Verwijderde vakantiefoto's terughalen (CompactFlash)?

Pagina: 1
Acties:

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 18:50
He,

gister terug van vakantie gekomen en m'n Canon Powershot S50 meegenomen met veel foto's erop. Nu heeft mijn zus (per ongeluk) een aantal foto's verwijderd.
Is er een mogelijkheid om ze te recoveren?
Er zit een Lexar Media CompactFlash in van 256 MB..
Nu heb ik natuurlijk al gezocht op GOT, maar het is me nog niet gelukt.
Ik heb deze allemaal al geprobeerd, maar hij "herkent" m'n toestel niet.
Afbeeldingslocatie: http://194.134.35.12/h_akkermans/GOT/S50.PNG
de programma's die kunnen het toestel alleen herkennen als het toestel een drive-letter heeft (zoals bijv. G:)
hoe kan ik er voor zorgen dat de camera een drive-letter krijgt zodat het wel lukt dat ik ze kan recoveren

Alvast bedankt,

Ynst

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan gewoon je flash recoveren met de standaard progjes die al veel besproken zijn waarmee je ook data van HDD's kan recoveren... overigens gaat het van een flashkaartje helemaal makkelijk...

Verwijderd

ja dat kan, ik zal even de software zoeken.

[edit]
Ik vind het niet zo dadelijk, straks eens tussen mijn backups kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 18:18 ]

Verwijderd

Als je je kaartje in een cardreader stopt krijgt 'ie een driveletter toegewezen. Dan zou het met Ontrack Easy Recovery oid moeten lukken. Niet alvast nieuwe foto's maken he ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 18:15 ]

• Ynst2003
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:15:
Als je je kaartje in een cardreader stopt krijgt 'ie een driveletter toegewezen. Dan zou het met Ontrack Easy Recovery oid moeten lukken. Niet alvast nieuwe foto's maken he ;)
ik heb geen cardreader, ik maak contact d.m.v. van USB-kabeltje...
ennu, ik heb gelukkig nog geen nieuwe foto's gemaakt :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maakt allemaal niet uit hoe je het aansluit... je kan het zo recoveren... zoek gewoon eens met google op "data recovery"

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
Om te zorgen dat je een drive letter krijgt kan je het best eventjes een Cf readertje halen, dit kost je iets van 10 euro ofzo. :)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:06

w0w

Als je kaartje FAT16 is (wat mij zeer waarschijnlijk lijkt), zal het recoveren van data sowieso niet echt vlotten lijkt mij... :(

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ynst2003 schreef op 05 mei 2004 @ 18:21:
[...]

ik heb geen cardreader, ik maak contact d.m.v. van USB-kabeltje...
ennu, ik heb gelukkig nog geen nieuwe foto's gemaakt :)
Gewoonlijk kun je in de settings van je camera het zo instellen dat hij als verwisselbare harde schijf (en dus met een drive letter) wordt herkend :)

• Ynst2003
amour021 schreef op 05 mei 2004 @ 19:01:
[...]

Gewoonlijk kun je in de settings van je camera het zo instellen dat hij als verwisselbare harde schijf (en dus met een drive letter) wordt herkend :)
op de camera zelf?
want ik stop nml. gewoon een usb-kabeltje erin en doe dan d.m.v. rechtermuisknop klikken op Foto's Laden...
en dit werkt,
maar hij maakt er dan geen drive-letter van (zoals je hebt kunnen zien op die afbeelding bovenaan deze pagina.)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:06

w0w

Om te zorgen dat je een drive letter krijgt kan je het best eventjes een Cf readertje halen, dit kost je iets van 10 euro ofzo.
Dan quote ik dit nog maar een keer. Waarschijnlijk de enige manier, zoniet, dan is het wel de makkelijkste manier. Maar waarschijnlijk heb je er dan nog vrij weinig aan omdat FAT16 haast niet te recoveren is...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ynst2003 schreef op 05 mei 2004 @ 19:08:
[...]

op de camera zelf?
want ik stop nml. gewoon een usb-kabeltje erin en doe dan d.m.v. rechtermuisknop klikken op Foto's Laden...
en dit werkt,
maar hij maakt er dan geen drive-letter van (zoals je hebt kunnen zien op die afbeelding bovenaan deze pagina.)
Ja, ga in het settings menu van je digitale camera en zoek naar iets à la "PC Connect Mode". Bij de meeste camera's kun je instellen dat die als verwisselbare schijf wordt herkend als je hem met het USB kabeltje aansluit.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf al eerder iets van een flash kaartje gerecoverd... ook digifoto's en ook met een cam. via USB kabeltje :z en je gaat mij niet vertellen dat dat FAT32 is :Z
Pagina: 1