[Speaker] Onbekende gegevens

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ik haalde vanmiddag uit pure verveling eens zo'n rambak voor achter in de kofferbak van een auto uit elkaar, ik wou eens weten of er nog iets met de speakers die erin zitten te doen was.

Nu kwam ik de volgende sticker tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/dyispeakers/SPK1.jpg
vergroting staat er linksonder;

[LOGO]
4 OHM
100W MAX
YDD300-1-07-M2-100

Wat ik kan ontcijferen is de 100, watt aanduiding lijkt me zo,
YDD300-1 kan ik wel in google vinden, maar dan krijg ik de fabrikant MEGATONE, welke dit logo heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.megatone.com.tw/pics/logo.gif

ook klopt de afbeelding niet die er bij staat. 10" klopt ook niet, het chassis van de speakers is 30,5cm.

De speaker ziet er aan de voorkant zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/dyispeakers/SPK2.jpg

En komt uit deze "Marquant" (ongefilterde :o) 3-weg duo-box:
Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/dyispeakers/SPK3.jpg

Weet iemand om welke woofer dit gaat, en kan eventueel wat gegevens erover posten? TIA

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij Marquant informeren lijkt me het handigste...

Ik kwam dit nog tegen: http://www.quazerel.com/Speakers.html en http://www.quazerel.com/kkkk/SPEAKER1.htm , geloof een russische fabrikant.

Bij megatone staat btw wel 12", echter 260W belastbaar, maarja, daar moet je toch al niet echt op letten ;)

[ Voor 79% gewijzigd door voodooless op 05-05-2004 18:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ik heb de rest van de kast ook losgeschroefd net, en op de mid-high speakertjes staat heel duidelijk "Z J X" in stencil-lettertype.

Typenummer wat daar op staat is niet helemaal duidelijk; maar die speaker is 8 Ohm, en is dmv een 50v 6µ Condensator in zijn +lijn ontdaan van zijn lage range. (beetje primitief, maar goed). Ook staat er 25W op.

Wat ik van het serienummer kan maken is *BU - 15 - 07 - 06
* kan zowel een R als een 8 of een mislukte B zijn. Op beide speakers is het dezelfde vreemde vorm 8, en de B is wel duidelijk een B in beide gevallen, dus dan blijft een 8 of een R over. Op de piezo tweeters staat niets |:(

Een bedrijf genaamd ZJX kan ik niet vinden, behalve dan eentje die computercomponenten verkoopt :Y)

update:
Afbeeldingslocatie: http://www.quazerel.com/kkkk/SPEAKER1_files/sp4-4.jpg
Deze lijkt er verdomd veel op, is ook nog eens 12".

Zou de 200 watt die in deze
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Model:          YDD300-03YH  
Size(inch):     12  
Max Power(W):   200  
Impedance(ohm): 4/8  
Fo(Hz):         34  
Response(Hz):   fo~4500  
S.P.L(dB/WM):   92  
Magnet(OZ):     20
tabel staat inderdaad de peak zijn, en de 100W die op de achterkant staat nom. vermogen?

[ Voor 32% gewijzigd door Scyth op 05-05-2004 19:54 ]

Dell Studio XPS 16

Verwijderd

Waarom al deze moeite, koop gewoon een stel nieuwe waar de gegevens wel van bekend zijn. Aan de plaatjes te zien zijn dit drieletterwoord speakers. De magneten alleen al op deze speaker leveren net genoeg kracht om de zwaartekracht invloeden op de conus te kunnen trotseren.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
ik ben het helemaal met je eens.

Een stel goede 12'' woofers erin, en het geluid is opmerkelijk mooier, zelf heb ik ook veel ervaring met die Marquant kisten/speakers, en het is gewoon troep, de conus ziet er echt plastic glimmend uit, vooral zwaar, terwijl het chassis en de magneet BEHOORLIJK aan de zwakke kant zijn.

Ook klinken die speakers naar niks!, zelf heb ik mijn 8'' Marquant woofers vervangen door de budget serie W200NG van Visaton, klinkt al stukken beter, maar uiteraard heb je dan nog een sub nodig, en aangezien jouw maten van de kast best wel aan de grote kant zijn, kan jij je gewoon ook verdiepen in het lage gedeelte :) , ik ga der vannuit dat je het bij butget houdt aangezien je niet eens van plan was andere woofers te nemen, daarom raad ik je aan een stel woofers te nemen rond de 20/30Hz 12''<--DUHH! en zo'n 150/260Watt en minimaal 90dB, ook ff de chassis/nagneet chekken en klaar is Kees euhh...Scyth :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Overigens is zo'n kastje best gefilterd, ik heb geen idee waar jullie het idee vandaan halen da het niet zo is, het ontbreken van een los wisselflter betekent niet dat het ongefilterd is! In de woofers wordt de spreekspoel op een speciale manier gewikkeld (meer lagen draad over elkaar) zodat de inductie veel hoger wordt. Resultaat: 6dB afval, meestal vanaf een khzje of 3. Bij de middentoner gebeurd hetzelfde alleen daar zit ook nog een condensator voor om de lage tonen eruit te filteren. De Piëzo tweeters tenslotte hebben ook een 'filter', namelijk het materiaal zelf, dat heeft voor lage tonen een heeel erg hoge impedantie waardoor het ook als hoogdoorlaatfilter werkt.

Wat overigens niet inhoud dat dit kwaliteitsspeakers zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MM op 06-05-2004 09:17 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Budget is geen probleem Barry_Loef, maar ik was gewoon benieuwd of ik meer vermogen uit deze rampenbakken kon halen, ik bedoel, daarvoor ben je tweakert toch?

Als ik een sub wil bouwen, koop ik me wel >=12" woofers, en dan in ieder geval niet deze spaanplaat behuizing, maar netjes >25mm mdf.

Het glimmende plastic uiterlijk klopt wel though, maar over het filterverhaal hierboven wil ik nog wel iets kwijt. De midrange speakertjes die hier in zitten zijn 25 watt, de woofers 100. Ze zijn dan wel 8 Ohm ipv de 4 ohm aansturing, maar dan nog zal de midrange nooit de 100 watt van de woofer kunnen verwerken. Ze zijn dus ook al bijde naar de eeuwige speaker-jachtvelden >:). De speakers zijn lui, en de bas 'plopt'. Ik dacht dat ik hier misschien iets aan kon veranderen. Ik heb bijvoorbeeld ook al in elke airduct een paar sokken gepropt, word het iig strakker van :P

Dell Studio XPS 16

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
het feit dat de middentoners maar 25watt zijn is heel normaal.
als je 100watt muziek hebt is dat grofweg te verdelen in 75 watt bass 20 watt mid en 5watt hoog.
Dat ze kapot zijn gegaan komt dan ook 99% zeker van een te lichte klippende versterker bij een klippend signaal worden de bassen door gegeven naar de mid en tweeter en deze kunnen de 75 watt bas natuurlijk niet aan.
Iedere zichzelf respecterende luidspreker fabriekant waarschuwd voor een te lichte klippende versterker,en geeft daar ook geen garantie voor.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Waarschijnlijk heeft er gewoon meer dan 50w vermogen op deze dingen gestaan, kunnen ze niet hebben. Iedereen roept hier clippen clippen clippen maar dat hoor je echt meteen en klinkt niet fijn.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Maar geef toe horen wij het verschil met die marquant. Volgens mij maken die speakers overal zo'n beetje blokgolf van :)

Koop een raveland woofer waar gewoon t/s specs bijzitten. Bepaal even de kastinhoud. Reken met winisd een br pijpje of 2. En plaats die vervolgens in de kast. voor 100 euro ben je klaar en het kan ermee door. Het zal ieg beter klinken als die rusische meuk die er in zat.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:21 ]

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
m.m schreef op 06 mei 2004 @ 21:34:
Waarschijnlijk heeft er gewoon meer dan 50w vermogen op deze dingen gestaan, kunnen ze niet hebben. Iedereen roept hier clippen clippen clippen maar dat hoor je echt meteen en klinkt niet fijn.
Ik hoor 't wel hoor, als geluid vervormd of clipt. En de versterker is een Telefunken TA750, op zich niet de slechtste versterker...

Dell Studio XPS 16

Verwijderd

Is het mischien handig als meer mensen hier vragen kunnen stellen over onbekende speakers? Anders ontstaan er zomaar allemaal losse topics. Zo niet, haal hem dan maar weer weg.

Ik zit ook met een dergelijk probleem. Ik heb een hele bult gegevens op de speaker staan, maar er is vrijwel niks over te vinden. Hij komt uit een onbekende basstube. De kast is nogal verrot, en ik wou er een simpele sub voor bouwen voor mijn PC audio setje. Zelfs de fabrikant kan ik nergens terug vinden. Het is een 21cm subwoofer.

Type: Pyramid Phase III
Typenummer: WC 820
Producent: Pyramid Sound Corporation California U.S.A.
Er staat ook: High performance Audio Speaker 8 Ohm

Het enige wat ik tegenkom zijn (argentijnse) sites waar dergelijke speakers verkocht worden. Deze zijn 40WRMS, 120W max. Het chassis is gelijk, alleen de kleur en het membraam verschilt.

Inmiddels na dik 5 uur zoeken de fabrikant gevonden, maar nergens datasheets of gegevens te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 15:58 ]

Pagina: 1