MB geheugen en Windows XP. Niet het nieuwste van het nieuwste, maar het moet dat denk ik wel kunnen trekken.

alvast bedankt :)!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Met welke media speler speel je de MP3's af?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Als je de search gebruikt kom je vast wel wat meer van dat soort problemen tegen, zoek ook maar eens op via + soundblaster live. Het zal wel een latency-probleem zijn, en daarvoor heb je dus een fix, zoek maar eens naar (onder spel-voorbehoud) George Breeze, oid.

edit: ts zegt dat het niet het bekende probleem is, maar ik denk het toch echt van wel, correct me if i'm wrong

gevonden: http://www.georgebreese.com/net/software/

[ Voor 26% gewijzigd door TafkaT op 05-05-2004 18:37 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- DMA op je IDE apparatuur aan?
- VIA icm. SB Live -> latency probleem of ander PCI slot proberen.
- Probeer de kaart op z'n eigen IRQ te krijgen (zodat er niet gedeeld wordt met bijv. USB of netwerkkaart).

Oh en als je WinAmp gebruikt, check ff of de output plugin op DirectSound staat (niet op WaveOut of iets dergelijks).

[ Voor 25% gewijzigd door roelio op 05-05-2004 18:37 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Scyth schreef op 05 mei 2004 @ 18:31:
Met welke media speler speel je de MP3's af?
iTunes, opzich wel een van de zwaardere muziekprogramma's maar m'n vorige kaart had daar geen moeite mee. Ik merk ook dat hij bij bepaalde spellen soms even stottert. Het is opzich geen huizenhoog probleem maar ik wilde weleens weten of hier eventueel een oplossing voor is :)
- DMA op je IDE apparatuur aan?
- VIA icm. SB Live -> latency probleem of ander PCI slot proberen.
- Probeer de kaart op z'n eigen IRQ te krijgen (zodat er niet gedeeld wordt met bijv. USB of netwerkkaart).

Oh en als je WinAmp gebruikt, check ff of de output plugin op DirectSound staat (niet op WaveOut of iets dergelijks).
Oh ja, de IDE instellingen had ik al bekeken. De SB Live zit gewoon op z'n eigen adres zonder dat het conflicteert met andere apparaten. De VIA drivers staan geinstalleerd, waar kan ik bekijken of dit evt problemen geeft met latency?

Ik zou ze eens kunnen updaten of opnieuw installeren bedenk ik me net. Ik heb de SB nog niet in een ander slot geprobeerd omdat ik het ergens anders zocht maar het is een goeie tip.. bedankt! :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 18:49 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Soms wil een ander slot zo'n probleem nog wel eens oplossen.
Check daarna wel weer ff of ie dan niet een IRQ deelt met een ander apparaat!

Voor latency: zoek ff op Google of hier op GoT naar "via soundblaster live latency" ofzo :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1